Natijahnya

Mak still lg ambil tahu ttg Sepul. Lisa pn dia kata sllu YM dgn Sepul. Kak Ya pn maybe jugak klu ada peluang. Aku jer yg totally stop contact dgn Sepul. Sbbnye aku kene anggap Sepul sama mcm kawan2 laki aku yg lain. So, Insyallah klu ada jumpe, still blh senyum & tegur mcm biasa. Aku harap mcm tue jelah :) Family aku mmg xde sorang pn yg tahu Sepul suka & tinggalkan aku sbb ppn lain. Takde sape pn yg tahu kt SHSB nie kecuali Mamat. Aku kdg2 rasa sedih jugak bile citer2 ngn K.Ya & dia mcm ada x backing aku. Sbbnye dia xtau kisah yg sebenar. Sama jugak mcm Lisa. Aku kkdg rasa mcm nk cerita jer pkr yg sbnrnya. Tp alhamdulillah aku masih dpt bertahan lg. Aku malas nk buruk2kan Sepul. Cukuplah org lain tahu dia yg putuskn ikatan pertunangan kitorang. Bkn dari aku. Knp putus? Dia dah takde perasaan pd aku sbb dah kawan lame sgt. Tutup citer. Ini je yg aku perlu bgtau pd org2 yg bertanya, Insyallah :)

Now utk Sepul suka pd ppn lain, itu bkn hak aku utk melarang. Biarlah dia dgn kebahagiaan barunya. Aku perlu teruskan hidup aku, accept reality. Dulu mmg perangai/sikap aku buruk. Aku xleh nk salahkn Sepul 100% krn putuskan ikatan tunang. Mmg dia berhak cari ppn yg dia rasakan lebih sesuai/baik utk jd isteri dia. Aku pn sbnrya ada hak tue. Cuma aku tak mahu sbbnye aku terima Sepul seadanya dia. Baik & buruk dia, aku dah cukup masak sgt2 dlm masa 3 tahun berkawan. So mmg x terlintas utk berpisah dgn dia. Apatah lg after bertunang. Dah libatkan family semua. SMS provoke aku tue Sepul jdkan bahan sbg punca utk dia putuskn ikatan tunang kitorang. Dia kata aku cabar dia sdgkn sms berkawan dah bape kali aku mintak clash. Tp sbb tu dia masih xde nmpk mane2 ppn lain, xde ppn lain yg suka kt dia, so dia pujuk aku gile2. Lgpn tujuan aku ugut2 tue utk uji dia jer sbnrnya. Mane mungkin lah aku serius. Gilo hapo? Tp tuelah..provoke sms after tunang tu kire mmg x kene pd masa or mmg kene pd masanya. Ujian aku ttg kesetiaan & kasih syg Sepul pd aku mmg aku dpt tahu kebenaran akhirnya. Dia mmg dah tawar hati pd aku & dah suka kt ppn lain. So sbb tuelah kitorang putus tunang. Klu aku x bg sms tu, maybe mmg akn ok je dgn Sepul smpi skrg. Tp if kitorang kawen pn, dgn sikap aku yg buruk, dgn hati Sepul yg dah x sepenuh hati pd aku, adakah kami akn bahagia?

Jd sbnrnya keadaan aku pd hari nie..perpisahan aku & Sepul ini adalah yg terbaik utk kami berdua. Mmg perit utk di terima. Tp Allah Maha Mengetahui yg terbaik utk kami. Terlalu byk pengajaran yg aku dpt dr putus tunang nie. Alhamdulillah aku rasa byk perubahan yg baik pd diri aku skrg. Aku menjadi diri aku yg sblm aku bergelumang dgn maksiat. Aku jd wanita yg tggi darjatnya di sisi Allah bile aku terhindar dr dosa maksiat. Aku perbaiki hub.aku dgn Allah & org2 di sekeliling aku keseluruhannya. Dulu aku asek fokus pd Sepul jer. Smpi aku rasa cukup dgn Sepul jer, xyah ada org lain. Now Sepul dah xde, aku jd org yg disukai org2 disekekeliling aku, alhamdulillah. Aku hilang Sepul, tp aku dpt ramai org ats kehilangan dia. Aku dpt family dia, family aku & kawan2 aku.

Sepul skrg krn mengejar ppn itu, dia mengabaikan org2 sekeliling dia. Kawan2 & family, dia tolak tepi. Dia jd org yg hipokrit (penting diri sndiri). Aku menjadi Sepul yg dulu & Sepul menjadi aku yg dulu. Terbalik kan? Dgn ujian nie, kami menjadi org yg terbalik. Aku jd baik, Sepul jd jahat. Subhanallah, inilah kuasa Allah SWT.

Now aku kene move on dgn life aku. Aku dah tekad utk terus jd aku yg skrg. Yg sentiasa bersandar pd Allah ats apa pn yg berlaku dlm hidup aku. Aku gembira dgn menggembirakan hati org lain. Aku nk buat ibadah pd Allah byk2 sbg bekalan kt akhirat sok, Insyallah. Inilah kegembiraan yg sebenar :) yg hakiki..yg abadi..

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat