emm....

Sepul telah pun meninggalkan aku saat dia bertekad utk mennagih cinta ppn itu. Dia sdh pun memilih jalan itu & hingga kehari ini, aku tahu Sepul adlh org yg memberikan sepenuh komitmen dlm satu2 perhubungan. Dgn itu dia berusaha hingga ke hari ini utk merealisasikan impian utk hidup bersama ppn itu. Perit utk aku terima, tp inilah hakikatnya. Apa yg boleh aku buat? Tiada apa2. Aku adlh org yg terpaksa menerima pahit realiti. Aku tiada peranan dlm ujian ini. Aku adlh org yg terpaksa menerima apa pn kptsn Sepul. Samada aku suka atau tak, aku kene juga hadapi realiti nie. Entah apa kesudahan hub.mereka, wallahualam. Aku? Aku masih lg sendiri, masih lg berusaha memperbaiki sikap aku, masih lg terasa sisa2 keperitan ujian ini. Aku ini manusia & ppn yg lemah. Yg tertakluk pd kehendak Tuhan yg menciptakan aku. Semua episod duka ini sdh tertulis lama dulu di kitab di Luh Mahfuz. Aku sndiri tidak pasti bagaimanakah ending ujian ini. Sepul masih lg mengejar kebahagiaannya bersama ppn itu. Dan begini pula aku. Sdg mengambil langkah utk mengubah rutin hidup aku. Sdg cuba melupakan kisah lama & membuka episod hidup yg baru dgn azam & semangat yg baru. Aku mohon kekuatan, kesabaran & ketabahan dr Allah SWT dlm aku berusaha menempuh hidup yg akn dtg. Aku pn tak tahu entah bila ajal akn dtg menjemput aku. Ptg ni, esok pagi, lusa? So aku hidup dgn waktu ini. Aku hnya blh merancang, tp Allah yg akn menentukan segalanya. Nikmati life skrg dgn apa yg aku ada. Syukur dgn apa yg aku ada. Hargai apa yg aku ada. Selebihnya bertawakal sajalah pd Allah krn Allah tidak pernah menganiayai hamba2-Nya. Aku msti tanam kepercayaan yg jitu pd Allah.
If Dia tak makbulkan doa aku, bererti Dia merancang sst yg lebih baik utk aku, Insyallah :)

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat