Pressure yg mcm2

Dah lame aku x update blog nie after aku tunang dgn Iz. Byk yg dah berlaku. Aku pn mcm malas pulak nak rewind balik ingatan. Yg pasti semuanya dah selamat dah. Eventho kelam kabut la gak family aku sbb ramai yg dtg. Layanan mmg kureng memuaskan la mase jamuan makan tu. Tp Alhamdulillah semuanya cukup.

Mls nk citer byk. Aku letak la gambo2 feberet aku time majlis. Yg aku tau aku nmpk tunang aku tue cam hensem jek pakai baju kemeja kelabu hitam. Smpi skrg pn still ade rase segan ngn dia. Aku pn xto knp.

Mggu nie aku decide nak kurangkan jumpe on weekdays. Mamat tu cam gile bayang la jgk. Kkdng jd cam geram lak aku sbb dia jd cam kerek sket. Dia ikot je kehendak aku xnk jmpe sllu. Tp dlm pd masa yg sama cam memberontak bile ckp ngn aku tue. Phsyco gak mamat nie kkdng tue. Masok hari nie da hari ke-3 x dating weekedays. & aku rase cam dpt kembali diri aku. Baru rase cam fokus sket la pd ape2 pn yg aku buat. Sblm nie ntah nape rase cam blur jek.

Aku pk2 balik, maybe aku cam terkejot kot kapel ngn Iz nih. Perubahan yg mendadak sgt. Progress kitorang mmg terlalu cepat. Buat aku jd cam blur sgt. Pastu dgn asek sgt keluar, jd cam tetibe life aku bz sgt. Dr xde komitmen pd ade komitmen. Semuanya jd terlalu pantas. Terlalu byk yg bermain dlm fikiran aku. Tu yg buat aku jd cam blur jer. Seb baek dlm blur2 tu kire otak aku nie berjalan gak. Dpt jgk bertunang dlm blur2 tue. Juz xde jiwa la bile buat sst tue. Buat aku rase kosong jer. Perasaan yg paling x best.

So aku decide to slow down sket la dating2 nie. Kesian gak kt Iz tp nk wat camne? Xkan la asek nk jumpe jer. Masak la aku. Da la duit pn kompem kuar. Duit minyak lagi. Blm topup prepaid lagi. Sempit btl aku rase skrg nie. Dgn berat bdn yg makin bertambah. Buat aku tension jek. Nak kawen tp gain weight plk camne? da jenis mmg xleh mkn..makan nasik je kompem gemok. Nyampah aku..da byk balik spare tyre kt perut nih. Busan betol aku. Hari nie hari ke-3 pose. Itu pn mlm td mkn nasi sbb k.lin masak nasik. Lauk telur puyuh sambal yg aku masak. Pastu K.lin goreng udang kunyit lagi. So mkn nasi jgk la. Sempat lg aku bahan 2 buku roti. Hampesss...

Hari nie nk g Serdang lak jmpe ngn Aishah. Hari nie keje last day kt PPL. Dia dpt masok KPLI kat Tgganu daftar 12/1 nih. Mlm nie dia balik Kedah. Tgk la klu ade mood aku pegi. Cam mls pn ade...busan laa..busann...tetibe rase nyampah kt seme benda...dgn life yg cam ntah hape nih...pressure laaa....

Hari ni nk bg Ina Shtech tu pinjam duit rm200. Dlm sesak2 pn blh lg bg org pinjam duit. Pdhal aku pn pinjam duit collection rm50 nih. Smlm beli tahu, tempe, kentang & i.bilis nk buat sambal goreng. Ptg ni balik keje leh buat. Stok mknn diet la tue. Plus kene beli conflakes besar. Susu pekat da beli da smlm. Itulah makanan utk diet aku. Hopefully leh turun balik la lemak2 yg membonjol nihh...tension aku...huhhh

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat