Cinta pd Rasulullah SAW

Aku skrg nak pupuk sgt2 hati yang cintakan Rasulullah SAW. Skrg nie ade masa luang kt opis nie aku baca hadis2 dari web Jakim. Ini salah satu bukti aku nak sgt jadikan baginda SAW sbg cth dlm kehidupan seharian aku di dunia. Akhlak & peribadi baginda SAW teramat mulia. Betapa sayang & kasihnya baginda SAW pd ummatnya iaitu kita. Maka kita perlu berterima kasih pd baginda krn tanpa perjuangan baginda yg gigih menyebarkan dakwah Islam yg tersebar hampir ke seluruh pelusuk dunia. Malangnya kbnykan Muslim pd masa kini hanyalah sekadar pd nama & ic. Gaya hidup byk yg berkiblatkan barat. Lansung tiada ciri2 iman & takwa yg membezakan atr Muslim & kafir. Sbb itulah ramai penganut Islam yg ditindas dewasa ini & Islam dilabel sbg agama pengganas sdgkan Islam itu suci & murni. Yang kotor adalah penganutnya yg mencemar nama baik Islam. Apb kita tidak menjaga Allah, bagaimana Allah mahu menjaga kita? Kita tak taat pd perintah Allah & meninggalkan sgl larangan-Nya. Apb kesusahan kita mahu Allah menolong kita. Bagaimana mungkin begitu?

K.Ya ajak g Ho Chi Minh & dah booked tiket flight. Aku nie yer yer je nk ikot pdhal xde duit..hua hua...poyoss...nk buat paspot seme tu makan duit jugak tue...huhh..ada rezeki pegilah..klu xde duit, cancel lerr..soh K.Ya cari org lain..hua hua...takpon aku kene bajet betul2 after this. Cut all food....hohoho...Insyallah rezeki Allah ada kt mana2 :)

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat