Syukur 2008

Aku spttnye kene bersyukur dpt kenal dgn Iz. Maybe dr segi rupa paras dia kurang sket. Tp dia seorg yg sgt simple & senang utk terima cara aku. Juz aku jelah yg kene kuat dlm hal nie. Dia mmg ikot jer. Bab perasaan dia mmg kurang. More to gaya bebas & xnk pening2 kpl. Tp serius & very committed. Apa yg aku nmpk dia mmg lelaki yg setia sbbnye dia mmg x pandai ttg ppn. So aku x perlu takut Insyallah. Dia pandai bersosial & byk kwn. Suke tgk dia treat kwn2 laki dia baik2 jer. Dia jgk org yg sabar & tak pandai nk marah. Dia kate klu marah dia diam & dia kate mmg jarang sgt nk marah. Sbbnye dia amek mudah byk benda. Hidup dia mcm smooth je tgk. Hepi & relax. Seronok gak tgk gaya hidup dia. And dia amat rapat dgn family. Tu yg paling bagus. Kire anak lelaki yg baik la. Dia pn kate dia da insaf hehe. Dulu jelah degil x dgr kata. Now dia kate mmg sllu lepak rmh. Keluar pn dgn sepupu2 yg mostly lelaki. Life dia simple dgn kawan2.

Yg aku suke dia sgt jaga aku. Mcm aku nk mkn byk dia concern. Aku ckp nk free hair & pakai skit dia kate nk hentak hahaha. Suke sbb dia take serious benda2 mcm tue. Means dia concern lah. Caring jgk la Mamat nih dlm pd poyo2 tue. Aku pn saje jelah sakat dia ckp mcm2 hehe. Dia x larang aku study agama. Dia respect dgn pendirian aku. Meaning dia terima aku seadanya. So aku pn kenelah terima seadanya dia. Aku sure rmh mamat nie besar & 2 tingkat & sebijik2 sbb dia kate kg. Mcm senang jgk la senang kate dia nie. Mak dia mmg ambil berat ttg kebajikan anak2 lelaki dia. Simpan duit utk diorang dr kecik utk kawen. Then bile da beso, anak2 dia tambah jelah dgn duit gaji. So bile nk kawen, mmg blh commit la. Mak dia mmg main peranan yg pntng dlm family dia. Sbb tu dia kate seme anak2 laki closed dgn Mak.

Aku rase agak mudah je utk aku masuk dlm family dia. Sbbnye aku nie kire menantu ppn pertama. So aku yg akn jd kepala menantu nnti..heheh..bagos jgk mcm nie kan? Juz kene bg teladan yg baik la. Insyallah, aku blh jd menantu cth. Best gak klu blh rapat dgn mak mertua. Mak dia pn msti suke dpt menantu ppn yg leh bwk sembang. Aku akn try lah. Rase mcm besh je bayangan2 future nie. Lg plk bile pk rmh seme dah ada. Takyah nk pening2 kapla. Hrp sgt Iz blh jd suami yg baik. Aku rase dia blh, Insyallah. Bab agama, slow2 lah. Aku kene la rajin bebel klu bab solat tue. Aku mmg kene kuat la. Sbbnye si Iz nie mmg poyo2 camtulah. Ssh jgk sbb aku nie ppn. Tp sbb dia blh dgr ckp, so rasenye blh di ejas lah, Insyallah.

Nekad hati nk belajar agama. Nekad hati nk kawen. So buat la sekali. Blh punye. Kene pandai2 bagikan masa lah. Insyallah.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat