Inilah Aku :)

Semalam aku decide utk settlekan habis habisan ttg kes putus tunang aku & Sepul scr formal. Aku rasa kuat & nekad utk clearkan semua nie once & for all, Insyallah. Aku mohon bantuan kekuatan, ketabahan & kesabaran dr Allah serta kemudahan utk aku selesaikan semuanya. Betul spt kata Mamat, aku ada tggjwb sbg anak utk jelaskan ttg status hub.aku dgn Sepul yg blh dikatakan mmg dah totally putus. Aku rasa aku dah bersedia jugak utk settle this once & for all. Aku kene move on with my life, lupakan totally ttg Sepul & bersilaturrahim dgn family dia. Aku xnak putuskan terus hub.yg dh terjalin baik. Mereka tak salah apa2 pun. Aku happy utk berbaik dgn semua org yg kt sekeliling aku. Aku kena buat baik pd semua org utk aku bahagia di dunia :) Insyallah.

Tp yg paling penting sekali, aku kene jaga tali hub.aku dgn Allah. Aku suka utk belajar agama. Aku suka utk cari ilmu agama. Aku suka nk dekatkan diri aku pd Allah. Masa susah mahupun senang, aku nak sentiasa ingat pd Allah. Aku happy dpt jadikan rutin solat2 sunat & puasa sunat. Aku happy utk bersedekah pd rmh anak2 yatim even hanya 10 hengget sebulan. Aku hepi dpt gembirkan org2 di sekeliling aku. Dgn buat baik pd semua org, aku rasa lapang dada & fikiran. Alangkah bahagianya perasaan ini. Aku terhindar dr maksiat bile xde bf. Jd aku kembali jd ppn yg terpelihara spt sblm aku berjumpe dgn Sepul. Aku blh hidup tanpa manusia, tp aku xkan dpt hidup tanpa Allah. Aku hanya ada Allah. Dan Allah sentiasa ada utk aku. Alangkah bahagianya bile aku fikir ttg perkara nie :)

Keadaan aku pd hari ini, adalah yg terbaik sejak aku pilih jalan Allah. Sejak aku bersandar pd Allah. Sejak aku usaha utk jaga Allah. Inilah aku yg terbaik dlm sepanjang aku hidup di dunia yg penuh tipu daya & hina nie. Aku nak Allah sayang & redha pd aku. Aku nak masuk Syurga. Aku taknak di azab dlm kubur bile aku mati kelak. Aku kene jaga diri aku sbb dlm kubur sorang, di hisab pn sorang2...aku bertggjwb atas diri aku utk kehidupan di akhirat kelak. Aku kene kejar akhirat sungguh2 yg pastinya akn bg gembira di dunia jgk.

Spt manusia ada ujian masing2. Aku kene keluar dr ujian putus tunang & hadapi hari2 seterusnya dgn lebih bersemangat. Skrg aku mmg kesempitan dgn kewangan. Tp aku masih senang hati sbb aku yakin rezeki Allah ada di mana2. Allah yg tentukan rezeki utk hamban-Nya. Skrg aku kene pandai manage kewangan aku. Insyallah semuanya akn baik2 jer :)

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat