Macam-macam daa...

Hari nie aku Puasa Sunat Hari Khamis :) Pagi td after Tahajud & Witir, aku niat utk cuba buat Sunat Tasbih. Ya Allah, mmg menguji kesabaran & ketabahan fizikal & mental bila buat solat nie. Sampai aku terfikir nak buat 2 rakaat jer, meaning x complete 300 tasbih lah. Tp aku nekadkan hati & ingat dlm kertas panduan yg aku print ada tulis even buat utk sekali seumur hidup saja. So aku buat jugak lg 2 rakaat. Alhamdulillah aku dpt completekan eventhough aku mmg x puas hati sbb mula2 bertasbih tue, mmg aku fokuskan fikiran & hati dlm stp tasbih. Tp fizikal aku kurang tahan & berpeluh2 pulak pagi2 buta tue. Then aku teruskan dgn fokus pd bacaan lisan & kiraan jerlah. Tak tahan lah :( hmm...sedih jugak sbb tak sempurna. Tp apa yg buat aku agak lega, aku tak rasa serik sikit pn utk maybe try in future. Cuma aku kene latih diri jd lebih sabar & tabah. Insyallah if diri aku akn improved in future, aku akn buat dgn lebih sempurna :) Tp sekurang2nya aku dah mencuba ikhlas krn mengharapkan keredhaan & ganjaran dr Allah di akhirat kelak. Aku yakin Allah Maha Mengetahui niat aku :)

Anyway hari nie pagi2 K.Ya dh bising2 ckp ada probs nk renew insurans & roadtax yg mati Sabtu nie. Blm cuba dah give up. Aku mcm tension gaklah. Tak marah, tp more to kecewa sbb dia dh give up b4 even trying. Suara agak kuat but still terkawal & bkn dlm nada marah. Dia jelah yg lebih emosional. Then aku teringat As-Vf, sms & ym dia..skali dah diskas2 tinggal nk xfer duit ke Maybank hubby dia jer, aku call Abah dgn niat nk soh dia tlg poskan geran dr Ambank Kota ke Ambank Ptrajaya. Last2 kene marah sbb Abah kata lg mudah klu stick to Ambank jer. Semua diorang settlekan teros. Geran pn diorang yg akn settled atr diorang. Aku fikir2 mmg betul jgk la. So dgn malunya aku terpaksa cancel dgn As even mcm ade salah faham yg aku x berniat nk wujudkan tp aku x nafikan sbb mmg nk kene soh cancel gak. Aku mintak maaf byk2 kt As jelah :( Now aku tggu K.Ya bank ini duit & aku kene pegi gakler ke Ambank Ptrjaya. K.Ya ade program kt luar pulak tue. Hissshhh....tensen aku nieh...nk ke sane kene ada duit dulu..huhh...

Hopefully klu xleh settled hari nie, esok pn boleh laa..Nak buat mcm mane kan? Hmm...tetibe jd last minute semuanya. Rasanya next week gakla baru blh settled. Tawakal jelah x kene tahan polis jalan nk g keje hari Isnin tue...entah bile leh settled betul2 smpi full dpt sticker ntah. Sbb nk xfer geran from Kota to Ptrajaya dulu. Geran ada baru leh buat roadtax..or Kota buat roadtax siap2 kat Johor esok & bila dah buat, x risau sgt sbb dah ada rekod kt JPJ dah renew. Juz sticker dpt lambat sket la. Takpe, tawakal & Insyallah semua baik2 jer :) Pengajaran yg berguna utk tahun depan. Insyallah tahun depan geran dah ada kat sini, so lebih mudah la urusan & lebih cepat. Bersangka baik saje ^_^

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat