Rumusan sket

Tadi aku baca balik la emel2 Sepul yg lama. Still on 7/7/08 dia nafi giler2 ada ppn lain. Kitorang jumpe 10/7 dia xde ckp lg ttg bdk ppn nie sbb time tue sungguh2 giler nk dtg Johor putuskn pertunangan kitorang. Tp dlm masa yg sama ckp cam dah insaf sket lah after aku ceramah ttg hidayah. 2 weeks after that b4 last jumpe on 1/8/08, dia ckp dia tgh rapat dgn sorang ppn & tgh mengenali hati budi. Tak ke lawak tue? Cepatnya hati dia berubah & suka pd ppn lain dlm tempoh 2 weeks tue. Meaning mmg ppn tu adlh salah satu punca jugakla dia betul2 nekad nk putus tunang dgn aku. Aku rasa klu aku cerita kt Erin & Mamat, msti diorang pn rasa lawak jer. Erin yg xtau citer nie betol2 pn dpt rasa mmg ppn tu atr puncanya..hehe..on emel 6/8 tu dia ckp inilah cinta yg tulus suci & kukuh dasarnya. Wohh hebat giler kan? Klu betol dia kate baru nk try rapat dr tempoh 1/8 tue, baru bbrp hari dah berani declare cinta yg tulus suci??? hua hua...lawak pulak klu aku fikir2..hehe..cepat jelah tempohnya nie..dlm bln 8 jugak or bln 9 (last month) dia dah jumpe parents ppn tue seme. Then masa jumpe ngn Erin & Mamat Jumaat lepas 10/10, diorang ckp ppn tu dah tolak bf & Sepul kedua-duanya sekali. Entahlah...aku pn tak tahu apa status yg skrg nie..maybe ppn tue saje jer buat mcm tue...last2 kawen gak ngn Sepul yg budiman tue...heheh...entahlah...malas lah nk amek port dahhh...

Sepul kan mmg suka cabaran. Dia mmg suka byk masalah. Aku syukur skrg nie aku relax & tenang. Kepala tak serabut. Hidup diteruskn dgn family, kawan2 & paling penting sekali aku ada Allah SWT. Hidup aku terisi dgn amal ibadah yg menenangkan kehidupan aku. Life jadi lebih mudah sbb ada rahmat & berkat dr Allah sbb x bergelumang dgn dosa & maksiat. Alhamdulillah. Mmg aku yg paling beruntung dlm ujian nie. Allah nk bolak balik hati manusia senang ajer. Tanpa iman & takwa, mmg kita sanggup buat zalim pd org lain even sifat kebiasaan didikan dr parents kita bukanlah spt org yg akn berbuat sebegitu. Hanya dgn agama jer kita betul2 boleh jd org yg berakhlak baik. Insyallah aku sdg persiapkn diri aku dr hari ke hari. Moga Allah berkati niat yg baik nie. Amin.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat