Jalan Bahagia

Genap sebulan tempoh perkenalan aku dgn Iz & kitorang mmg serius to end this r/ship dgn perkahwinan. Insyallah on 13/12, aku & Iz akn balik ke Linggiu. Esoknye on Ahad 14/12 Iz nk g kenduri kawen kawan dia kat Air Tawar 4. So mcm ade agenda lain gak la. Kitorang apply leave on 15/12 Isnin & balik KL hari tue lah. After this proses, Insyallah by bln 1, parents Iz dtg to proses meminang & merisik. Maybe bertunang sekali lah kot. Iz ckp dia x pasti lg ttg tue, bg dia diskas dgn parents dia dulu. Tp dia mcm nak merasa sekejap la. Aku x kesah la..juz xyah la ade hantaran bagai. Juz sarungkn cincin mcm biase je sudah.

Aku mmg target by bln 5 or 6 la kitorang kawen. Bab duit aku rase xde masalah sgt kot. Iz kate dia pn ade saving & leh mintak parents dia top up gak la sikit2. Aku rase parents dia pn kompem xde hal punye lah. Diorang pn byk duit nak buat ape simpan je? So melabur la kt anak2 & parents dia pn jenis baik & x kisah jer. Insyallah semua berjalan lancar jer. If dh tetap tarikh kawen sok which aku prefer awal bln 5. Kitorang g family holiday on 1,2 & 3 May 2009. So next weeknye maybe leh buat lah. 9/5/2009 (Sabtu) nikah, 10/5/2009 (Ahad) kenduri. Cantik gak dh tarikh tue hehe. Then kenduri belah laki kt Semenyih on 17/5/2009 (Ahad). Nie suggestion aku jelah hehe. Ape2 pn depends on discussion family 2 belah pihak gak la.

Ahh..aku nie pk advanced sgt laa...dunia dunia....cepatlah proses nie semua berlalu. Aku x suke la nk lame2 dlm dosa berkapel nie. Cukuplah mase dgn sepul dulu. Aku nk halalkn hub.skrg nie secepat mungkin. Aku nk rasa tenang bile tau xde buat maksiat dah. Lepas2 tu akn mudah sket rasenye aku nk fokus utk jaga diri aku baik2, jd isteri yg baik pd suami, jd hamba Allah yg taat pd suruhan-Nya & try sebaik mungkin tinggalkan larangan-Nya. Inilah target aku skrg. Nk hidup bahagia dgn mempraktikkan semua ajaran Islam yg dianjurkn dlm kehidupan manusia di dunia nie. Krn aku yakin hanya dgn jalan agama saja kite semua blh hidup bahagia. Insyallah, amin.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat