Sedih ker?

Ya Allah, hari ini aku runsing & spt bersedih. Ketika ini aku tidak pasti apa yg aku sedihkn. Pelik sungguh perasaan ini. Td aku sedih sbb aku byk sgt buat salah pd Allah. Aku nie manusia yg lemah. Sdihnya hati bila rasa kita nie asyik buat dosa je kerjanya. Susahnya nak jd manusia yg baik serba serbi. Kdg2 kita cuba terlalu kuat, tp hasilnya x sebaik yg kita sangkakan. Dan maybe aku bersedih ada sangkut paut dgn Sepul. Kdg2 aku jadi lemah & putus asa. Tak tabah & sabar bile mengingatkan situasi aku dgn dia. Hari2 aku mohon pd Allah utk dia jadi suami aku. Aku rasa aku agak sepi lah kt dunia nie takde suami, anak2. Itulah yg aku nak sgt utk kebahagiaan dunia aku. Tp Allah kata belum lagi. So aku kene sabar & tabah. Sometimes mcm nielah aku. Sedih yg tak semena mena. Keadaan ini pastinya yg terbaik utk aku skrg. Aku berseorangan dgn bertemankan Allah. Aku mengadu segala sedih & duka dlm hati pd-Nya. Kebahagiaan dunia yg aku cari masih blm di temui, maka aku sedih. Tp dr segi rohani, aku mmg usaha sungguh2 buat amal ibadat pd Allah. Hanya Allah yg aku ada skrg nie. Hanya Dia lah tempat aku mengadu, meminta pertolongan & berharap. Aku hanya ada Dia. Dan Dia lah yg terbaik utk aku skrg nie. Keluarga, kawan2, Sepul semuanya hanya pinjaman di dunia nie. Di akhirat sok aku sorang2. So aku kene jaga Allah spy Allah menjaga aku di dunia & akhirat. Sentiasa ingat yg dunia hanya pinjaman? Utk apa aku sedih utk dunia yg sia2 nie? Dunia nie hanya pentas lakonan. Tempat Allah menguji iman & takwa manusia pd diri-Nya yg menciptakan kami & seluruh alam semesta. Dia yg Maha Berkuasa, Maha Pengampun lagi Maha Penyayang. Kembali lah kpd Dia. Sentiasalah mengingati Dia. Insyallah semuanya akn baik2 belaka.

Ya. Tak apalah klu aku tak bahagia pn di dunia nie. Yg penting aku mesti pastikan aku bahagia di akhirat sok. If ditakdirkan Allah aku xkan berkahwin pn, pasti ada hikmah yg tersembunyi di sebaliknya. Mesti sbb Dia nak aku berjaya di akhirat bkn di dunia. Memikirkn ini mmbuatkan aku rindu pd Syurga Allah di sana sbb aku mahukan gembira & bahagia selama2nya. Aku taknak di azab di dlm Neraka-Nya. Aku takut akn azab seksa Allah yg amat keras. Aku kena kuat & tabah. Skrg Allah sdg menguji aku. Samada aku kuat atau tak utk teruskn perjuangan menyeru kpd kebaikan & kembali pd jalan Allah. Aku sdg belajar & iman aku masih terlalu lemah. Klu aku tak kembali pd Allah, pd siapa perlu aku sandarkan kesedihan hati aku nie? Pd manusia? Tidak sama sekali sbb pengajaran dgn Sepul dulu buat aku serik. So aku sandar pd Allah shj. Ya, jalan ini mmg penuh dgn dugaan & rintangan. Cubaan & rintangan yg datangnya dr Allah jua. Dia ingin menguji aku. Sebulat & sekuat mane tekad aku utk terus berada di jalan-Nya. Jd aku x blh berputus asa. Now badan rasa sengal2 sket maybe sbb Solat byk rakaat, makan yg sekadarnya & x cukup tidur. Entah lahh..tp aku akn makan panadol after buka nnti utk boost balik energy aku. Aku mohon Allah sihatkn semula tubuh badan aku spy aku dpt beribadat dgn lebih tekun, Insyallah. (kurang tidur ker? sbb ngantuk giler skrg nie....uuu...)

Aku hanya ada jalan ini. Adakah aku buat semua ini krn terpaksa? Tak juga sbb takde siapa yg paksa aku. Sbb aku pilih jalan inilah aku blh bangkit semula dr kegagalan dgn Sepul dulu. Baru aku boleh senyum & ketawa dgn ikhlas. Skrg aku masih tak punya siapa2 selain Allah Yang Esa. Aku masih blm dpt kebahagiaan yg aku idamkan di dunia. So? Adakah aku jd begini sbb aku putus asa pd Allah? Inikah yg sdg berlaku pd aku skrg??????? Kalau aku putus asa dgn Allah, pd siapa lagi perlu aku mohon bantuan & harapan? TIDAK ADA YG LAIN!!!!
Inilah jalan yg terbaik aku telah pilih. Kembali pd Pencipta sekalian alam. Aku tak boleh putus asa. Aku kene usaha smpi aku berjaya. Adakah kebahagiaan dunia yg aku minta ini bkn yg terbaik utk aku? Klu bkn dgn Sepul pn, aku nak kawen jugak dgn laki lain. Masalahnya laki lain pn x ada skrg nie...hahhaha...tak laku la aku nie...da slim pn xde sape nak :( kesiannya aku...hmm...dgn siapalah aku kawen gaknye..klu x kawen??? emm...yakin itu yg terbaik utk aku jelah..now fokus pd masa ini, bkn risau2 ttg masa depan!!

Buat baik dgn semua org spy hati jadi gembira. Syukur lah dgn apa yg aku ada skrg :) Ya. Apelah aku nie..lupe pulak dgn semangat. Aku kurang tido nie...mlm nie tido awal lah. After Isya' & Terawih balik Cheras & tido. Tido puas2, bangun sahur & jalani hari yg indah ^_^ Insyallah.
Klu sedih, bacalah Buku La Tahzan..ape susah....hua hua ^_^ k nnti balik klu sedih lg aku bacelah..now dh semangat balik sikit nih...cau cin cauuuu!!!

Popular Posts