Peristiwa2 di Bln Ramadhan

Ramadhan al-Mubarak

7hb Ramadhan - Abu Talib (a.s.) meninggal dunia

10hb Ramadhan - Isteri Rasulullah; Siti Khadijah meninggal dunia

11hb Ramadhan - Peristiwa pendamaian antara Kaum Ansar dan Muhajirin - (Tahun 1 H)

13hb, 14hb, 15hb Ramadhan - PERTENGAHAN RAMADHAN (NISFU RAMADHAN) - HARI BERCAHAYA (AYYAUMUL BAYD)

17hb Ramadhan - PERISTIWA PERANG BADAR (BADR KUBRA) - (Tahun ke 2 H)

21hb Ramadhan - KEMUNGKINAN BESAR - MALAM GEMILANG ‘ LAILATUL QADR’

20hb Ramadhan - PERISTIWA pembukaan Kota Mekah oleh seramai 10 ribu tentera Islam diketuai oleh Rasulullah (Tahun ke 8 H)

26hb Ramadhan 1429 - JUMATUL WIDA - Hari Jumaat terakhir untuk bulan Ramadahan 1429

from http://www.7chakra.com/reiki/


Aku mohon pd Allah spy dptlah aku berjumpa malam Lailatul Qadar nie & moga Allah berikan petunjuk yg aku berjaya menjumpainya. Aku harap sgt aku tak period time nie sbb klu nk ikutkn mmg dh timing dh akhir2 Ramadhan nie. Doa jelah pd Allah. Seronoknya klu aku jumpe malam tu & dpt beribadat sesungguhnya & Allah terima semua pahala amalan aku tue sbg bekalan kt Akhirat sok. Ini yg paling utama sekali. Insyallah, if Allah dh tetapkn, aku akn berjumpa jua, amin. ^_^


Entah kenapa semakin lama rasa semakin tiada hati nk doa utk Sepul. Terutamanya bab bukakan pintu hati dia utk terima aku as his wife, satukan kami dlm pernikahan yg sah di sisi Allah, dikurniakan zuriat yg soleh & solehah etc. Hati nie mcm dah takde perasaan utk sungguh2 mohon itu pd Allah. Maybe ini petunjuk dr Allah yg kami mmg takkan dpt bersama akhirnya. Aku masih blm pasti ttg nie..maybe aku kene start utamakan doa utk aku terutamanya rahmati & berkati hidup aku di dunia & akhirat. Doa spy Sepul dpt petunjuk xde masalah. Juz ttg penyatuan kitorang yg aku rasa berat. Aku mmg nk hilangkn ingatan aku ttg Sepul sbb aku tahu dia hanya nikmat dunia. Maybe Allah dh kabulkn permintaan aku? Wallahualam.


Hmm..masih lagi aku terfikir ttg Sepul. Aku terfikir la tak ada org yg lebih tahu ttg aib Sepul selain drp aku. Aku rasakan semua aib ttg diri dia dh terbentang depan mata. Dimata org lain dia masih seorg lelaki yg budiman, tp di mata aku, di mata Allah, dia xkan boleh sembunyikan fakta yg dia seorg lelaki yg tak setia, curang pd tunangnya, memilih paras rupa bentuk badan, pembohong & tidak jujur. Dia seorg yg suka pd maksiat tanpa dia sedari. Hatinya tertarik ke arah itu. Masya Allah. Lelaki inikah yg org nmpk budiman?Ya, aibnya Allah tutup di mata ramai org, tp pd aku org yg dianiayainya, Allah telah bukakan mata hati aku utk melihat rupa sebenar lelaki ini. Kata2nya tidak jujur & ikhlas dr hatinya. Hanya omongan kosong saja. Tiada tindakan pn dr semua kata2nya yg spt ke arah kebaikan itu. Kotornya hati lelaki ini. Di luarannya dia lelaki yg budiman, tp dalamannya amat jelek sekali. Hina sekali Sepul pd pandangan mata hati aku skrg. Tapi aku bukanlah org yg layak utk menghakimi dia. Hanya Allah yg mempunyai kelayakan itu krn Dia yg menjadikan sekalian manusia. Sekiranya Sepul tidak mengakui kesalahan & kesilapan yg dia telah lakukan pd org2 di sekelilingnya, dia akn terus begitu. Azab Allah akn sllu bersamanya. Azab pd hatinya. Nauzubillahiminzalik.


Ya Allah, Kau kasihanilah Saiful Bahrie b.Abdul Manap. Bukakan mata hatinya utk dia melihat segala sifat2 buruk dlm dirinya. Selama ini dia hanya memandang aib aku, tp dirinya tidak pula dia sedari. Subhanallah. Baru aku terfikir ttg ini skrg. Mahukah aku lelaki spt ini utk di jadikan suami? Aku sanggup Ya Allah sekiranya dia bertaubat ats semua kesilapan dia yg lalu. Aku akn usaha utk pimpin dia sedaya upaya aku. Aku kasihan pd Sepul pulak skrg. Allah sdg azab dia, tp dia tak sedar. Hatinya suka mengikut hawa nafsu bisikan syaitan. Dia lelaki tersesat jalan. Kasihannya dia. Ya Allah, kasihanilah dia, amin.


Semakin byk nikmat yg Allah berikan pd ssorg manusia, akn bertambah lalai & leka lah manusia itu. Sepul dh dpt kerja tetap, Allah beri nikmat lg pd dia sdgkn sbnrnya Allah sdg azab dia lagi. Astaghfirullahalazim. Ya Allah, aku mohon pada-Mu, jgnlah Kau azab dia lagi. Ampunilah dosa2nya, kasihanilah dia, berkati & rahmati hidupnya, pimpinlah dia ke jalan yg benar, berikan 'cahaya' pd hatinya, amin amin ya rabbal alamin.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat