Runtunan Hawa Nafsu & Kejahatan Dlm Diri

Astaghfirullahalazim. Aku nie selalu sgt buat silap pd Allah :( Lemah lagilah iman aku nie :( Susah betul nak kekang hawa nafsu & kejahatan dlm diri aku nie :( Aku bukan tak perasan, tp mcm terus jer buat salah tue. Tp Alhamdulillah Allah bagi peringatan yg cepat bile urusan aku menjadi sukar. Aku cepat2 ingat yg aku mesti ada buat salah pd Allah kat mane2 nie. Then bile ingat2 balik, barulah aku realize & after mohon keampunan dr Allah, semua jadi okay semula :) Ini bukti jagalah Allah, Allah akn menjagamu. Aku harap Allah sentiasa pimpin aku menuju jalan keredhaan-Nya, jalan kebahagian-Nya, jalan akhirat si Syurga yg kekal abadi.

Pagi td aku mandi wajib period tp tadi ade keluar darah lagi sikit daaa. Aku pn mmg ada was2 pn nk Solat Subuh pagi tadi, so mmg berasas la was2 aku tue. Aku mcm tak sabar2 nk cepat dpt Solat semula nie. Aku nk buat amal ibadat pd Allah byk2 sementelah lagi dah Ramadhan start Isnin nie bersamaan 1 Sept.2008 ^_^ September bulan yg bermakna pd aku sbb hari kelahiran aku & k.lin. lisa. a.eddy & sepul. Mmg aku suke sgt bulan nie. Hmm aku leh kate start dpt hidayah dr Allah on 2nd July 2008. Bulan Julai yg lepas adlh starting Syaaban. Bulan2 mulia start Rejab, Syaaban & Ramadhan. Aku bersyukur dlm bulan2 mulia nie Allah berikan aku pertolongan ketika aku memohon bantuan-Nya. Aku takkan lupa saat aku kat Masjid UPM tue sorang2 dlm kereta, lemah longlai krn terlalu berputus asa dgn dugaan aku & Sepul dulu. Dlm keadaan tu aku sebut nama Allah byk2 kali sbb dah tak ada sesiapa yg aku boleh sandarkn penderitaan aku waktu tue. Dan Allah berikan aku kekuatan & ketabahan pd aku waktu tue. Di awalnya aku masih lagi bertatih tatih lagi. Namun berkat usaha yg berterusan & kesedaran serta keinsafan yg telah timbul dlm diri, aku semakin lama semakin dekat dgn Allah & sampai kehari ini aku sudah semakin kuat & tabah melalui hari2 yg mendatang.

Dgn buku2 Dr.'Aidh yg begitu kena dgn jiwa aku, aku semakin melangkah ke hadapan. Daya pemikiran aku semakin cerdas & aku cuba semaikan rasa kasih & cinta pd Allah SWT yg menjadikan semesta alam ini & Rasulullah SAW yg telah memberikan cahaya keimanan, bimbingan & petunjuk kpd semua manusia akhir zaman termasuklah aku. Aku nak cinta pd Allah, aku nk cinta pd Rasulullah SAW, aku nk cinta pd akhirat yg kekal abadi, aku nk masuk Syurga & kekal hidup bahagia selamanya di dalam tue. Aku nk jd manusia yg bersyukur dgn apa yg Allah sudah pn berikan pd aku skrg. Ya Allah, bantulah hamba-Mu yg lemah ini, amin.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat