Anak Sedara No.3

Hari nie hari ke 12 Puasa ^_^. Cepat jer masa berlalu. Alhamdulillah 12 hari yg lepas aku penuhi hari2 aku dgn memperbanyak ibadah pd Allah SWT. Aku mohon semua amalan2 tu di terima, amin. Pagi td aku emel Sepul citer2 biase jer. Smlm pn sms dia bgtau yg K.Ann dah selamat bersalin :D nama Emriel Shahran..huhu..cam nama anak K.Lin pn ade..kekeke...seronoknya aku bile dpt sms A.Edy. Dah ler sama tarikh birthday dgn ayah dia...huhu..rezeki Allah :) So samalah sekali dgn tarikh birthday Sepul. So aku dpt la confirmation Sepul kata dia dgn ppn tu kwn biasa jer sbb mmg takkan boleh bersama. Diorang berpisah sbb terpaksa. Aku pulak sbb Sepul yg tinggalkan utk dptkn ppn tu. Last2 dia yg tak dpt siapa2 gaknye. Wallahualam. Aku pn tak tahu ape ending kitorang. Kdg2 aku was2 samada betul ke aku nak berkeluarga dgn dia. Pening jugak klu fikir psl nie. Kdg2 aku mcm nak, kdg2 aku mcm taknak. Ishh..pelik lah aku nie...Tp tuelah..ini berkaitan dgn doa aku pd Allah. Aku kene tetapkan aku nak ke taknak. Jgn bile Allah makbulkn doa aku, aku berpaling pulak. Ya Allah, bantulah hamba-Mu ini membuat kptsn yg terbaik utk masa depan aku, amin.


Sepul derita sbb dia aniaya aku gaknye, so dia pn x boleh la nk gembira atas penderitaan aku kan? Subhanallah. Allah itu Maha Adil. Dan semua ini berlaku sendiri pd diri aku. Aku syukur pd Allah sbb Dia sayang pd aku, tunjuk jalan yg lurus, buat hati aku aman & tenang mcm skrg nie. Even aku x dpt lg kasih sayang dr seorg suami yg syg pd aku seadanya aku & anak2 yg soleh solehah, aku patut bersyukur dgn apa yg aku ada skrg nie. Nikmat tubuh badan, pancaindera, rupa paras, kesihatan, kereta, kerja yg mudah, kawan2 yg baik2. Aku kene sentiasa ingat semua nikmat2 dr Allah nie spy aku sentiasa bersyukur. Jadi insan yg bersyukur.

Satu yg aku pasti, aku mmg taknak ingatan2 aku pd Sepul yg sllu kacau fokus aku dlm Solat. Aku letih lah nk kawal bayangan2 dia tue tp setan mmg suka amek kesempatan dgn kelemahan aku nie. Geram betul klu aku fikir2. Aku kene doa pd Allah utk hilangkan Sepul dr ingatan/fikiran aku. Ya, ini yg aku perlu buat lepas2 nie, Insyallah.

Hari nie aku terus balik Cheras. Asek makan roti jer, mane buleh tahan...hehe...kene ubah rutin sekali sekala spy tak terlalu boring. Aku kene pelbagaikn kehidupan aku. Tp bkn dgn benda2 yg Allah larang. Aku akn sedaya upaya jaga tingkah laku aku. Kene teladani Nabi Muhammad SAW. Insyallah, amin.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat