Back To Work


Last Friday aku cuti. Last2 x balik Kota Tinggi pong..huhu..so ape lagi...aku melepak jelah kt rmh Cheras nuu ngadap Astro. Mak+Anje balik Linggiu on Labour Day naik Mara Liner 9.00am from Puduraya. Sampai Kota lambat giler dlm kol 5.00ptg sbb bas rosak. Kesian giler.....seb baek aku x ikot..kekeke...On Friday tue memule ingt nk g keje gak. Tp bile pk balik abes minyak kete je from Cheras-Cyberjaya ulang alik semata2 nk keje 1 day, aku batalkn jelah niat tue. So melepak la tgk DVD spjg hari. Kak Ya keje that Friday, then Sabtu & Ahad pong aku lepak sensorang jer sbb K.Ya gi kelas. A.Edy & K.Ann lak g Langkawi sbb A.Edy ade keje kt sane. Then malam td diorang smpi rmh Cheras juz b4 aku bertolak balik ke Serdang. Sempat la tgk ape yg diorang beli kt sane. Ade bekas Kristal kuih raya+set pisau utk mak & kain pelikat Gajah Duduk for Abah. Then jajan2 tue mau 1 beg gak aku tgk. Tak lame lepas tgk2 tue aku blah awal.

Emm...4 hari melepak kt rmh tue aku lupe lak bwk balik charger. So start 2/5 tue da kong la battery. Sempat informed Sepul & semalam K.Ya balik je dr kelas dia bg h/p dia soh call Sepul sbb Sepul call aku x dpt. So call lah..citer sikit2 then bile lame2 tue aku cam excited nk citer mcm2, then aku dgr suara dia mcm x interested je nk dgr citer2 aku tue. So cepat2 aku kate ok lah, bye Assalamualaikum. Cam hampeh je kan. Mule2 ok je suara dia. Masok minit ke 6 da dgr gaya suara yg busan & minit ke 7++ aku pon ckp bye2. Ntah laa..dlm 3 hari x contact dia lansong tue aku rase biase jer. Takdelah teringat2 sgt kt dia. So cam xde effort lansong nk contact dia. Hmm..aku pon x taulah nk derscibe mcm mane da hub. kitorang skrg nie. Hambar sgt2 rasenye. Aku pon da malas nk pk byk, so aku doa & tawakal jelah pd Allah kemana akhirnya hala tuju hub. kitorang nie after this almost 4 years relationship. Kalau ade jodoh, adelah...kalau ditakdirkan aku jumpe org lain pon, aku redha. Percaya pd Qada' & Qadar Allah, Insyallah. (malam nie nk start buat Solat Sunat Istikharah, Insyallah)

Emm..nk add sket kt sini ape yg aku rase psl kehambaran hub.kitorang nie..aku rase salah satu sbb psl aku da makin gemok la. So kire cam da kurang cun dr dulu la..hehehe....cam la dulu cun sgt ekk..haha..tp tuelah xleh nk salahkan dia gak dlm bab nie. Berat aku naik mendadak sgt. Sampai dekat 80kg, aku pon x terbayang leh naik smpi nk cecah angka tue. Mase da 70kg++ pon aku da riso giler sbnrnye..tp susah betol nk control makan. Aku control pon naik jugak. Sampai aku cam da give up nk kuruskan badan. Tp sbb aku da jumpe Dr.psl masalah aku nie, aku nekad nk turunkan gak berat aku nie. Dpt cecah 60kg++ pon aku da cukup puas hati. Aku nekad sgt kali nie. Malam td sembang ngn Aisyah & dia pon aku tgk bersemangat sgt nk turunkan berat badan dia. So aku pon rase tercabar kalo dia leh turun, apsal aku xleh? Then ade bincang nk g masok kelas Aerobik kat area Padang. Maybe malam2 leh pegi lah sbb ptg after keje tue rase penat sgt. Bagi la mase berehat kejap kan..heheh..Dpt pegi 3 kali seminggu pon da cukup baik dah. Aisyah g tanya kwn dia dulu mcm mane schedule, pakej etc.

Tentang ubat yg Dr.Huda bagi tue, aku rase ade kehilangan spare tyre kt badan2 nie hah..baju opis pon da longgar sket nie. Tp aku x timbang lg la sbb awal sgt lagi. Maybe after 2 weeks or a month baru aku nk timbang. Still ade appetite nk makan juz aku control dlm kuantiti yg sikit jelah. Pastu ade cirit birit sket la bile makan ape2 tue. Mcm hari nie aku x makan ape2 lagi dr pagi td. Rase gak lapo tp aku leh tahan lagi. Juz minum air kosong jelah. Aku kene kuat semangat buat diet nie. Kalo x makan sgt leh turun lg cepat hehe..aku kene tunjuk kt Sepul yg aku sungguh2 buat diet nie & akan usaha maintain smpi kawen sok, Insyallah. Bagi dia terliur sket malam pertama kang...hahahaah...gambate kudasai!! :)


Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat