Pertukaran malam kpd siang :)

Hari nie bermula dgn baik sekali :) First day going to work from rmh sewa baru kt Putrajaya. Dekat giler...10 minit je leh smpi..aku keluar 7.30am, 7.40+ smpi opis..hua hua...save giler minyak ini mcm..:) Aku rasa aman & tenang sgt skrg nie. Aku hepi ddk dlm bilik baru. Bilik yg aku nak cat petang nie dgn balance cat A.Edy hehe. Hopefully cukup laa..Tawakal pd Allah. Klu x cukup pn, beli jelah lagi setong. Harga dlm RM29 jer :) Lepas nie tinggal katil bujang kt rmh Cheras jelah aku blm angkut. Ade sikit2 lg brg kt Serdang. Brg kecik2 jer. Tin biskut & razor. Excited nk cantikkan bilik baru aku tue. Mule2 rasa bilik tu mcm kecik, tp smlm rasa mcm besar betol pulak hehe. Kire puas hati betul lah. Dgn view yg sgt2 menarik. Ya Allah, aku bersyukur dgn nikmat perubahan life aku skrg nie. Alhamdulillah.

Emm..skrg nie tgh close la jgk dgn si Iz Shtech tue. Balas2 sms dgn dia dr mlm Jumaat lepas smpi mlm td. Kesian dia demam mlm td aku call nk tnya direction ke Prescint 9 tue. Sungguh2 dia nk tlg aku. Smpi call tnya boleh ker?Jumpe tak? heheh..aku pn hati mmg lapang. Gamble jelah sbb pk2 msti ada jalan keluar. Ikot jelah direction. Dgn sesat, koman2 aku dah mahir sket jln Putrajaya yg pd aku kompius tue. Boleh la sikit2. Lame2 sok mahir la, Insyallah :)

Masok je bab Iz, aku rasa aku kurang dah ingat kt Sepul. Mcm dah jumpe pengubat hati yg lara je mcm..hahaha..aku tak taulah ape future aku ngn mamat nie. Yg aku tau, aku happy dgr lawak2 dia, happy baca sms2 dia & happy la kawan dgn dia. Dia mmg seorang kwn yg baik. Aku xtau la dia interested ke tak dgn aku..hehe..maybe dia pn cam takut2 jugak kot. Rasa nk kawan2 dulu tgk ade keserasian ke tak. Aku open jer bab jodoh nie. Klu mmg dialah jodoh aku, aku terima dgn hati terbuka. Aku pn rasa dia baik orgnya. Maybe bab agama biasa2 jer, tp spt yg kite sedia maklum, tak semua yg kita nak kite blh dpt. Bab agama nie blh belajar sama2, Insyallah :) Tgk dia pn jenis yg blh dibw berunding dlm pd sempoi2 tue. Mcm malu2 sikit gitu orgnya...huhu...tp tgk dia mmg jenis yg blh masok la dgn family aku :) lawak sengal hehe..tgk mcm nerd jer..tp blh tahan gak lawak dia...pastu dia org IT, aku mmg suke lelaki yg pandai komputer hehe..then dia pn terer bab jalan2 kt Selangor, KL sbb dia org Semenyih..hua hua..ciri2 yg buat aku respect & senang dgn org laki. Minat team bola yg sama Liverpool :) Lebih kurang Sepul jugaklah senang kate dia nie..hua hua..tp aku pasti better from Sepul, Insyallah :)

Klu btl jodoh aku dgn dia, aku akn jdkn pengalamn dgn Sepul dulu sbg iktibar. Insyallah aku xkan ulang kesilapan2 masa dgn Sepul dulu. Aku nak hub.dlm proses mengenali tue dgn cara Islam. Koman2 pn aku jaga adab2 pergaulan. Elakkan keluar berdua2an. Ini yg paling penting sekali. Klu nk keluar, ajak K.Som & K.Lin sekali. On weekend leh ajak Anje or K.Ya. Org IT nie kompem senang masuk gak dgn A.Edy hehe. Aku nmpk potential Iz utk masuk dlm family aku. Juz aku xtau dia btl2 da commit utk kawen or not. Sbb tgk gaya mcm relax jer. Tgklah dia mcm mane. Klu dia btl2 approach, aku nk kitorang proceed je teros. Takde ape nk tggu sgt pn. Aku pn nk buat majlis kt Linggiu kecik2 & simple jer, Insyallah.

Lapang dada bile rasakan siang sdh pn muncul dr malam aku. Malam yg agak panjang jugaklah. Tp berkat kesabaran & ketabahan yg dtgnya dr usaha aku mendekatkn diri pd Allah, akhirnya Allah tunjukkn jalan keluar. Pindah Putrajaya, perkenalan dgn Iz, K.Som & K.Lin..adlh 2 pkr yg muncul scr tiba2 & tanpa di sangka2. Titik perubahan rutin life aku sblm nie. Dan aku bertawakal pd Allah, moga perubahan2 ini adlh yg membaca kpd kebaikan shj.

Tak salah jalan yg aku pilih nie. Jalan kembali pd Allah. Jalan kebahagiaan dunia & akhirat, Insyallah. Jagalah Allah, Allah Menjagamu :)

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat