Rindu Yang Sayu

Aku rindu kat Sepul sbnrnya skrg nie
Aku kemas2 meja opis nie
Then nmpk ada tulisan2 dia tulis masa plan2 utk tunang last year
Buat aku teringat byk kenangan2 manis semasa kitorang bersama
Pastu dgr pulak lagu Cebisan Kenangan nyanyian Amar
Buat aku betul2 rasa rindu saat2 kitorang gembira dulu
3 tahun+ bkn 1 jangka masa yg singkat
Byk yg kitorang dh tempuh dlm tempoh tue, bkn senang utk aku lupakan
Dan aku tak menyimpan sbrg perasaan marah @ dendam sikit pn pd Sepul
Aku cuma bagitau pd Mamat je sorang sbb dia kwn aku & Sepul
Aku perlukan pandangan dr dia, Alhamdulillah kptsn aku itu adlh tepat
Selain dr Mamat, xde sape yg tau Sepul suka ppn lain...
Aku xnk aibkan Sepul, aku xnk keruhkn hub.atr 2 family
Sbb aku masih ingin bersama2 dgn Sepul walau dia dh buat salah pd aku
Aku masih yakin dia adlh utk aku & aku adlh utk dia
Dia akn jd suami yg soleh & aku akn jd isteri yg solehah
Inilah yg buat aku terus tabah dlm mengharungi saat2 paling genting dlm hub.nie
Klu aku bukak citer ttg Sepul ada ppn lain, semua org akn salahkan dia
Aku xnak semua org menentang sekiranya aku & Sepul berbaik semula
Org akn kata mcm2 bkn saje pd Sepul, malah pd aku krn bodoh percaya lg lelaki yg dh mengkhianati kesetiaan & kasih syg aku pdnya..

Mula2 aku pn tak faham knp aku boleh maafkan Sepul sebegitu mudah
Tp perasaan inilah yg Allah telah dtgkn dlm hati aku utk Sepul
Pd aku inilah kali pertama Sepul buat kesalahan paling besar pd aku dlm hub.nie
Sdgkn aku dag bbrp kali buat salah nk clash dgn dia dulu & dia setia pujuk aku
So knp aku x boleh nk maafkan kesalahan Sepul yg sekali nie?
Tak pentinglah sebesar mana salah tu, yg penting org tu sedar & ambil pengajaran
Klu Sepul ambil pengajaran dr dugaan ni, aku pasti kami akn hidup lebih bahagia apb kahwin kelak berbanding jika dugaan ini tak berlaku pd kami..subhanallah, allahu akbar
Allah Maha Mengetahui stp perancangan-Nya pd hamba-Nya
Aku yakin dugaan inilah yg terbaik utk kami berdua ambil iktibar utk future kami bersama, Insyallah :)

Tugas aku skrg ialah bersabar, tugas Sepul pula ialah utk merenung kembali kesilapannya & ambil pengajaran sbg bekalan di masa depan
So, aku akn sedaya upaya penuhi tugas aku & aku harap Sepul juga begitu
Ya, masa akn menyembuhkan stp luka yg ada, Insyallah
Aku akn setia menunggu kedtgn hari yg penuh bahagia utk aku & Sepul
Di hari Sepul menerima aku kembali sbg psngnya & ingin menikahi aku seikhlas hatinya tanpa rasa ragu2 aku akn berusaha menjadi isteri yg terbaik utk dirinya, Insyallah :), amin.

Aku mohon Allah kurniakan sifat sabar pd aku
Bukan mudah utk manusia ada sifat sabar
Td ade baca emel Kak Nita hantar ttg huraian sifat sabar
Rasul2 dulu pun tak semua ada sifat sabar
Dan Allah pun ada berfirman

Maksudnya: Meminta tolonglah dengan sabar dan solat dan sesungguhnya perkara ini sangat berat kecuali bagi orang yang khusyuk.

Bermakna bukan mudah utk manusia biasa spt kita mempunyai sifat sabar dlm diri
Mudah utk kita ucapkan perkataan 'sabar' terutamanya pd org lain apb di timpa musibah
Tp tidak semudah itu utk kita melaksanaknnya, subhanallah

So aku doa pd Allah utk sabarkan hati aku atas dugaan-Nya ini
Aku doa moga aku sentiasa sabar menunggu Sepul kembali pd aku
Moga aku sabar utk tak contact dia dlm tempoh itu
Ini yg aku cuba utk lakukan skrg, aku perlu bg Sepul ruang utk muhasabah diri dia
Aku doa dia berjaya dpt kembali perasaan kasih sayang yg dia ada utk aku suatu masa dulu
Aku doa dia sedar akn kesilapan yg dia dh lakukan pd aku, family aku & family dia sendiri
Aku doa dia dpt petunjuk & hidayah dr Allah utk mengambil pengajaran atas dugaan yg menimpa hub.kami ini
Aku doa dgn mengambil pengajaran kelak, dia akn dpt menjadi suami yg soleh sptmana aku bercita-cita utk menjadi isteri yg solehah utk insan bernama Saiful Bahrie b.Abdul Manap, Insyallah, amin.

Popular Posts