Impian Indah

Seronoknya klu dah nikah nnti blh sama2 dgn suami belajar tafsir al-quran ^_^ . Sama2 fahamkan maksud yg Allah nak sampaikan, ambil iktibar, ikut segala yg Allah perintah & larang. Pagi2 lepas siap kemas2 rmh, masak seme, ada masa luang belajar agama sama2. Tue klu blh nk dpt suami yg sggup nak belajar sama2 ttg agama. Penuhi masa yg lapang baca buku2 agama, buat amal ibadat yg terdaya sbg bekalan di Akhirat kelak. Sama2 suami isteri didik anak2 dgn cara Islam. Ajar spy takut pd Allah. Contohi akhlak Rasulullah SAW. Indahnya impian nie ^_^ . Semua tu di buat sbg bekalan spt tak di azab kt dlm kubur & masuk dlm neraka di akhirat kelak, Insyallah.

Ini impian dunia aku jer. Hak Allah utk tunaikan atau tak. Kalau x tunai msti Allah ada plan yg lebih baik dr plan aku nie kan? Redha jelah dgn apa yg Allah tentukn dlm hidup nie. Tugas aku hanyalah dgn menjadi hamba-Nya yg solehah. Usaha selagi daya & serahkan semuanya pd Allah. Itu saja. Aku mohon pd-Mu Ya Allah, moga hari2 yg akan dtg dlm hidup aku adalah yg memberi makna. Samada ujian susah or senang, moga dgn bantuan Allah aku akn sentiasa berada di jalan yg lurus, amin.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat