Cincin Tanda 11/12/08

Hari Rabu gadoh sket ngn Iz. Diskas2 psl tarikh kawen. Dia ckp kazen dia plan bln 5 or 6 gak. So mcm da clash la pulak. Means mcm aku & dia cam kene lmbt la jgk kawen. Kire dlm setengah akhir tahun 2009. Mcm leh soh Lisa proceed dulu jelah. Mslahnye aku nk kawen cepat. Xnk kapel lame2 sbb byk dosa. Dah aku ckp ngn dia, klu lmbt kawen break je dulu xyah jumpe dating2 dah. Nak kawen sok bru close balik. Pastu leh dia ckp ikot aku jer & agreed jer. Dah spjg jln balik masing2 senyap jer. Dh ler aku keciwa xleh kawen cepat..tensen jekk. Lepas tu masing2 pn tensen mcm xde penyelesaian pulak. Xde kata sepakat. Mlm tu sembang la. Aku pn cam hangin jelah. Dia pn cam da xde mood. Ckp pn cam hape ntah. Masing2 tgh sedih & marah la mcm. Mmg pelik la mamat nie. Dia klu benda2 yg comlicated sket mmg blur & poyo jer. X reti nk pening2 kepala. Dia ingat seme benda pn mudah & simple cam otak dia je gaknyer. Marah btl aku smpi gelak2 sbb x pernah jumpe org mcm dia. Sengal giler. Tp aku pn lepas2 tu cam xleh nk marah dia. Dia plk smpi nangis sbb sedih sgt aku kate nk break je sbb xleh nk faham dia. Giler syg mamat tue kt aku hehe. Aku pon iyo yo jelah. Ntah sape ntah nk kawen ngn aku selain dia kekeke..

Pastu esk paginya gayut lg & dia pn ckp nk proceed teros jer. Then teros dia riso sbb aku nangis sket & ckp nk dtg cepat. Dlm 11.30am dia smpi & bile jumpe xde rase nk marah pn. Tgk mata mamat tu pn merah smcm je kan hehe. Mata aku pn bengkan sket dia kata. So lepas2 tu ktorang mesra cam biase jer heheh. Xleh nk gaduh lama2 sbb rindu & syg sgt kott huhu. Decide nk g Midvalley tp sia2 sbb parking full. Pusing2 habiskn mase jerr cesss. Last2 lepak Sg.Congkak sembang2 kejap, solat Zohor pn kene kt luar sbb tgh renovation la kt situ hampess. Balik sempat singgah beli jagung jap tepi jalan. Pastu g Alamanda sbb Iz nk beli minyak rambut etc. Sampai2 teros g foodcourt sbb perut aku pn smpi da pedih sbb x mkn lg. So aku order kuey teow sup, Iz mkn nasi lauk. Then on the way jalan from fc tu sempat singgah Al Ikhsan jap tgk selipar yg aku da lame aim tue. Skali tgk yg aku bekenan tu rege RM35 jer. So Iz ckp beli jelah xyah tggu gaji next month klu aku suke yg rege tue. So belilah selipau aku wane Purple. Sweet giler hehe. Lepas tu nmpk Habib, then aku saje jelah ckp ngn dia bile nk beli cincin ntah? Then dia tnya jom g tgk2. Aku cam malas la kn sbb nk tgk2 jer, tp dia ajak gak. Then tetibe dia ckp nmpk kazen dia dlm Habib. Aku pn bajet kazen dia sorang dua jelah. Skali dgn parents si Iz, Mak Busu & Mak Andak dia daa..kazen dia pn ade bbrp kerat. Dpt la aku jumpe adik Iz yg tgh bajor kt Uitm Penang tue. Sebijik cam ayah dia, jenis besar ragam & tinggi. Beza sungguh dgn Iz. Mengingatkn aku pd Iraz hehe.

Then aku da jd cam blur la bile nmpk ramai2 gitu. Da la smpi je seme da pekene si Iz tue. Aku pn jadi naik segan la kan. Seb baek x lupe nk salam mak dia & makcik2 dia seme. Time tu diorang lepak2 dlm Habib tu tggu kazen Iz dpt gelang Mak Busu dia belikan. Sekali parents Iz soh beli cincin tanda/risik teros daa.. Aku segan giler. Dh ler tetibe jer. Teros la g tempat cincin belah rotan. Dgn parents dia skali g pilih2. Aku cam da blur2 + segan lagi kan. Pk sape lak yg nk bayo beli cincin nie kan? Xkan parents Iz nk support kot? Tp diorang da pilih2 gak. Siap ayah Iz tunjuk la yg itu, yg ini..pulak yg besau2..takot lak aku tgk...X byk size yg aku nak ada. So aku pn cam main pilih jelah yg mmg size aku 14 1/2 or 14. Then belilah 1 yg cam ade serong2 dgn emas putih. Nice gak la. Simple jer. Segan nk byk songeh pilih lame2. Itu pn rege da RM360. Perghh...aku pn main pilih jer kan. Then ayah dia ckp ngn Iz g cucuk duit ayah. Iz ckp xpe sbb dia da kuar duit td. Lega gak aku seb baek mamat tu ade duit. Segan siot klu pakai duit parents dia. Iz pn ckp cam segan jer. Melayang x pasal2 duit mamat tue. Kesian gak kt dia. Mlm tu gayut dm phone aku tnya ade duit lg x nk balik Johor? Dia kate ade jer lg. Lega sket aku hehe.

Mlm tu sembang2 on phone Iz citer lg. Balik2 je rmh dia, makcik2 ade kompol kt rmh dia. Teros2 kene perli lagi. Pastu mase dinner ayah dia tnya g Jhr 20hb nie ok? terkojot mamat tue. Da la bru nk g rmh aku mggu nie. Xkn mggu dpnnye da nk g rmh aku lak? Then dia suggest la time Xmas nnti tp nk kene diskas2 gak dulu dgn sedare mara dia sape yg blh ikot pe seme. So klu btl kompem sok, rmh aku buat masak2 kenduri lg la akhir bln nie. Masak siot. Da la aku xde duit nie. Kt TH nk buat paspot bln depan. Masak gak nihh. Tepakse la mintak simpati K.Ya & mak & abah jer. Aku bg sket2 jelah. Klu ramai lagilah masak. Seb baek ruang tamu luas. So klu dlm 30 org tu Insyallah muat la jugak. Seb baek time tu da gaji. So dpt gak la aku sumbang seratus dua...huhu...masak betol lah.

Aku prefer klu buat skali risik ngn tunang jer. Xyah la nk dtg smpi 2 kali kan. Nk kene ckp ngn Iz la klu jd parents dia nk dtg Xmas nnti. Tp mintak xyah ade hantaran bagai la. Juz sarung cincin & diskas tarikh kawen je suda. Tgk la nnti mcm mane diskas. Dlm masa setahun aku putus tunang pastu btl2 after tarikh tunang tamat 23/12, bbrp hari lps tu aku tunang lg dgn org lain lak. Cam lawak pn ade hehe. Maybe tarikh 27/12 Sabtu or 28/12 Ahad tuelah aku jangka diorang seme dtg, Insyallah. Time diskas tarikh kawen tu yg rumit. Klu nk ikot mmg aku la yg kawen lmbt klu Lisa ok cepatkn tarikh dia kawen on bln 5 or 6 & kbtln kazen Iz pn nk buat kenduri bulan2 tue. Buat aku rase cam tensen sbb lama lg nk kene tunang dgn Iz. Letih laa :( aku malas btl nk tunang or kapel lame2. Nielah yg buat aku sedih & gaduh ngn Iz mlm Rabu lepas tue. Serik pn ade dgn pengalaman dgn Sepul dulu. Bkn elok pn tunang lame2 nieh. Aku maybe leh diskas dgn Abah & Mak soh mintak percepat mase diskas dgn parents Iz nnti. Mintak dlm bln 3 or 4 lah. Insyallah boleh klu kitorang commit sungguh2 settled hal2 nikah baju seme tue. Suhairi ngn Erin pn buat dlm tempoh 2 bln je okay. Klu kite sungguh2 x mustahil, Insyallah. Benda yg baik doa moga Allah permudah. Amin.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat