Ada apa dgn Aku??

Ptg nie K.Som ajak minum2 dgn Mamat. Dan aku terima. Aku taktau ape kene dgn aku nie. Aku tau koman2 msti citer ttg Sepul jgk yg akn dibangkit. Sdgkn aku skrg tgh nk lupakan dia dr hidup aku. Tp ada jer cara utk bangkitkn semula ttg peristiwa pahit tue. Aku nie org yg ditinggalkan. Aku org yg tewas. Aku org yg kalah even aku tak mainkn apa2 peranan. Aku mmg takkan dpt buat apa2. Aku cuma org yg kene terima apa saja. Situasi aku adlh situasi yg paling buruk sekali. Aku adalah org yg teraniaya. Yg hanya boleh redha dgn apa pn keadaan. Aku nie bkn siapa2. Aku spt tiada makna. Dlm ujian nie, aku adlh org yg tiada peranan. Aku yg paling seksa & derita krn tak mampu buat apa2.

Even aku dh tau citer ttg aku putus tunang akn keluar, aku masih jg nk ambil risiko utk bersedih & terluka. Masih ambil risiko utk merunsingkn fikiran. Knp aku nie? Knp aku tak serik2?? Kasihan ker aku nie? Perlukah aku cari kerja lain utk betul2 lari dr cerita2 ttg Sepul?

Penyeksaankah skrg ini?Deritakah skrg ini?Blm bebaskah aku dr ujian ini?Masih belum datang siangkah dr malam yg panjang? Apakah yg di definisikan dgn kebahagiaan dlm hidup aku skrg? Aku dah ada Allah SWT. Aku dah pilih jalan Allah SWT. Aku dah pilih utk mencontohi Rasulullah SAW. Aku dah cuba sedaya upaya aku utk taat beribadah kepada-Nya. Blm cukupkah kegembiraan & ketenangan yg aku dpt dr semua tu?

Adakah aku akn bahagia bila aku bertemu dgn jodoh aku yg sbnrnya? If ada lelaki yg serius ingin menjadikan aku isterinya, akn bahagiakah aku? Mungkin juga.....selain dari Allah, aku masih perlu pasangan hidup utk maju setapak lg dlm kehidupan aku di dunia. Tp Allah masih blm menjumpakan aku dgn siapa2 lg. So aku teruskn kehidupan spt biasa. Aku yakin, jodoh stp org sdh Allah tentukan di kitab Luh Mahfuz. So, aku bersangka baik pd Allah, jalani hidup spt biasa, ttg jodoh aku serah saja pd Allah. Apa yg aku perlukan skrg hanya kesabaran & ketabahan utk menjalani hari demi hari yg mendatang. Insyallah.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat