Entah laa..

Emosi, hati, dada, fikiran aku susah utk stabil sejak akhir2 nie. Sometimes aku begitu lapan dada & fikiran. Ada masanya aku begitu down, letih & serasa tidak berdaya. Kdg2 aku terlalu byk berfikir. Kdg2 aku tenang & relax sekali. Kdg2 terasa amat sukar kehidupan ini. Kdg2 terasa semuanya pasti akn baik2 saje. Sungguh aku kurang faham apa yg berlaku pd aku skrg. Ada up & down keadaan aku nie. Susah sungguh utk stabil. Sedih & gembira dtg silih berganti. Apa2 pun aku tetap saja bergantung & bersandar pd Allah. Aku pn tak pasti samada ujian aku & Sepul dah berakhir atau belum. Sepul dh buat kptsn dia & aku jg dh buat kptsn aku. Kami dah ambil jalan masing2. Kami sdh pun terpisah skrg ini. Ini ketentuan Allah utk kami berdua & aku redha sekali. Aku masih pursue fokus utk mendekatkn diri pd Allah. Masih lg aku suka utk sllu mengingati-Nya. Beribadah pdnya dgn hati tulus ikhlas. Bersedekah semata2 utk mendapat kasih sayang-Nya. Krn aku tahu, dgn cara ini saja aku mampu kuat utk hidup di dunia nie. Aku tiada siapa2 selain Allah. Itu yg aku sllu saja rasakan. Family & kwn2 tu sampingan kehidupan jer. Lain sungguh dgn perasaan merasakan aku bergantung sepenuhnya pd Allah. Aku serahkn urusan & ketetapan hidup pd Allah krn hanya Dia yg berhak ats kehidupan aku. Diri aku nie sndiri adlh ehsan pinjaman dr Allah saja. Aku adalah hak & kepunyaan Allah. Aku tertakluk pd apa pn yg dikehendaki-Nya.

Sungguh...jalan ini amat sukar. Ya Allah, sungguh hebat ujian-Mu utkku ini. Aku teringat akan firman Allah dlm Al-Quran ttg 'adakah kamu kira kamu sudah beriman tanpa perlu Kami uji?' dan " Allah membeli hati & jiwa org2 yg beriman pd-Nya dgn memberikan mereka balasan Syurga". Teringat aku kisah sahabat2 Rasulullah SAW yg sggup bergadai nyawa demi tertegaknya Islam di muka bumi Allah ini. Berapa ramai alim ulama' yg di dunia di sembelih, dikerat2 tubuh mereka, diseksa dgn kejam krn ingin menegakkan kalimah Lailahaillallah. Semua mereka akn mendapat balasan Syurga di akhirat kelak. Mereka menjual jiwa mereka di dunia semata2 utk mendapat keredhaan & Syurga Allah di akhirat.

Dan aku? Aku yg kerdil ini, yg lemah & tak berdaya ini..barulah diberikan ujian yg tidak secebis pun sebanding dgn mereka2 itu. Baru saja aku di uji dgn perginya org yg aku kasihi dlm hidup aku & aku rasa sudah hampir tewas. Alangkah bodohnya aku ini. Memikir2 org yg berlaku kejam pd diri sendiri.

Hiburan. Ye aku baru je dpt hiburan si Izhar Tech tue....hahaha...tp dia mmg berjaya menceriakan hari aku. Semalam dia call, aku jd hepi sgt dh lepas tue. Nie aku baru lepas call dia after dia masok kejap td. Suke pulak aku tgk mamat nie...hahahha...teros aku call je dia td sembang ntah pape & now aku rasa bersemangat balik ngehehe...aishh lain mcm je aku nie...K.Ruby pn teros je dpt tangkap kitorang cam ade chemistry pulak...hua hua....dasat la Kak B nie...cepat betol dia dpt bau2...hua hua...aku nie xtau la nk ckp camno..yg aku pasti mmg aku rasa hepi bile mamat tu buat lawak...mmg rasa terhibur...rasa terubat hati yg tgh tak menentu nihhh...sempoi la mamat tue...kelakar sgt...cehhh..aku nie pn mcm da suke suda...hmm entah la ehh..kawan2 jelah dulu...malas la nk pk byk2..klu dh mmg jodoh, nk wat cenggane?juz cam pelik jelah sbb leh kata 1 opis kann..hua hua..kompem bergegar SHSB klu la mmg aku kawen dgn dia...gilos laaa...kekeke...yg aku tau dia berjaya menceriakan hati aku...tu jer :)

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat