Start Program



Malam tadi da pegi da Klinik Huda kt BBB tue. Ramai la pulak org mase pegi tue. Dekat 1 jam gak la aku tggu turn. Pegi ngn Sepul naik kete aku sbb kete dia Nyah pinjam. Dia g minum kt Ani Sup Utara sementara tggu aku settled. Kejap je jumpe Dr.Huda tue. Dia tnya mcm2 la jugak. Then x ckp byk, dia soh aku try pelan2 program diet tue. Dlm 3 bulan dia bajet aku turun dlm 9kg from 79kg. Aku cam x pecaye je berat aku skrg mcm tue. Last timbang formal mase g Slim World akhir tahun 2006 berat aku 74.5kg. Then turun ke 64kg mase nk abes program. Then dlm masa setahun aku naik sampai 15kg. Fuhhh..dasyat giler...ape aku makan ehh smpi naik mcm tue skali? Pagi tadi aku da telan da sebijik pil Duromine. La nie tak rase nk makan & x lapar pong. Juz rase weird sket laa..xleh nk describe perasaan skrg nie..hmm pelik gak nie. Aku cam tertunggu2 ape effect ubat nie pd aku. Sbb mcm2 aku baca psl Duromine nie. Nnti la bile aku da sure effectnye pd aku, aku tulis lah kat sini.

Then mlm td call K.Ya tanya mak da beli tiket nk balik Johor ke mlm nie. Dia kate belom lg..so aku decide nk belikan lah skali ngn tiket aku. Ntah nape aku asek berkira2 je nk balik sane ke tak. Sbb ape ekk?? emm..sbb duit la pertamanya..then rase mcm bosan je sbb xde nk buat ape kt sane. Tp bile pk balik, aku duduk lepak rmh Cheras nuu lg busan. 4 hari nie aku cuti..Hmm x pon aku leh keje je Jumaat nie..cancel cuti yg aku da apply tue..emmm, not a bad idea either. Hishhh..poyo lah aku nie..kejap nk balik, kejap xnak balik...aku lemah betol la klu kene naik bas nie. Leceh sungguh rasenye. Pastu balik sok nk kene turun Pudu pulak sbb kete aku da tinggal kat Cheras. Arghhh...busan la byk2 keje nie. Nak balik naik kete, letih nk drive pulak..pastu duit makan lg byk. Tensen betol otak aku nie pk. Huhhh...

Last aku decide x jd balik Johor...haha..hampeh..mlm nie balik Cheras hntr tiket then lepak sane. Jumaat kalo rajin aku keje, kalo x melepak smpi sudah. Sabtu & Ahad kalo bosan sgt g opis layan internet..habis citer...da inform Sepul da tadi..dia okay jer...Da sms Anje skali tanya dia nk balik Ahad pukul bape. Ok settled. Sepul sebok lak tanya aku nk buat ape cuti nnti sbb dia xleh nk teman aku. Sabtu dia ade ape ntah ngn Dr. then Ahad dia kate amek gambo org kawen. Aku x kesah pon dia xleh nk kuar ngn aku. Lepak rmh pon xde hal, busan sgt kuar jalan2 kt Mines ke, Alamanda ker. Now da berani sikit jalan sorang2..juz kkdng cam takot bab penjenayah jer. Seram la sbb skrg nie kan mcm2 kes. Nauzubillahhiminzalik.

P/S: From here & 4 onward posts, I will upload my Engagement Pics :)


Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat