Fokus & tekad

Alhamdulillah. Subuh hari nie 1st time aku buat Solat Sunat Subuh. Solat Sunat Rawatib (sblm or slps solat) yg amat Rasulullah SAW jaga. Insyallah akn di jadikan rutin life. Aku kene jadikan semua amal ibadah sunnah sbg sst yg seronok. Yg tidak membebankan & paling penting sekali kene ikhlas utk dptkn keredhaan Allah di dunia & akhirat, Insyallah. Hari2 aku bertambah ceria bile aku menjaga talu hub.dgn Allah. Hub.aku dgn manusia sekeliling pn rasanya bertambah baik dr hari ke hari. Aku xnk org ckp aku nie sombong lg. Aku akn cube utk biasakan diri aku sllu tersenyum pd org yg aku jumpe & tegur ape2 jelah. Bile buat baik dgn org, kita rasa happy & bersemangat. Hari nie aku puasa sunat Khamis. Mood ceria jer, alhamdulillah.

Bab kwn dgn Iz pn makin hari makin baik jer. Aku cuma kene hati2 jgn smpi keluar berdua jer. And actually aku kene bataskn diri spy jgn sllu sgt berkumpul sembang kosong dgn diorang. Buku Dr.Aidh sllu tekankn jgn join kerap sgt perkumpulan yg sia2. Aku tau mmg sia2 pn dr segi perbualan. Tp dr segi sosial utk berbaik2 dgn org sekeliling mmg bagus jugalah (hmm duniawi lah nie :( . Juz aku kene hadkn sket la. Mggu nie mmg agak kelam kabut. 1st week aku pindah Ptrjaya kann..Hopefully next week aku dpt sesuaikn diri balik dgn rutin life yg lebih tenang & fokus more pd Allah SWT, Insyallah.

Solat Fardhu
-solat di awal waktu

Al-Quran
-baca & hayati terjemahan

Solat Sunat
-Tahajjud
-Witir
-Dhuha
-Solat Sunat 2 rakaat sblm Solat Subuh

Puasa Sunat
-Isnin & Khamis

Sedekah
-after dpt gaji (semampu diri)

Tolong org, sentiasa senyum :)

* aku tahu Allah sdg menguji aku. Aku harap aku kuat. Yg penting tekad hati & usaha. Then ibadah yg konstan. Aku akn cuba sedaya upayaku Ya Allah. Aku mohon bantuan Mu.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat