Hati Lapang hoho

Sometimes aku rasa rindu jugak la sikit saat2 bahagia ngn Sepul dulu. Yelah.. buka puasa sama2, pegi beraya sama2...semua tu kenangan manis la masa aku dgn dia. Yer, ade sedih sikit la sbb tahun nie tiba2 aku sorang pulak. Bergenang air mata aku skrg nie ingat semua tue. Dulu sibuk2 amek order jual kerepek Raya skali dgn Imran. Mmg byk kenangan dgn Sepul. Aku akn ingat smpi kahir hayat aku Insyallah :) . Sedih tp inilah realiti keadaan kitorang skrg. Aku redha dgn apa yg Allah dah takdirkn pd aku. Semua yg berlaku pasti yg terbaik utk aku. Kena yakin dgn ini. Allah kan sebaik2 pengatur. So, aku kene tabah & sabar dgn dugaan kesedihan yg aku & Sepul tempah sendiri time kitorang bersama dulu. Aku kene ambil iktibar & pengajaran dr ketelanjuran kami dlm mmbuat maksiat dulu. Allah sayang pd kitorang berdua. Sbb itu Dia timpakan perpisahan kami nie. Hikmahnya aku pun jauh dr maksiat & dosa. Tak mcm mase kapel dulu. Blh kata hari2 dok menabung dosa pd Allah. Astagfirullahalazim. Lalai & lekanya kami pd masa tue. Tuelah yg dikatakan kitorang yg menempah perpisahan skrg nie. Allah tu Maha Mengetahui.

Now aku tenang lah bertemankan Allah. Dosa & maksiat pn kurang bila sorang2 nie. Alhamdulillah, syukur. Hati jadi tenang & aman. Lgpn dlm kes kitorang nie, yg byk buat salahnye Sepul, bkn aku. Yg lebih menderita tentulah aku jugak kan..hehe...Takpelah, itu semua cerita lama. Aku takde rasa dendam pn kt Sepul. Aku maafkn dia sbb dia pn manusia biasa mcm aku jugak. Byk buat kesilapan. Cuma kita nak amek iktibar atau tak dr kesilapan tu yg membezakan atr kitorang. Dgn bantuan Allah, aku bangkit & perbaiki segala segi kehidupan aku. Hub.aku dgn Allah, dgn manusia, akhlak & pekerti, semuanya aku perbaiki. So aku yakin aku dh jadi manusia yg lebih baik drp sblm dugaan ni. Bagus kan?? ^_^ Kalau tak sbb dugaan nie, aku tak rasa aku blh berubah mcm hari nie...Allah sebaik pengatur :)

Now aku perlu kekalkn semua perubahan baik yg aku dh buat nie. Itu jer tugas aku. Jd seorang yg rajin, pembersih, ckp lembut jgn kasar2, hormat org tua, bersopan & paling penting sekali aku kene Jaga Allah spt Allah Menjaga Aku :) Utk kekalkn semua kebaikan dlm diri aku skrg, aku kene sentiasa mengingati Allah. Patuh suruhan-Nya & tinggalkn larangan-Nya. Bykkn amal ibadat, bersyukur dgn apa yg aku ade. Now selain dah perbaiki pemahaman dlm Solat, aku dh perbaiki waktu Solat jugak ^_^. Puasa bln Ramadhan mmg xde probs, Insyallah ^_^. Then aku habiskn masa terluang dgn baca buku2 Dr.'Aidh. Baca Al-Quran & tafsirnya. Solat Sunat Dhuha, Solat Tahajjud & Solat Witir pn aku dh start amalkan. Solat Sunat Taubat dh buat sekali. Buka puasa makan yg sekadarnya. Badan susut sbb dh byk Solat kann. Ramai dah tegur badan slim. Ntah ler...pd aku dh xde makna sgt dah. Biasa jer. Takde niat nk diet sgt pn. Biasa2 jer. Ubat pn dah lama x makan. Malas lah. Bln puasa nie puasa ajelah. Kompem turun punyer. Aku target starting berat 5...kg. Dapat 58 ke 59 pn dah puas hati giler lah. Biar jelah turun sendiri. Yg penting aku happy & tak risau2 nak diet ke hape. Buat mcm biase jerr.

Now fokus utk kekalkn semua perubahan baik aku nie. Aku nak buktikan pd semua org yg aku boleh jadi lebih baik dr dulu. Bkn utk Sepul, bkn utk org lain. Tp utk diri aku sendiri & Allah SWT. Jadi insan yg lebih baik, dapatlah masuk Syurga ^_^ . Ini yg paling best sekali kan?? heheh...yessss lahhh...nak masok Syurga!!nak masuk Syurga!!! hoho...fokus kan ini jer!!! yezzaaaa....hua hua....:p mcm org x betol pn ade...huhu..

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat