Progress

10/11 Isnin. Hmm..mcm mane nk ckp ehh. Kire aku ngn si Iz tue dah declared la on 7/11 Jumaat lepas. Mlm tue sms2 & dia offer diri dia hehe. Esk ptg YM & kitorng keluar ptg tue g Tmn Putra Perdana jalan2 & sembang2. After dia hntr smpi kt Flet Hijau tu, kitorang sembang dlm kete & dia pn ckp dia betul2 serius. Dia nie cam lawak sket la sbb dia x pandai sgt layan ppn. So mcm aku yg kene bangkitkn citer2 ttg perasaan nie. Kelakar la sbb aku suke je buli2 dia. Sabtu kitorang keluar g Mines dgn K.Ya & dressing mamat nie mmg mcm bdk2 muda lagi la. Tp x nmpk weird pulak. Cam comel jgk aku tgk. Dgn kasut cam snickers dia tue. Mmg habis2an dia kene buli dgn kitorang. K.Ya pn dok tenung pandang dia & dia plk jd cam segan & mmg dia jd pendiam giler. Kitorang la yg byk interview dia mcm2. Mmg best la kenakan dia. Then g mkn kt Village View, Bangi & balik Bdr Permaisuri. Beli simpack Xpax & aku bg dia guna h/p yg x pakai tue. So now murah sket la klu nk call or sms seme. Then sbb x register line so kene lak g area Hero & register. Then teman dia makan kt Hajris Bistro sbb mase kt VV dia x lalu mkn sbb x kene dgn selera & timing. Aku & K.Ya realize yg interest dia lebih kurang dgn Sepul jer. Tp aku rasa dia better dr Sepul dlm bbrp perkara. Yg aku nmpk, dia lebih sempoi & thinking dia mudah. Buat aku rase keadaan kitorang sgt2 mudah & x complicated. Dia jenis gaya bebas & x byk demand. Sbbnye dia dgn ppn mmg x pandai, so senang aku nk handle. Aku suke sbb kitorang eventho kire dh serius utk plan get married, tp dlm masa yg sama still sempoi & mcm kwn2. Sbb asalnya mmg kitorang kwn. And dia plk bkn jenis yg jiwang2 psl perasaan2 nie. No wonder interest dia lebih kurang Sepul. Dia lahir 4 Sept 1980. Aku lak 24 Sept 1982. So mcm aku ngn Sepul gak, byk persamaan. Minat Liverpool. Dia suke Selangor & sports. Yg bestnya si Iz nie senang terima nasihat. Cam klu soh solat dulu, dia pn ok. Dia pn kata soh guide dia. Kire jenis fikiran tue mudah, x suke nk serabut2. Mcm senang sgt nk jaga klu kawen sok hehe. Plus dia jenis yg rajin, x mcm Sepul. Sbbnye dia anak sulung & mmg mak dia soh kemas rmh. Dia gosok baju sndiri, kemas rmh on Sunday, basoh kete. Hari utk keluarga katanya. Dan dia suke ddk rmh mcm aku jgk hehe. Ishh..aku rase mmg mudah sgt la klu dgn dia nie. Bab duit pn x kedekut. Klu blh smpi lbh cepat, dia x kesah kuar duit utk bayar tol. Lain dgn Sepul yg sggup gune jalan jauh utk save duit. So Insyallah Iz is better frm Sepul. Aku hrp sgt Allah permudah perjalanan jodoh aku klu btl la Iz adlh yg terbaik dgn aku. Aku pn da lame x kapel. Dgn Iz nie aku rasa mcm aku jd lembut sgt. Kitorang mcm xleh nk gaduh2. Lg plk si Iz nie mcm x pandai nk marah2. Mcm gaduh2 ngada2 & manje2 gitu adelah. Aku la saje sakat dia. Dia pn cam geram2 je dgn aku, pastu mengalah. Yelah..yelah..yelahh...hehehe...suke sgt sakat dia lah. Ttg perasaan aku, kali nie aku amat berhati2. Takdelah rasa mcm menggebu2 perasaan mcm mse first time kapel dgn Sepul dulu. Kali nie aku more relax & santai. Skrg nie juz nk kenal latar blakang masing2 jelah. And si Iz nie dia kata mmg seme siblings lelaki yg 4 org tue closed dgn Mak diorang. Buat aku yakin diorang seme mmg baik2 jer. Klu kawen dgn dia, jd Mak Long lah aku..huhu. Kt rmh aku gune Cik jer. Rmh dia sok xto gune ape. Nnti la aku tnya dia hehehe. Now nie aku rasa biasa jer. Perasaan tu mcm more to suka jelah. Aku pn xnk feeling lebih2 sgt la. Aku nekad to focus more ttg pengisian jiwa aku sbg hamba Allah & dh bgtau dia & dia pn x kisah. Stakat nie mmg nmpk mudah la jalan kitorang. Aku pn dh bgtau Mak & dia pn trs soh bwk dtg rmh. Plan nk balik time Xmas nnti. Weekend nie after kenduri rmh Suhairi, dia ajak g kenduri rmh kwn dia dkt dgn Bdr Tun Hussein Onn & after that ke rmh dia. Aku cam cuak jgk sikit2 nieh. Tp dia pn kata sekejap jer, juz nk kenalkn pd Mak dia. Aku nekad jelah, hrpnye semuanya ok. Aku kene tnya dia Mak dia mcm mane. So koman2 aku bleh la adjust2 sket ape nk sembang. Mohon Allah permudah proses nie. Insyallah, benda yg menuju pd kebaikan, Allah akn berkati & rahmati.

Last week mmg havoc & aku mmg rasa mcm x stable sgt. Dgn rutin life yg baru, aku jd keliru. Aku hrp mggu nie lebih baik dr mggu lepas, Insyallah. Hari nie patutnya puasa sunat, tp Kak B sms pagi2 ckp ade org belanje bekpes. So aku rasa mcm x proper klu aku teruskn puasa. Lg pn puasa sunat jer, so tuang la pose hari nie. Sedih jugak, tp bile dpt sms tu rasa mcm kene hormati jgk la. Takpe, esok2 pn blh je puasa sunat. Takde masalah :) Emm baru je td Suhairi soh on YM, dia nk tnya psl kekeliruan ttg Izhar ajak aku kawen tue..huhu..benda nie da jd penipuan sket dr aku nih. Tp sbb xnk ttg aku & Iz jd kecoh 1 SHSB, kitorang mmg kene nafikn dulu la ade something special going on between us. Bagi surprise sket la org ckp hehe. Lgpn tgh proses lagi nih. Klu xde aral, mmg aku nk cepat jer. Nie seme bergtg pd perbincangan 2 family lah. Mcm from family aku, mmg mak & abah nak cepat2 jer. Tgk belah Iz la mcm mane. Klu mak dia pn excited nk anak bujang sulung dia tu kawen cepat, mmg akn cepat jgklah. Hujung mggu nie g rmh dia, rmh aku next month time Xmas. Aku optimis je ttg semua nie. Mohon yg terbaik dr Allah saje. Insyallah.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat