From Last Post

Bismillahirrahmanirrahim

Alhamdulillah, Isnin 11/8/08
Allah panjangkan lagi umur aku pd saat nie
So dptla aku menaip luahan hati aku pd blog nie, Insyallah :)

Last post aku psl Sepul nk jumpe aku Selasa mlm last week 6/8
Akhirnya x jumpe sbb dia ade keje, then aku soh ckp ape dia nk ckp on the phone je
Memule dia cam xnk, then aku kate bile lagi?
Aku ckp camtu maybe sbb aku dh letih kot...penat dgn teka teki dia
Then dia kata dia dgn ppn tu bleh kate dh OFF lah
Sbb terlalu byk rintangan, chances nk bersama dlm 5% jer
Tp hati dia mmg dh ada kt ppn tu..kire dh sayang laa....
Kesian kan aku?cinta aku dgn dia 3thn++ kalah dgn cinta ppn tu yg bbrp bulan jer
Klu aku ingat2 benda nie mmg sebak jugak lah..mcm now nie lah
Betapa tak berharganya kasih syg aku pd dia pd waktu nie
Aku dok pursue dia giler2, ussha mcm2, doa etc.dia lansung x consider

Entah lah...fikir benda nie semua buat aku sedih
Sbb tuelah kite sbnrnya jgn fikir benda2 yg lepas yg sedih2
Utk apa dikenangkan?Nape nk bersedih?
Bolehkah dgn mengingat masa2 lalu yg sedih dpt mengubah apa yg tlh pn berlaku?
Tak boleh kan?So? Aku kene optimis lah...kene bygkn future yg bahagia, Insyallah :)

Dan on the phone mlm tu, aku kata aku give up dgn Sepul
Aku nk try kawan dgn Mamat, so Sepul quite sedih aku rasa
Sbb dia kata dh tiba masanya utk dia terima balasan ats perbuatan dia pd aku
Aku time tu geram sbb dia xde effort nk sungguh2 kt aku balik
Lansung xnk usaha, malah izinkan aku kwn dgn laki tue..
Dia kata laki tu yg terbaik utk aku, & dia x layak nk halang aku
Dia kata dia malu dgn aku, family aku etc.

Aku mmg keras hati la mlm tu, mmg setan dh hasut aku & aku lalai
Tp x lama lepas tu bile aku pk2, aku rasa mmg logik pn Sepul kata mcm tu
Dia mmg perlu ada perasaan mcm tu klu dia mmg rasa bersalah pd aku
Aku je yg bodoh kan x sabar2 nk dgr dia nak balik kt aku..
Dia kata chances dgn aku mmg besar lah 90% gitu..
Blh kata xde masalah lansung lah...kecuali penerimaan aku pd Sepul semula...
Dia mintak masa utk dia lupekn ppn tu & refresh balik kasih syg dia pd aku
Mmg itu pn yg perlu dia buat sbnrya...dia kata klu aku nk tggu, aku tggu
Dia kate x layak nk halang apa aku nk buat lepas nie...


Pagi tu aku terkejut dekat pkl 4 pagi & terus amek kptsn nk tggu Sepul
Mmg aku rase bersalah sgt sbb berkeras dgn dia mlm tue.. :(
Then mmg betul kptsn yg dia buat tue sbnrnya..aku je yg buta..
Aku tau nape hati aku mcm keras after jumpe Sepul
Sbb Allah murka aku duduk berdua2an dlm kete dgn Sepul Jumaat mlm 1/8 tue :(
Even pintu kete terbuka, ianya tetap salah...aku lalai & leka
Lagi pulak Sepul sakit kepala time tu, then aku urut2 sket kepala dia & bahu dia
Aku buat camtu sbb aku mmg syg kt dia & caring ttg dia...
Aku tgk bdn dia pn susut dlm 2-3kg...tambah2 kesian eventho dia yg buat mcm tu
kat diri dia sendiri & pd aku lagi lah kan....hmm...
4 hari aku hidup dlm kemurkaan Allah, astaghfirullahalazim :(

So Sabtu mlm lepas 9/8 aku amek kptsn nk stop contact Sepul
Either by sms/call/emel, aku kene sabar & tabah buat semua nie
Klu dia betul2 dh sedar kesilapan dia, dia akn contact aku sendiri
Tak perlu aku sibuk2 contact dia semua.....ya, mmg ini yg aku perlu buat
So aku akn try jalani hidup aku spt biasa dgn officemate, housemate, family
& paling penting sekali pembelajaran aku dlm mengenal agama Allah, Insyallah
Aku mohon Allah berkati plan aku nie, amin.

Dlm masa yg sama, aku still doa utk Sepul
Last sujud dlm Solat aku mmg khas utk dia
Aku yakin Allah akn makbulkn doa aku tu & satukan kami berdua, Insyallah
Allah suka pd org yg meminta pd-Nya & dijanjikan Dia akn makbulkan
terutamanya doa yg baik2 :)
Aku yakin Sepul boleh berubah menjadi suami yg soleh if dia amek pengajaran dr
kesilapan yg dia dh lakukan nie...
Mcm aku yg sdg berusaha utk menjadi org yg lebih baik dr sblm nie, Insyallah :)
Wassalam

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat