Realiti Kehidupan Aku Now

Sbnrnya klu aku fikir2, skrg nie hidup aku rasa diberkati sgt oleh Allah. Dulu masa aku dgn Sepul sllu rasa kesempitan & kekosongan. Tp tak tau ape yg missing tue. Rupanya tiada berkah dr Allah & Allah mengazab & menghinakan kami berdua sebnrnya. Yelah, dgn maksiat yg saban hari kitorang lakukan. Mcm mane rahmat Allah nk turun pd kami? Masa kami berdua byk benda yg aku tak dpt settled or puas hati. After pisah dgn Sepul, aku dpt settlekan loan CIMB & Aeon. Now bebas dr loan kec.PTPTN lah. And PTPTN aku dah start buat potongan gaji RM158 per month. Saving Tabung Haji dah naik ke RM100. So balance gaji aku tu kira bersih & totally utk bayo duit kereta, sewa rumah+api+air, makan & minyak. Alhamdulillah setakat nie semuanya mencukupi. Dapat lagi aku spend beli buku Dr.'Adih utk tambah ilmu & keimanan + takwa aku pd Allah. Plus aku masih boleh sedekah eventho ciput tp dgn hati yg ikhlas utk Rumah Penyayang Raudhah (anak2 Yatim). Plus aku dah ada insurans Aviva CIMB every month RM30 spy if anything happen pd aku in future, aku x membebankn sgt family aku. Bila benda2 nie aku dpt settled, dada rasa lapang, fikiran pn tak kusut. Aku jalani hidup aku dgn tenang bertemankan buku2 Dr.'Aidh, officemate, housemate & yg paling utama dgn rahmat & berkat dr Allah SWT. Inilah namanya kehidupan. Aku rasakan hati aku kembali hidup. Aku dpt semula perasaan sms aku masih terpelihara b4 berjumpa dgn Sepul. Perhubungan aku dgn family pn semakin rapat sbb aku dah berubah jd seorang yg rajin & ckp yg baik2 saja eventho aku byk bersendiri meluangkn masa utk Allah & buku2. Alangkah indahnya hidup aku skrg nie. Nikmat Allah pd aku skrg amat besar. Alhamdulillah. Kehidupan aku di dunia sbnrnya lebih bermakna. Aku je yg kdg2 lupa dgn semua hakikat nie. Alangkah bodohnya aku.

Aku skrg cenderung nk beli camera sbb aku tertarik sgt dgn keindahan alam ciptaan Allah. Aku nak ambil gambar2 keindahan alam yg amat byk aku saksikan. Aku nk memuji Allah atas setiap ciptaan-Nya. Aku harap dgn hobi baru aku tu nnti dpt meningkatkan keimanan & ketakwaan aku pd Allah SWT. Aku aim nk beli camera yg besh sket kt A.Edy tue. Nnti dpt duit loan Southern yg 3 bulan bank hold tu blh kot bayar sket kt dia. Nnti la dia balik Cheras hujung mggu nie aku tnya. Hopefully klu dia nk jual jgnlah mahal2 sgt..heheh...

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat