Good or Bad News??

Salam Guys...
Hari nie biase saje..Monday Blues maybe..
Sempat lg pagi tadi bangun 2.45am tgk Euro Final Spain Vs Germany
Besh sbb Spain yg menang..hehe...Torres scored on 33th minute, final score 1-0
Bkn sllu team yg aku sokong menang..haha..so ok la :)
4.30am habis, terus tutup tv & sambung tido
Pukul 6.30am terbangun, gosok tudung & mandi
Ingatkn lambat, tp awal jugak smpi opis
Baru berangan nk dtg lambat, tp mata nie xdelah ngantuk sgt
Even mlm td kol 1.00am++ baru tido..
Ntah ler...skrg mmg kurang sgt tido
Effect problem ngn Sepul jugak ler nie...hmm..

Citer psl Sepul, dia called on Friday 27/6, dlm pukul 5.12pm
Bagitau cancel lg perjumpaan sbb Abah dia called ajak g Hosp.P'jaya
Pakcik dia sakit & nk pegi melawat ler tue
So sbb aku pn dh xde hati sgt nk jumpe dia, so ok jelah...
Lgpon mmg dh x mengharap pn akn jumpe
Dh byk kali sgt dia cancel...so....x heran dh...
Tp dia mention dia dh ok..dh buat Istikharah etc.
Cam +ve la gaye dia ckp tue..nada pn dh mcm biase..
Ckp dia call Lisa & sembang..ckp Lisa da clash...
Aku still x bape interested dgn citer2 dia...
Dgrkn ajelah...ntah nape mmg down sgt rase...
Terkilan yg teramat dgn sikap dia....
Hepi+sedih..xtau nk gambarkn perasaan nie mcm mane...
Senang kate mendatar jelah..like a thin red line....hmm..

Last nite b4 tido sms dia ckp tgh lalui perasaan dia sblm nie pd aku
Takkn dpt kembali bersama mcm dulu...takdir..
Dia balas ckp nk jumpe mlm nie klu dia free
Which aku x mengharap apa2 pn dr tulisan dia tue
Sbb aku pn x decide lg nk jumpe dia ke tak
Aku xtau nk react mcm mane klu jmpe dia nnti
Mule2 rase mcm nk tolak, tp aku pk aku xnk kejam mcm dia
Tak salah aku dgr ape dia nk ckp, even aku xde ape pn nk ckp
Even dia layan aku dgn buruk skali sblm nie, aku still waras
Tak nak emosi kuasai aku, so aku cube fikir rasional jelah

Mlm td tgk movie HK kat Tv2
Ade scene main layang2 & tetibe aku teringat kat dia
Time pegi Air Papan, Mersing with him & my family on CNY 2005/06 kot
Tetibe air mata aku meleleh laju jer tgk scene tue
Teringat saat2 manis time tue..betapa hepinye kitorang..
Now jd mcm nie, x penah aku jangka in a million years pn
Inilah namanya dugaan Allah, saat2 kite leka, Dia akn uji
Tp aku bersyukur dgn ujian nie bile terfikir hikmah di sblik semua nie
Aku yakin lebih byk +ve dr -ve yg timbul dr ujian nie
Mmg hub.kitorang perlukn perubahan pun
Dah terlalu lama sgt takde yg menarik..hambar..bosan...
So maybe after this hub.kitorang akn kembali interesting
Mcm mase mule2 bercinta dulu kan...takde sape pn yg tau..
Juz kite sbg manusia kene berusaha lahh..make it +ve..
Sbb aku yakin Allah takkan pernah menyeksa hamba-Nya
Cuma kite manusia nie yg sllu lupe pd Dia..lalai..alpa....
Ape yg terjd pd diri kite, adlh tggjwb kite sendiri
Jgn sesekali salahkn Tuhan atas dugaan & ujian yg menimpa
Pd aku, itu bermakna Tuhan masih ingat pd kite
Masih sayang pd kite, maka Dia berikan ujian utk menguji ketabahan kite
So sbnrnye kite patut bersyukur, bkn menangisi ape pn yg terjadi


Dlm kes aku, aku dh usaha yg terdaya utk hub.nie
Now terpulang pd Sepul nk kitorang jd mcm mane
Skrg aku tgk dia +ve, Alhamdulillah...
Akhirnya dia dpt petunjuk dr Allah
But as for me, aku pn ada hati..ada perasaan...
Mmg aku gembira klu hub.kitorang okay semula
Sbb aku xde intention lansung utk putus tunang dgn dia
Or kawen dgn org lain selain dia...
Dan sedikit sbnyk, semua yg berlaku pasti akn ade kesan
Kesan pd hati & perasaan aku, kepercayaan aku pd dia
Malah aku rase turut bg kesan pd family aku
Sbb tu aku tulis sms kitorang xkn blh bersama mcm dulu
Bkn maksudnya hub.kitorang akn putus
Juz akan berubah, takkan sama mcm dulu..mood & feeling tue..
Aku pn msti tegas dlm benda nie..kene ubah..mmg kene ubah..
Lifestyle couple kitorang sblm nie perlu perubahan
Byk yg kene perbaiki..aku xnk pisang berbuah 2 kali
Jadikn dugaan itu sbg pengajaran..jgn diulang lagi....Insyallah

