Kronologi

Bulan 2 & 3 dah start rasa tak sedap hati. Sbbnye Sepul bile bergaduh mcm taknak solve the problem. Nampak dia mcm sambil lewa je dgn masalah kitorang pdhal dah bertunang. Dia jd mcm tak kisah & dpt rasa keadaan kitorang semakin hambar.

18/4/2008 Aku bg sms provoke utk putus tunang & Sepul kata ok, terpulang pd aku. Esoknya aku minta maaf byk2 kt dia & dia maafkan. Smggu slps tue aku dpt rasakan dia mmg xnk layan aku dah. Cukup2 hambar bile keluar sama2. Then dia ckp dia x dpt maafkn aku & ckp aku dah cabar keegoan dia sbg lelaki.

Bulan 5, aku inform mak & family Sepul ttg pergolakan kitorang.

Awal bulan1/ 7, jumpe dgn parents Sepul & confront. Sepul kata dia dah xde perasaan bile jumpe aku even dah lama tak jumpe.

10/7, jumpe Sepul & dia pulangkan cincin. Suruh aku panggil dia Abg & ckp mcm dah sedar kesilapan dia. Time nie kire putus formal lah

2 mggu lepas tue dia ckp dia tgh kwn ngn ppn lain. Kire dia approach ppn tuelah.

1/8, jumpe Sepul & dia ckp dia dh sayang gile2 kt ppn tue. Tp still main tarik tali dgn aku.Cinta pd ppn itulah yg paling kukuh dasarnya, tulus suci...

4/8, Sepul call & ckp dia ngn ppn tu ada 5% peluang utk bersama. Kata nk refresh balik kasih sayang dgn aku. Dlm masa yg sama x kisah if aku keluar dgn laki lain.Sepul ckp dia tgh merana & ckp terpaksa kawan je dgn ppn tu.

11/9 Sepul by sms ckp dia cuma boleh kawan je dgn ppn tue (ade ke kawan tp still kuar berdua2an? ) hmmm...

Akhir2 Ramadhan (bln 9) Kak Ten info Sepul tempah baju kebaya utk ppn tu dgn dia.

9/10 Awal Syawal, jumpe Erin & Mamat & tahu hal sbnr. Diorang still keluar sama2 etc. Aku rasa betul2 diperbodohkan. Mati2 ingat Sepul dah off betol dgn ppn tu. Tp siap dah pegi rmh ppn tu kt Melaka, perkenal pd Nyah, cerita pd mak & K.Yang. Rupanya dlm pd dia ckp ngn aku dia single, dia tgh usaha lagi utk still dgn ppn tue. (from bln 7 - 9) & rasanya skrg pn (bln 10) makin mcm belangkas dh diorang tue...kawan yg x mcm kawan pon....nape nk sembunyikn hal sbnr dr aku?Terus terang jelah ckp...ini aku tau dr mulut org lain pulak....mmg betul2 dianiaya aku nihh..ish ishh...mcm bg harapan, tp mcm x bagik...hampeh jerr...

Bulan 10 nie aku totally x contact Sepul...sdg cuba terima kenyataan..Dah war2 pn td by emel pd kakak2 yg sllu tnya ttg aku bile nk kawen..alhamdulillah :)

Mamat ckp Sepul tahu sms aku tu utk provoke jer. Meaning Sepul pn sedar jugak. So nape nk besar2kan citer psl sms aku tu? Dulu mase blm tunang byk kali aku buat mcm tue, gile2 pujuk sbb xde ppn nk kt dia. Bile aku bg sms tu & nmpk ada ppn suke kt dia, dia terus je ckp aku cabar ego dia sbg lelaki....hmmm...camno tu?

Erin ckp gak dgn Sepul, klu lah time tue xde mane2 ppn nak pd dia, rasa dia akn putus tunang dgn aku ker? Sepul pn mcm agree dgn pandangan Erin nie...meaning bkn dia tak sedar...cuma taknak terima hakikat dia sbnrnya dah jatuh hati pd ppn lain & sbb tue sggup utk still pts tunang dgn aku & aniaya aku jgklah kirenye...hmmm..

Dan spt yg Erin pn ckp, Sepul mmg xleh hidup tanpa ppn...dia mmg jenis org yg berkapel..xleh nak hidup single sorang2..suke ada org take care & dia pn mmg lah org yg jenis bg full commitment.

So aku rasa punca utama utk Sepul tetap tegas nk putus tunang sbb dia dah suka kt ppn yg suka kt dia tu jugaklah. Dah ada pengganti aku..so xdelah seksa sgt sbb pengganti da siap sedia menanti....hmm....

Aku lah yg paling seksa. Apa2 pn aku bkn jenis ppn yg mudah suka pd lelaki lain. So stay lah single smpi skrg....tp best lah sbb fikiran & dada jd lapang sbb x buat maksiat :) alhamdulillah... mungkin dunia aku rugi, tp akhirat aku untung ^_^ Insyallah.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat