Calling calling....

Mlm td sembang dgn Iz spt biase. Hampeh jer sbb makan 1 jam la jgk sembang. Mmg xblh la nk limitkn. Ade je topik yg nk di ckp. Best ckp dgn dia sbb sakat menyakat hehe. Anyway mlm td dia citer mak & ayah dia lah mase tue tgh tgk tv sama2. Then mak dia tanya 'suke ke bdk tu?bile nk pergi Johor?' terkejot la mamat tue tetibe mak dia ckp mcm tu...hahaha...then dia ckp nnti la dulu. Gaya mcm nk g Johor mlm tu jgk dah..hehehe..lawak la dgr dia citer. Kire aku rase parents dia kire dah approved aku lah nie. Syukur Alhamdulillah. Eventho prestasi aku x semaximum yg aku rase aku leh buat, tp still xla teruk sgt. Parents dia pn da mls nk pk byk gaknye. Tgk aku ok jer penampilan, leh sembang2 cam biase, solat.. sapu jelah hehe. Dah ler tau anak bujang diorang tu jenis x pandai sgt dgn ppn huhu. So da ade aweks kire blh teros jalan jelah. Umo mamat tu pn da 28, tahun depan nk masok 29. Tua gak dah tue. Tp dressing mcm bdk2 jer lagi. Shirt, slack or jeans & snickers. Tp x nmpk pelik pn dia pakai camtu. Cam cute & sweet jer...hehe. Aku lak muslimah la spt biase hehe. Asal blh jelah. Then aku suke tgk dia pakai seluar pendek khakis tue. Lg cam bebudak hehe. Cintan cintun, menggebu2 perasaan mmg xde. Tp suka tue mmg dah ada la. & paling penting aku yakin dia leh jaga aku sok, Insyallah.

Lisa nk tunang most likely on 27/12 (Sabtu) next month. Bakal tunang dia tu umo 31 tahun tue. Tua lg di Iz hehe. Adik ipar aku tua dr aku la plk hua hua. Nama Mizan, Lab Asst.kat STF & buat kerja sambilan as Pak Andam kt Butik Pengantin. Lisa tnya gak Abah leh terima ker? Pd aku blh jelah..yg pnting dia sndiri yakin laki tu leh jd good husband. Tgk laki tu bersungguh, rase ok la tue. Msti pk psl umo gak kot. Entah laa...concern gak aku ttg Lisa nie. Hopefully dia buat kptsn yg betul, Insyallah. Aku tnya En.Shahrel & Man & diorang gelak giler. Pastu ckp soh adik pk masak2. Aku pk2 btl gak sbb dia pn muda lg per. Tp klu dia mmg da nekad ape leh buat? Doa yg terbaik jelah.

Ohh..pagi td aku masak N.Goreng utk Iz & K.Lin. Iz ade datang betulkn PC aku. Sblm tu aku call dia mase on pc pagi2 da ade probs. Pastu ingat da ok, tp probs jgk. Then dia buat ape ntah now da ok hehe. Aku sms K.Lin soh dia yg bwk N.Grng g keje. Panaskn b4 bwk.Skali dia ckp x dpt sms aku daa. So dia x bwk. Aku pn g la balik panaskn & bwk opis bg K.Lin. Seb baek rmh dekat hehe. Dlm setengah jam je dah leh g balik huhu. Lmbt gak mamat tue makan sbb btlkn PC aku, Kak Ruby & En.Shahrel. Dlm 10.30am gitu baru dia g makan. Then dlm kol 11am+ gitu dia called & ckp da makan. Pastu kate sedap, leh jd bini dah huhu. Tak taulah ikhlas ke tak kann..sempat aku modified add garam sekt mase balik kejap g amek tue huhu. So maybe mmg da Ok la kot. B4 that aku makan cam tawar ler sket hehe. Takleh buat sllu. Klu nk sllu kene kawen dulu laa hua hua. Aku mmg kompiden je klu bab masak2 nie. Boleh laa..takat sedap2 mcm tue. Takdelah sedap sgt..tp blh diterima tekak & dibuat mkn la. Eventho dulu x rajin tlg mak masak, tp aku mmg rasa memasak tu mudah jer. Basic ingredients jer pon da ok. Takyah byk2 sgt rempah ratus. Simple jer, main campak2 & plus inovasi sket huhu. Anyway best gakla dia kate sedap. Dah lepas lagi 1 ujian memasak dr dia hehe. Nie seme utk proses2 ke arah perkahwinan laa. Insyallah, moga Allah berkati & restui plan kitorang nie. Ape2 pn aku bergantung pd Allah jer. Ape pn yg terjadi, aku yakin adlh yg terbaik dr-Nya, Insyallah.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat