Brg2 Hantaran

Jumaat lepas aku balik awal dlm kol 5.00pm after mintak permission from Bos amek my parents kt Hentian Serdang. So dptla skip jam & arrived at Bdr Permaisuri arond 6.00pm. Sabtu Iz sampai kt villa dekat kol 11am. My parents & K.Ya pn ikot sbb diorang pn xde benda nk buat kt rmh. So dptla diorang tgk2 around KL. Dat.Merdeka, Mahkamah Agung etc. Arrived at Sogo & park there lah sbb kesian kt mak & abah klu nk park jaoh2. Sampai2 je kitorang berpecah la sbb aku ngn Iz sebok nk pilih2 handbag, kasut, shirt & seluar as brg2 hantaran. Mak, abah & K.Ya g jln2 tingkat atas kat baju2 baby for their grandchildrens/nephews.

Mule2 beli handbag aku dulu. Giossardi lak yg berkenan kt hati aku. Brown & jalur2 menegak & simple. Tp less 20% jek & aku spent RM100+ utk itu. X pernah2 beli handbag mahal smpi camtu. Sbbnye aku bkn la peminat handbag. Nk pilih pon sket punye lame sbb byk design yg too much bg aku. Pastu beli slacks & shirt Renoma for Iz. Kat atas memule carik kasut Iz tp xde size & choice terhad. So skip & beli kasut aku lak. And what a coincidence, still kasut Giossardi yg menarik perhatian aku. A simple ribbon & a strange color. Ntah kaler ape nk panggil ntah kasut tue. Cam pink ade, cam purple pon ade. & after less rege dlm RM30 jek heheh. Eventho aku bkn seorang yg suke beli brg2 ppn mcm nie, tp bile nk kene beli, aku amat fussy. Sbb aku akn beli benda yg aku akn pakai bkn utk display kt rmh jek. Bile pakai, barulah rase berbaloi beli mahal2. Betol tak? Anyway aku puas hati dgn 2 brg yg aku dpt beli kt Sogo tuh.

Dlm kol 1.00pm+ jumpe balik ngn parents & K.Ya g mkn kt foodcourt atas. K.Ya banje & save sket duit aku ngn Iz hehe. Aku mkn laksa penang (not bad) & watermelon juice (same ngn Iz hehe). Lps mkn kitorang g solat kt parking bwh tu & gerak ke Pertama Kompleks nk carik kasut Iz & Abah. Dan keluar dr sane without buying anything sbb Iz ade minat 1 kasut tp xde size. Abah punye lak tinggal yg display jek. So cancel beli kasut. Pastu kuar2 nk carik kain & jumpe 1 kedai nie Fiona ape ntah namenye. Tgh Sale & most of kain rege seme semeter RM3 jek. Means sepasang baju kurung rege kain RM12 jek. Murah kan? So mak belanje aku & soh pilih kain. Aku rembat 1 kain wane hijau. & beli gak langsir wane coklat gelap utk bilik pengantin aku sok. 12.5 meter cost me RM62.50 for RM5 per meter.

Punyelah lame kt kedai kain tu smpi hujan pn turun dgn lebatnye. Abah ngn Iz la paling tensen sbb lame gile tggu kitorang yg ppn2 nie pilih kain hehe. Da siap pilih seme, kitorang redah jek hujan yg renyai2 & went back to Sogo nk balik. Smpi2 rmh seme gegas2 nk solat Asar & Iz pn gegas nk balik after that sbb nk g opis amek kad kawen Raizal yg tetinggal. Mlm tu A.Edy ajak g makan kt Nasi Kandar Bistro tp mak x larat nk jalan la pulak. So sbb Abah lapo & K.Lin+family pn nk dtg, aku ngn K.Ya kerjasama masak lauk ala kadar. Sardin, telur dadar & goreng cendawan for sayur. Siap2 masak K.Lin sefamily sampai & melantak. Mlm tu aku ratah lauk jek. Takot badan naik lagi huhu.

Esknye aku x kuar mane2 sbb Iz pegi wedding Raizal ngn parents dia. So cam sian Iz klu nk kene amek aku dulu kan. So aku ckp xpelah aku x g. Paling sedih x dpt g wedding Alan my best fren at school dulu. Da xde rezeki nk wat camne kan. Bad mood aku seharian & merajuk sket ngn Iz. Tp mlm tu Iz call mase aku da nk terlelap & teros berbaik sbb aku rase rindu sgt kt dia. Aku letak diri aku kt situasi dia, so aku pn faham la. Bkn sesaje xnk pegi wedding ngn aku pn. Tu pn dia kate bad mood gak sbb smpi gaduh sket ngn parents dia. Tp dia citer la hari Isnin after da berbaik yg dia g Cavenzi ngn parents dia pilih set bilik tido+tilam utk rmh Semenyih. Kire set bilik tido aku ngn Iz after kawen sok la hehe. It cost them around RM2300. Rmh kat Salak Tinggi tu kitorang bajet rege dlm camtu gak la nnti. Pas kawen sok baru nk beli plus washing machine & tv. Ade je 3 benda nie, da bleh da la kitorang ddk rmh tu huhu. Anyway set yg parents Iz beli tu white in color & Iz ckp terpakselah beli bedsheet. Xkan nk soh mak dia beli gak kan? So teringat la kt Sogo aritu ade less byk & leh dpt yg ade quilt sekali RM180. Cerita psl bedsheet, aku teringat b/s yg aku beli mase g Vietnam last month. Aku mmg ade beli yg wane putih. Sgt cantik but x fitted la. Leh gune b/s tu sbnrnye tp nk gak kene beli b/s utk pakai kt rmh Salak nnti. So decide to go to Sogo again this weekend plus nk carik kain hantaran utk aku & K.Ya (langkah bendul). Maybe leh g Jackel or Nagoya. Jalan2 jelah memane pn. Byk kedai kain kt area Jln TAR tu kan. Redah jelah & kali nie g berdua jek. Leh la jalan puas2 & jaoh2 sket. Skrg aku da x cepat penat klu berjalan. X mcm dulu. Besh betol. Kire cam exercise gak la kan huhu.

Anyway hari nie after keje nk g Alamanda ngn Iz nk carik kasut dia yg masih tertangguh. Aku pn nk beli produk Skin Food as hantaran. Jam aku xnk beli sbb bkn pakai jam pn skrg. Jam Guess K.Ya hadiahkn dulu pn dok tersadai x pakai. Lagi la nti nk pakai bracelet yg Iz bagi mase nikah sok. So jam aku skip. Make up lak x reti pakai. Thats y aku pilih kain jek utk buat baju kurung. Leh gak buat pakai g wedding ker kan. Yg penting brg yg aku akn pakai k. Itu yg paling penting. Iz maybe akn beli jam sbb dia mmg pakai jam. So will go to City Chain to see ade tak jam yg affordable. Plus hari nie nk isi borang permohonan nikah aku yg bertulisan jawi tue. Nk test tgk tulisan jawi sape lagi lawo. Aku ke Iz???hehheeh...

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat