Life & Jagalah Allah, Allah Menjagamu

Tentang cover windscreen, td aku dah called Ambank Putrajaya & kene add RM90 to cover RM600 windscreen. Aku aim beli yg double layer, so maybe mahal sikit ker, takpelah cover lebih pun, yg penting kualiti. Kereta nak pakai lama, bkn kejap2. Byr RM90 masa ambil sticker JPJ next week, Insyallah. Alhamdulillah settled psl renew insurans kete. Td aku reload prepaid RM50, balance duit kt Maybank yg K.Ya bank in semalam. Now tinggal RM100 yg blh di bw keluar & maybe nk guna to pay hp K660i tue. So tinggal hutang dlm RM490 jer kt K.Ya ^_^ Gaji nnti leh bayar lagi RM90 ker..bape2 tgk pd kemampuan lah, Insyallah.

Lepas nie ape lagi yer? Claim utk repair windscreen maybe boleh buat awal tahun depan lah. After dpt balance duit loan Southern dulu ker utk guna dulu. Then baru claim insurans lah. Then rasanya dah takde ape sgt. Potongan gaji by PTPTN start this month. Aku mmg kene jimat cermat after this. Mmg reduce gile2 kat makan jelah. Takpelah, Insyallah xde mudharat ape2. Balik Cheras leh tapau utk hari Isnin. Tinggal 4 hari, beli stok megi. Ada cornflakes & biskut dr hamper Raya hari tue. Alah, xde hal lah bab makan nie. Tawakal je pd Allah. Rezeki tu kan dtg dari Allah ^_^ Yang penting settled apa yg penting dulu. Ada lebih, barulah guna utk diri sndiri.

Rasa berkat sgt hidup skrg nie. Amat2 teratur sekali banding time dgn Sepul dulu. Alhamdulillah. Bila kita jauh dr maksiat & dosa, bila kita jaga tali hub.dgn Allah, hidup jadi lebih berkat. Byk sgt perubahan pd diri aku sejak aku usahakan menjaga Allah dr bulan 7 lepas. Now dah bulan 10 meaning masuk bulan ke-4. Alhamdulillah, masih bertahan, hati masih tekad & Allah masih beri keizinan-Nya.

Aku mmg suka sgt dgn tagline yg aku ambil dr buku Dr.'Aidh yg pd aku mencakupi makna yg amat luas. " Jagalah Allah, nescaya Allah menjagamu". Cukup dgn tagline yg ringkas nie saja. If kita buat, mmg takkan ada kerisauan & kebimbangan lg dlm kehidupan seterusnya, Insyallah.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat