Fitrah Hidup di Dunia

Pagi tadi aku menangis lagi bile mengingat kesedihan hub. aku & Saiful. Selepas itu bercampur dgn kesedihan terhadap kelemahan diri & rasa takut pd kekuasaan Allah SWT. Dalam aku nangis & terbatuk2 tu, mmg ada rasa perit pd tekak sikit & sekali masa aku berludah utk keluarkn lendir2 batuk kat tisu aku tgk ada darah sikit. Seram la jugak bile tgk. Batuk nie dah makan masa sebulan sejak aku demam bulan minggu ke-2 bulan lepas klu tak silap. So terdetik lagi dlm hati inikah atr petanda pd kematianku? Dan breast aku dlm minggu nie mmg ada rasa sakit sikit. Mcm nk kene period tp aku tgk tarikh masih awal lagi jugak. So mlm2 aku tido x pakai bra baru rasa lega sikit skrg. Aku check2 jugak klu ada benjolan or ketulan kat breast tp Alhamdulillah tak ada pulak. So aku ada terfikir maybe rasa sakit nie azab dr maksiat aku dulu. So aku sabarkan diri & redha dgn ujian yg Allah dtgkn utk aku sbg ujian dlm kesihatan.

Aku sudah berjaya mengharungi detik2 gelap dugaan yg Allah timpakn pd aku & Saiful dahulu. Walau masih blm ada ending yg betul2 ending atr kami (dua2 masih single, x kawen lg), aku sudah boleh dikatakan telah menerima siang & kegembiraan dgn nikmat yg Allah berikan skrg ^_^ Alhamdulillah. Aku masih terus berdoa jodoh aku sebolehnya biarlah dgn Saiful tp dlm masa yg sama aku redha sekiranya Allah takdirkan utk aku lelaki lain krn yakin semua yg Allah takdirkan utk hamba-Nya adalah yg terbaik utknya. Takdir jadi tak baik apb manusia memilih jalan yg salah, jalan yg ditunjuki syaitan & jalan hawa nafsu. Astaghfirullahanaazim, nauzubillahhiminzalik.

Skrg aku gembira, pasti akn ada dugaan kesedihan semula selepas ini. Inilah fitrah dunia yg Allah sudah tetapkan aturannya. Subhanallah. Aku harap iman ini sdh semakin kuat utk menghadapi apa jua dugaan samada dugaan kesenangan atau kesusahan yg Allah sudah takdirkan utk aku selepas2 ini. Yg penting aku mesti terus tetap dgn jalan ini, jalan yg aku pilih ini, jalan yg aku sdg lalui skrg. Janganlah hati ini berpaling dr rahmat Allah ini. Aku mohon bantuan-Mu, Ya Allah. Bantulah hamba-Mu yg lemah ini, amin.

Now aku mmg fokus pd akhirat. Aku kene gandakn usaha jadi muslimah yg solehah. Aku tak boleh malas, lalai & leka dgn dunia. Semua tu sudah berlalu, jadi aku hidup dgn hari ini, berusaha yg terbaik utk saat yg ada spy aku tak perlu risau ttg masa depan, ttg kematian, ttg syurga & neraka, Insyallah. Moga Allah berkati & rahmati usaha aku nie, amin.

Popular Posts