Ape perubahan yg terfikir dlm otak aku?
Aku rase dr dating mmg kene ubah..xnk keluar sllu sgt dh..
Syukur perpisahan yg lama nie buat aku lali
So juz kene teruskn ape yg dh terjadi skrg nie
Aku rase dia pn xde problem mmndangkn dia pn bz dgn keje dia
So aku rase dia mmg alu-alukn plan aku nie
Jujur aku ckp, aku x suka dia bz smpi xde masa dgn aku lansung
Klu ade jodoh kitorang, aku nak dia lepas jwtn fellow kolej tue
Utk buat persiapan kawen, aku tak rase dia blh commit klu jd fellow lg
So aku nk dia stop klu dia dh sedia nk buat persiapan kawen sok
Aku harap aku dpt bertegas dlm hal nie..aku xnk makan hati lagi
Cukup lah dgn keje sbg Pegawai tue, xdpt dduk rmh free pn tak apelah
Kene berkorban sikit lah..berdikari..after kawen aku xnk duduk dlm UPM tue
Rase cam x berkembang je hidop..xde persekitaran baru...bosan lahh..
Kene discuss dgn dia ttg nie...

Ntah laa..rase mcm x biase dh nk report seme benda kt dia
Mcm takde hati nk cerita pd dia even by sms or call
Bagus ke mcm nie yer? Blh ke teruskn mcm skrg nie klu dh ok sok?
Aku tak pasti lagi lah..
Aku rase aku akn tetap dingin pd dia after nie..aku buat2 ke hah mcm nie?
Sbb nk balas dendam pd dia? aku pn tak tau....hmm...
Ntah nape aku bygkn aku akn berat hati bile bersama dgn dia
Mcm tak blh nk hepi..mcm aku jd pendiam...x tau nk ckp ape...
Nape jd smpi mcm nie yerr? ini ke atr kesan ats ape dia buat pd aku?
Yer..mmg kitorang xkn blh jd sama mcm dulu....aku pasti...
Tp aku xkan give up...aku akn tetap bersama dgn dia...
Sbb aku tau aku masih sayangkn dia..nk hidup dgn dia...
Aku akn okay, tp ambil masa sikit lahh...slowly...Insyallah

Maybe lepas dia tgk aku jd mcm tue, dia akn lebih drastic buat kptsn ttg hub.nie
Mane tau dia nk cepat2 kawen dgn aku kann..xnk tangguh lama2 dah...
Bagos ke klu jd mcm tue? Aku akn hepi ke klu dia kate nk kawen cepat?
Aku pn xde jwpn tue skrg...tggu lah nnti..ini cume anganan aku jer..
Ape2 pn kene dtg dr diri dia & aku harap dia ikhlas dlm mmbuat sbrg kptsn
Itu yg paling penting sekali..bkn dipaksa2 & bkn sbb tekanan dr siapa2 pun
Apa2 pun dasar/asas perkahwinan tu kene betul..kene kukuh...
Berkahwin krn apa?Untuk apa? kene betulkn iktikad dlm hati dulu
Aku mohon Allah berikan yg terbaik utk kami berdua
Takde siapa pn yg berkahwin tak nak bahagia..
So aku harap klu ade jodoh kitorang, r/tangga kitorang akan di berkati Allah
Insyallah dgn ujian nie, hub.kitorang after kawen sok lebih kukuh & mantap

Dah lame aku x ke rumah dia
Aku mmg kene pergi..maybe Rabu nie...
Aku segan sbnrnye nk jumpe parents dia after diorang tau semua nie
Sbb tu kkdng rase berat hati nk pergi tue
Then aku fikir ape aku nk bagi pd diorang bile dtg sane
Since Fadzli dpt masok Politeknik, aku ingt nk bg dia t-shirt dlm 2 ker
Mcm hadiah la pd dia..nk bg hadiah mahal2 aku kene berjimat la pulak kan
Bagi jam pon ok tp xde bajet lahhh..so t-shirt yg jenama sikit ok kot ehh..
Kk lah tue...bajet RM50 jerr...huhu

Pengajaran yg aku dpt dr ujian nie sgt2 bermakna pd aku
Aku kene jd lebih sabar, lebih tenang & rasional
Kene perbaiki akhlak, lebih menghormati & peramah
Aku kene perbaiki byk benda dlm diri aku nie
Muhosabah diri la senang kate...moga Allah tunaikn permintaan aku nie..
Aku akn cuba sedaya upaya menjadi org yg di senangi ramai
Berubah menjd lebih +ve dr yg sblm nie, Insyallah :) Amin.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat