Masih Keliru

Entah kenapa semakin aku cuba melupakan Sepul, semakin kuat pula ingatan aku pdnya. Sudah la mimpi aku pn sllu berkisar ttg dia. Smpi aku rasa tension sgt lah. Sudah la rasa bersalah pd Allah. Aku keliru samada ini mainan syaitan atau petujuk dr Allah? Mimpi pagi td after aku buat Tahajjud & Witir+baca al-Quran. Betulkah mimpi slps itu mainan syaitan? Aku mimpi aku jumpe dgn Sepul & ppn tue. Then aku mcm ckp dgn ppn tu poyo2 sket la tp still menjaga2 kata2 & aku tarik ppn tue utk cerita ttg perangai Sepul ats aku & sekali Sepul kejar kitorang & aku ingat dia tak bagi aku nk cerita keburukan2 dia pd ppn tu tp rupanya2 dia ambil kad kawen yg aku ingat kt kawen diorang tp rupanya tulis nama aku & Sepul. Sepul tampal kad kawen tu dgn nama dia & ppn tu tp bila di kopek rupanya nama aku. And rupa2nya selama nie Sepul cuma menduga aku saja. Dia nk tgk sejauh mana kasih sayang aku pd dia & aku mmg tension jugalah sbb punyelah derita seme kan. Tp last aku ingat aku baringkan kepala aku pd pangkuan Sepul yg tgh duduk bersila & rasa aman bahagia. Mmg best mimpi nie tp maybe ia hanya sekadar mimpi mainan tidur. Maybe juga mainan syaitan spy aku masih teringat2 akn Sepul & ganggu fikiran aku yg nk fokus pd Allah. Dan if mmg petunjuk dr Allah, maybe aku skrg nie cuma perlu bersabar & teruskan saja life skrg nie dgn penuh ceria. Tanpa perlu risau apa2 ttg future aku krn at the end aku akn nikah dgn Sepul juga.

Hmm..entah lah..tp mimpi nie mmg agak jelas. Ada la jugak masuk Yob & parents Sepul sikit. Aku keliru sgt2 skrg nie. Aku taknak ada sbrng harapan utk aku fikirkan aku & Sepul ada kemungkinan utk bersama semula. Cukuplah penderitaan yg aku tanggung dulu. Aku takkan sama sekali berharap pd manusia lg. Aku hanya akn berharap pd Allah tp masalahnya skrg aku tak tau aku nk berharap pd Allah ke utk bersama dgn Sepul semula?Maybe aku mmg kene buat istikharah spy Allah tetapkan hati aku ttg Sepul nie. Tp aku malas dh nk fikir ttg Sepul. Aku taknak usaha apa2 utk bersama kembali dgn dia. Aku cuma nk doa dpt lelaki yg beriman & syg aku seadanya. Utk Sepul aku cuma doakan dia dpt petunjuk & hidayah dr Allah saja. Aku taknak Sepul tp dlm masa yg sama ingatan sering terarah pd dia. Ya Allah, aku mohon bantuan Mu berikan aku kata putus/keputusan ttg Sepul. I need to do something....

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat