Lega Banyak Hutang dah Settled


Semalam after keje aku pegi jugak la Alamanda bayar duit kete aku & Sepul. Lepas tu teros g Anjung bayar credit card Bank Islam. Sampai2 Anjung je aku tgk org punyelah beratur pjg. Aku siap kire lagi giliran aku yg ke bape...hehehe...yg ke-8 tuuu...lagi pulak tibe time sorang Pakcik nie, terhegeh2 nk bayo....ade org yg tlg pon still lmbt..lepas turn dia org2 yg selepasnye kejap je da settled termasoklah aku....5 minit je seme settled..hampeh sket la itu Pakcik..tp xpelah...aku pon kkdng fenin gak berurusan ngn machine nie..seb baek semalam ok jerr..buat2 kompiden je...hehe..
Balik Serdang aku lalu Jambatan Wawasan tue. Maklomle da tau jalan after g ngn Aishah itu hari..hehe...nekad jelah lalu situ eventho ini baru kali ke-2 aku cube..Alhamdulillah selamat sampai ke Serdang... :D

Aku smpi rmh dlm kol 7.35pm, teros Solat Maghrib n after baca Al-Quran, aku baring2 la kt katil sbb letih. Then x lame Aishah ketuk pintu bilik tanya nk ikot ke g Klinik Huda kt BBB amek ubat. Aku cam rase letih gak tp mengenangkan dh alang2 org ajak, pegi jelah. So roomate dia Zura drive la ke BBB tu hntr 2 patients..kekeke..Yg x beshnye Dr.yg bertugas mlm tue xleh buat Program Diet yg aku nk buat tue. Diorang soh dtg hari nie sbb Dr.Huda je yg leh handle program tue. Seb baek x sia2 pegi sbb Aishah dpt beli pil2 diet dia sbb dia ade rekod kt Klinik tue. Utk sebulan punye stok, harga RM158. Fuhhh....masak gak la kann. Tp nk cantik punye pasal, sggup berhabis. Seb baek la aku leh claim medical..so xdelah rase sgt.. Alhamdulillah. So malam nie patotnye aku pegi ngn Sepul. Tp ntah laa..bak aku kate semalam...cam kurang yakin jerr...emm..dh la malam semalam pon xde lansong call aku. Dia kata Seminar Tracer dia tu hari nie. So aku pon mcm malas nk pk byk la. Bz giler la tue..eventho aku still xleh except knp laki kalo bz smpi xde masa nk call or sms. Tp ppn bz mcm mane pong still leh buat benda tue. Nape ehhh??? Sakit hati kalo ingat...aku nie tggu mase je sbnrnye nk balas dendam kt Sepul tue. Nnti la lepas2 nie kalo dia ajak aku g memane, aku akn declined selagi buleh..pastu xnk call/sms dia seberapa lama yg aku leh buat..Siot betol aku rase dia buat aku mcm kayu jerr..geram giler bile pk psl nie..huhhh...Nnti da kurus, aku dressing lawo2 carik bf baru..baru tercangak2 la ko..huhhh...niat jahat giler nie...hehheeh..

Pagi tadi rase happy je dpt emel dr Maybank tulis A.Edy da masokkn kt account aku RM300..Tunggakan loan Aeon 3 bulan..patotnye 4 bulan termasok bulan nie, tp aku x kesah laa..Ini pon aku da bersyukur sgt dia nak gak bayo. Lega sgt rase. So xdelah masalah aku nk dahulukan duit utk beli ubat diet tue. Tengah bulan dpt la cover balik duit ubat tue after dpt claim. Tp aku tetap berjimat gak sbb bulan depan sape tau dia x masok lg dh duit utk loan tue kan. So aku kene amek langkah berhati2 dr skrg lah. Berjimat cermat. Ape2 pon perfume+bedak muke da habis. Kene beli gak nie..yg murah2 jelahhh...heheh..



Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat