Yang nie dulu

Da kali ke 4 aku tulis kt blog nie. Asek x sempat nak post jek. Ntah pape ntah aku nie. Dh la da lame x update kt sini. Ape yg aku bz kan pn xto lah. Hari nie da period. Lambat sehari. Klu ikot jadual patot 21st, semalam. So a bit moody lah. Cam busan jek. Nk layan Iz pn cam malas jek.
Da la weight da naik. Mmg rase betol lah. Busan jekk...arghh....asek nk mkn jek kejenye...diet pon ntah pape...puase pn ntah pape...semenye ntah pape....

Nk citer psl yg sudah2. X sampai sebulan lagi sbnrnye aku tunang ngn Iz. Hari nie baru 22/1, aku tunang 27/12. Tp rase cam da lame pon ade. Abah masok hosp.12/1 ari tu sbb sakit jantung. Rupenye menurun from arwah Atok. 11/1 Abah seharian bakar tayar, so sedut asap hitam tue. After Maghrib dia sesak napas. Pukul 10.00mlm Cik Sariman tlg anto Abah g Hosp.KT. Masok Wad gak lah 2 hari. Then dpt la detect dia ade skt jntung. Dr.bg ubat semelah. Dah tua dah Abah. Rase cam mude jek lagi. Baru 53 thn nie. Mak 51. Maut x mengenal usia. Aku pn leh mati bile2 masa klu Allah dah tetapkan. So ape kaitan umur dgn kematian? Takdir Allah, tak ade sape blh pertikai. Sbb tu kite kene pecaya pd Qada' & Qadar. Salah satu Rukun Iman. If kite betol2 beriman dgn Qada' & Qadar, apa pn yg berlaku, mmglah kite akn sedih, tp redha dgn ketetapan Allah. Yakin ape pun yg berlaku, itulah yg terbaik. Inilah lumrah hidup kt dunia. Hidup & mati. Sudah & senang. Sedih & gembira. Semuanya bertimbal balik & itulah kehidupan dunia. Kite akur sajalah dgn kehidupan yg Allah dah tentukan nie.

Last week on 17 & 18 aku ngn Iz pegi Kursus Kawen kt Prescint 16, dekat ngn Alamanda tue. Busan jek dgr ceramah spjg hari. Alhamdulillah dah lepas. Weekend nie leh collect. Iz jek g amek sbb esok aku balik Johor. Mak ngn Abah now ade kt rmh Kak Lin kt Senawang jaga Akil. Saje jer diorang jalan2 makan angin. Busan asek dok rmh jer. Weekend nie balik dah la skali ngn Kak Lin sefamily CNY nie. Kumpul la balik seme kt sane. Diskas majlis kawen aku sok skali. Byk nk kene diskas nih...byk da kene settle. Fenin klu pk psl hal kawen nieh...dah la duit xde....nk buat loan lagi malas pulak....hmmm tgk jelah nnti camne...

K malas nk tulis dahh...aku post yg nie dulu....takot hilang lagi..hehee...ade masa tulis lagi....

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat