Usaha Doa Tawakal

Jumaat lepas ptgnya g tgk Madagascar kt Alamanda dgn K.Lin & K.Som. Besh giler citer tue. Dr awal smpi abes x abes2 aku gelak. Lawak btl lah. Then kitorang lepak makan2 kt Food Court. Skali jumpe dgn kwn Iz lah dgn aweks dia. Si Iz cam x keruan jer sbb kwn dia cam teka dgn awek la (aku la tue). Dah la kbtln aku & dia pakai baju kaler hitam. Mmg nmpk sgt mcm kapel bile dah ddk berdua eventho ade K.Som & K.Lin ddk kt depan tue. Then K.Lin & K.Som balik, teman kwn dia makan smpi abes & kitorang cau cin cau. Iz hntr aku balik & aku mmg x larat la gelak dlm kete bile ingat2 balik scene Madagascar 2 tue. Aku rase lebih lawak dr yg 1st. Klu nk tgk lg skali pn aku xde hal hehe. Si Iz pn tergelak bile tgk aku gelak. Dia smpi kate 'sudah la tue...sudah laa...' hahaha. Seb baek aku period, so xla terkocoh2 g Solat Maghrib kt Alamanda tue. Si Iz jelah berkampung kat surau sbb dia kata ramai giler org. Msti org2 yg lepas tgk wayang ler tue.

Hari nie after keje nk kuar makan dgn Iz. Dia ajak makan dkt Bangi. Aku ok jer, dah dia kate nk belanje kann hehe. Khamis nie nk g Dominos kt Kajang tue. Kitorang share duit beli 2 pizza regular utk dpt free 2 pizza regular (kupon dpt mase order on9 kt Flet Ikan dulu). So bleh la pizza lebih tue bg kt K.Lin & K.Som. Belanja la akak2 yg byk bg support kt kitorang nie hehe. Td tghari dia call aku kejap. Ckp dia keluar g SME xde kt opis. Kejap je ckp pastu ending tu sempat lg dia ckp 'Sy syg awk' hehe. Tekejot gak la aku..then aku ckp OK jelah. Then dia gelak soh aku ckp gak. Aku ckp mane buleh, aku kt opis. Hampeh jer...saje nk kenekan aku la tue..heheh.. Aku suke sgt dgr suara dia..cam mendamaikan hati jer. Intonasi suara dia pn aku suke sgt2. Mcm damai je hati bile dpt ckp dgn dia. Senang kata dgr suara dia je mmg blh menggembirakn aku lah. Suke sgt buli dia. Tp kkdng dia cam baik sgt smpi xde point aku nk buli or sakat2 dia hehe. Cam nk merajuk pn xde point. Aku suke bile dia geram dgn aku. Saje je buat dia fenin & geram ngn aku. Pdhal xde pape pn sbnrnya.

Honestly hati aku nie biasa je sbnrnya. Takde menggebu2 lansung. Ngada2 je ada. Hati ni cam relax & tenang jer. Perasaan mmg kureng la. Tp mmg hepi & ceria lah dgn Iz nieh. Suke tgk reaksi dia. Dan yg pasti mmg aku sllu ingat kt dia. Tu jelah. Dan mmg nk kawen dgn dia lah senang ckp. Sbb aku rasa secured klu dgn dia. Yakin dia blh jaga aku dgn baik, Insyallah.

Taktau lg ptg nie nk g mkn kt mane. Tp x sabar nk kuar dgn dia :) Nak buli2 dia lagi hehe. Bestnya dia bagi aku bela kucen sekor bile da kawen sok. Aku nk beli kucen jantan Parsi sekor. Nak bela dr kecik smpi besar. Nk buat teman main2 hehe. Dia x suke kucen sgt. Lgpn dia resdung, alah sket ngn kucen nie. Tp dia kata takat nk bg makan xde hal lah. Tp aku yg kene uruskn penjagaan tue hehe. Takpe..insyallah boleh :)

Camne si Iz nie leh syg gile2 kat aku, aku pn xto. Dah ler aku nie degil semcm je kan dgn dia. Smpi dia naik geram je klu aku cam ckp benda yg bkn2 & tak masok akal hehehe. Dh la merajok ntah benda pape jer. Sllu la dia mengalah dgn aku. Klu aku senyap memanjang, dia taulah aku merajuk dgn dia. Pastu cam susah hati. Dah la x reti nk pujuk camne hehe. Aku lak lagi la ngada2 dgn dia bile tau dia cuak. Ahh..mmg best la pekena si Iz nie. Buat aku rasa btl2 syg plk dgn dia :) Eventho hati nie rase biasa jer, tp aku tetap yakin & nk kawen dgn dia. Klu mmg jodoh x kemane. Dan aku sntiasa berserah pd Allah. Usaha dah buat, lain2 tawakal jelah. Kitorang mmg serius, so klu x jd cuma ats takdir Allah sajelah. Apa2 pn aku redha je dgn apa pn endingnya. Yakin apa2 pn ketentuan yg terbaik dr Allah. Itu saja.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat