Niat Sudah Terlaksana

Alhamdulillah semalam dapat hantar rambutan yg Mak kirim from Linggiu & sedikit buah tgn from aku (kain pelikat, brooch & kurma) to parents Sepul. Sekejap je semalam sbb Mak Sepul pening kepala pulak. Org tua, biasalah kan, bile puasa tu badan mmg mudah lemah. So, aku pn mmg niat taknak lama-lama sgt, mengambil kira lagi keadaan makcik, aku pn mintak diri cepat2 lah. Yg penting niat dah terlaksana ^_^.

Then balik2 ada 2 road block polis. 1 kat Cyberjaya & 1 lagi kt Putrajaya. So smpi rmh dekat pukul 7.00pm la jugak. Seb baek tak boleh solat, so xdelah tergesa2 sgt kan. After beli soto ayam yg sentiasa berubah2 bahan2nya tue hehehe...lepas mandi terus makan & apa lagi..berkurung dlm bilik la baca buku2 Dr. 'Aidh tue ^_^. Tidur awal dlm pukul 10.00pm, Dlm 11.30pm mak called ckp dia pn still pening2 sikit lagi. Aku ingat dah elok dah. Hm..kesian kat mak. Maybe boleh called K.Ya lagi mlm nnti tnya mak mcm mane. Insyallah hari nie mak dah lebih sihat, amin.

Ttg Sepul, aku still rajin lg emel nasihat2, panduan2, kisah2 tauladan utk dia ambil pengajaran. Ada juga terdetik dlm hati rasa letih sbb tak dpt balasan, so tgklah esok mcm mane. Dah janji nk cerita ttg kisah pendita Yahudi & Rasulullah SAW. So esok tulis cerita ttg tue jelah. Letih pn ada citer byk2 mcm2 tp xde respond. Mcm bg emel kat tunggul kayu yg xleh nk menaip pn ade..kekeke...ape lah aku nie..huhu..

Entahlah...smpi masa yg Allah tetapkan, aku akn berhenti jugak emel dia selalu. Lebih2 lagi bln Ramadhan sok sbb aku pn akn sibukkan diri dgn buat amalan2 utk tambahkn bekalan di akhirat sok, Insyallah. Moga Allah berkati & rahmati niat aku nie, amin.

Popular Posts