Buah Fikiran

Aku terfikir sekiranya Sepul tetap menolak aku to be his wife, dia bkn saja telah menganiayai org yg pernah dianiayainya dulu, malah menganiayai dirinya sendiri. Pd pendapat aku, even dia rasa malu pd aku, lelaki yg baik takkan tergamak menolak ppn yg diakuinya sdh berubah menjadi ppn yg solehah, malah harapan keluarganya juga keluarga aku pd kami. Org yg sudah sedar kesilapannya, bertaubat pd Allah, perbaiki kesilapannya pasti takkan blh menolak aku. Tp klu ini adlh kehendak Allah, aku mmg redha saja. Org yg rugi bukanlah aku, tp dia. Aku ada bidadara bermata jeli ape :D buat aku tersenyum klu ingat nie..heheh...

Aku rasa aku & Sepul will be together, tp aku kene pastikan betul2 atas sbb ape dia nk nikah dgn aku. Ini yg aku kene make sure betul2 & aku kene terangkan matlamat aku dlm perkahwinan tu nanti & aku harap dia bersedia utk bersama2 dgn aku mengejar akhirat bkn dunia. Sabar dgn dugaan yg aku yakin lebih mencabar terutamanya utk aku if Sepul x dpt petunjuk lg dr Allah. Aku nak dia terapkan nilai2 Islam dlm keluarga kami & sama2 tegur menegur klu ada buat salah. Jgn ambil kptsn terburu2, jgn ikut nafsi syahwat, sabar, byk2 mohon bantuan Allah etc. Paling penting dia kene sedar salah silap dia dlm hub.kami sblm nie & bertaubat. Ini pokok pangkal utk kami hidup bahagia di dunia & Insyallah di Akhirat juga. Aku pulak Insyallah dgn ilmu yg aku usahakn akn cuba sedaya upaya menjadi isteri yg solehah.

Maybe mimpi2 aku ttg Sepul sejak akhir2 nie petunjuk dr Allah ttg keadaan Sepul skrg. Mimpi 1st mmg kecewa btl & 2nd mlm td aku nmpk ade perubahan sikit. Maybe kesan dr penghentian emel aku pd dia wallahualam. Aku yakin semua nie atas pimpinan Allah, aku cuma perlu fikir & renung hikmah yg tersembunyi di sebaliknya. Ya, maybe Allah sudah mahu makbulkn doa aku. Aku cuma perlu tabah & sabar. Peratus jadi tu lebih byk sbnrnya sbb faktor luar mcm family dia yg mmg pihak pd aku. Tp aku nak ats kehendak hati dia yg ikhlas bkn di suruh2 or paksa. Aku nk yg terbaik utk r/tgga kami. Entah lahh..klu salah pn tekaan aku nie, aku redha jer. Aku cuma bersangka baik pd Allah. Klu Allah tak makbulkn pn, pasti Dia ada plan yg lebih baik dr aku. Klu dgn lambat bertemu jodoh or tak mendapat jodoh lansung dpt menjamin keimanan & ketakwaan aku pd Allah seterusnya tempat utk aku di Syurga, aku redha Ya Allah. Redha dgn Qada & Qadar-Mu. Insyallah org yg beriman & bertakwa akhirnya akn menang. Sesudah kesulitan pasti akn ade kemudahan. Sabar & kawal nafsu utk kebahagiaan dunia. Fokus pd pengisian rohani, iman & takwa. Insyallah semuanya akn berakhir dgn baik2 saje ^_^ Yakin Boleh!!

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat