I'm Cool


Hari nie da hari Jumaat. Hari paling besh dlm seminggu. Sbb ape? Sbb buleh bangun lewat sket coz xyah iron baju keje (casual) & hari terakhir bekerja dlm 5 hari kekeke. Hari nie bwk bekal roti+sardin lagi. Semalam after balik keje singgah jap beli brg mkn kt kedai bwh tue. Megi Goreng Bombastik+roti+sardine. Megi tu stok utk next week la. Roti td da tinggal sket jer+sardine pon da masok dlm freezer. Balik keje nnti leh makan tue jelah. Mlm sket baru balik Cheras.

Actually aku teringin sgt nk belikan mak kain ela & abah kemeja. Tp mlm td b4 tido aku buat sket kira2 & looks like by budget for this month cukup2 jugak. Sbnrnye x cukup tp aku buat2 cukup jelah. Sbb tue kene catu sket bab makan nie. Pastu psl nk g klinik ngn Aishah mintak advice Dr.ttg berat bdn tue, aku ingt nk mintak Sepul top up sket la. Syukur sgt bile ingat aku leh claim Medical Fees kt company nie. So beban tu kurang sket la. Juz kene dahulukan duit je dulu. Tengah bulan sok dpt la balik duit claim tue. Sedih gak bile pk aku xde bg ape sgt pon kt mak+abah. Tp aku rase diorang phm sbb gaji aku x sebesar mane. Jeles gak kalo tau siblings aku yg lain ade give something to my parents. Tp ape nk buat..keadaan kewangan aku x mengizinkan aku utk bg sst pd diorang. Aku berdoa Allah sentiase murahkan rezeki aku. After Solat, aku x lupe bace ayat 1000 dinar & petikan dr Surah An-Nur yg aku hafal sejak Form 5 tp baru diamalkan akhir tahun lepas tue. Bodoh betol aku sbb xtau ape kelebihan surah tu sblm nie. Kkdg je aku bace surah tue mase Solat...itu pon setahun leh kire bape kali sbb surah tu kan pjg sket..so cam malas sket arrr...hampeh je aku nie...huhhh...Takpe, Insyallah aku xkan tinggal 2 surah dr Al-Quran tue utk dibace after Solat after this. Kalo niat kite baik, Insyallah akn ditunaikan segala permintaan kite. Amin.

Semalam smpi2 je kt rmh after keje Sepul called. Dia kate kete dia xleh nk start enjin. Tp xyah riso sbb dia da mintak opismate dia tolong tolak. Aku rase battery problem la tue. Tp dia kate baru jugak tukar. Then aku balas balik, maybe sbb dia x service kete ikot time. Bygkn la last time dia servis kete mase nk balik kg.Hari Raya last year. So no wonder la kalo kete dia buat hal. Aku phm la maybe pasal duit tp aku eventho gaji kecik, tp bab servis kete aku mmg jage betol. Sbb xnak hal2 mcm yg jd kt dia nie berlaku pd aku lah. Sedaya upaya aku usaha kumpul duit utk hntr kete g servis. Kkdg tu terlajak jauh jugak meter tue tp xdelah smpi nk masok ke servis meter seterosnye. Then aku ckp ngn Sepul, kalo da ok ape seme inform balik aku la. And last nite dia xde call or even sms pong. So aku assumed semuanye ok jelah. Aku pon sengal xde nak call dia tnya mcm mane. Malas laa..sbb sejak gaduh besar last week tue, perasaan aku nie cam da cool jer. Tak kesah la dia nk buat ape pong..lantak laa..dia nk kuar ngn sape, nk g mane...seme aku da x kesah sgt dh. Dia tue cam selingan je dlm idop aku nie. Mcm x bagos je kn mcm tue...tp aku da nekad nak jadi free sket. Dia pon ckp xnak aku kongkong dia. So cara aku xnak kongkong hidop dia adlh dgn buat x kesah jer. Jgn fikir sgt psl dia. Enjoykn diri aku dgn opismate & housemate. And aku rase tenang skrng nie. Takde pressure dr sape2. Tak gadoh dgn dia & aku boleh buat tak kesah ttg dia. Besh jugak perasaan nie...hehehe...cam no strings attached...kekeke

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat