Aku Yg Lemah

Ada 1 citer sedih K.Ya citer Sabtu lepas. Ade bdk ppn HR kt tmpt dia meninggal sehari selepas bertunang. Adik dia bwk kete pass out. 2 meninggal, ppn tu & adik dia lg sorang klu x silap. Terkesan jgk sket kt hati aku. Sdg kite gembira2, if Allah dh tetapkn ajal kite, ia datang menjemput x mengira waktu. Tak kirelah time tue tengah hepi ke sedih ker. Kematian adlh ssatu pkr yg ghaib. Hanya Allah yg mengetahui bile ajal ssorg akn smpi. Bile pk psl mati, rasa mmg insaf la. Mcm aku skrg nie plan2 dgn Iz mcm2 psl kawen la ape la. Tp at the same time aku pk semuanya bergtg pd keizinan Allah. Klu mmg jodoh kitorang, akn kawen la. If bkn, usaha mcm mane pn xkan berjaya. Qada & Qadar Allah takde siapa yg dpt mendahuluinya. Redha jelah dgn apa pn outcome dr perbuatan kite. Usaha utk menjayakan target yg ingin dicapai, doa pd Allah & tawakal pd kesudahannya. Apa2 pn pasti akn berbalik pd Allah sbb Dia-lah Tuhan Yang Mentadbir sekalian alam nie. Tiada apa pn yg akn berlaku tanpa keizinan-Nya. Aku cume mohon ketentuan yg terbaik je dr Allah utk aku dunia & akhirat. Yakin apa pn yg berlaku, susah @ senang merupakan ujian dr Allah utk aku. Klu susah ade hikmahnya, senang pn mcm tu jg. Apa yg perlu manusia buat cuma usaha utk buat apa yg Allah perintah, yang Allah suka. Tinggalkan apa yang di larang-Nya, di murkai-Nya. Ckp mmg mudah tp nk melaksanakn tu yg susah. Mcm aku nie tau kuar berdua2an dgn Iz tu salah, Allah tak suka. Tp buat jgk. Mcm mane tu? Yg mampu aku buat is kawal sket kekerapan keluar berdua tue. Alhamdulillah Iz pn mmg x suka kuar sllu. Dia mintak 2 kali seminggu & pd aku reasonable gaklah. Then mlm nie nak start limitkn masa calling to 15 minit je. Aku pn rase da lame x buat rutin yg sllu. Rindu plk rasenya. Baca buku & tido awal. Bangun Tahajud tanpa kunci jam. Seronok gak tue. Bangun semata2 utk menyembah Allah Yang Maha Esa. Dah lama tak rasa syahdu bile berdua je rasanya dgn Allah SWT. Apelah nk jd aku nie. Baru Allah uji sikit dgn bahagia jumpe bakal suami, dah leka & lalai :( Susahnye hidup kt dunia nie. Godaan terlampau kuat & aku plk terlalu lemah :( hmm..

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat