Nilai 3

Semalam g Nilai 3 ngn Iz after office hour. Not bad gak la aku tgk price utk paper bag. 1 pack ade 10pcs = RM5.90. Klu beli 50 packs above, harga turun to RM0.49 per pcs. 50 sen la senang ckp. Tu paper bag yg standard size la. Klu kecik sikit 0.39 sen. Aku tgk xdelah kecik sgt pon. Takat nk letak telur, gula2 & kerepek tu cukup sgt la kan. Ade gak yg beg cam kain sket tue. Sama je price cam paper bag tu. Jatuh 50 sen if beli byk2. Geram tgk rase cam nk beli jer. Tp mengenangkan bajet blm ade lagi & pk settlekan benda yg penting2 dulu, aku tahankn jelah kehendak hati nie.

So smlm beli dah kain ela utk K.Ya + tudung. Iz yg pilihkn & aku rase not bad pon. Corak abstrak x bunga. Mmg taste K.Ya la tu. So aku lak amek kain yg 1st pilih utk K.Ya last2 utk aku. Baju biru gak tp kain thai silk. K.Ya nyer baju rege RM60, tudung RM15. Baju aku rege RM45, tudung RM10. Nie seme rege lepas tawar la. Iz byr utk baju, aku byr utk tudung hehe. Sempat aku sambar sehelai lg tudung 10 hengget tu utk baju kurung wane hijo aku yg sedia ade. Pastu masok kedai org Pakistan kt depan tu sbb dia panggil2 ckp klu beli ape2 dpt eskrem free. So masok la tgk2 ape yg ade tp xde yg berkenan. Last2 aku beli baju kelawar wane coklat. Kainnyer lembut & corak dia pon cantik. Iz ckp ok, aku pn beli jelah. Teros2 pakai after mandi mlm td hahaha...puas hati la pakai..selesa.

After solat maghrib, aku banje Iz mkn kt medan selera dia. Mkn kueteow sup be dengung nama tempat tue. Iz amek filling tulang, aku amek daging. Not bad & paling besh daging dia byk betol. Cam sama banyak dgn kueteow pn ade. Sup rasanya biase jer. Sambal kicap pn biase je. Yg lainnyer ade lobak cincang. Tu je yg lain sket la. Tp utk rege RM4.50 semangkuk, amat2 berbaloi. Plus air kelapa muda fresh, total RM13. Kenyang betol makan. Alhamdulillah. Dekat pkl 9.00mlm kitorang gerak balik ke office & tuju rumah masing2. Sempat after mandi & solat Isya' aku kemas2 sket ape yg patot. Kotak2 keperluan tu aku buang la resit2 lama. Pastu masok dlm kotak kuning kertas A4 cilok dr opis. Bkn cilok pn. Dr buang je, baek aku amek buat nk angkut brg2 ddk rmh Iz nnti kan? Seb baek aku in charge amek stationary hehe.

Hari nie plan nk g rmh K.Nita. Nk masak bihun tomyam. Mggu nie aku puasa mkn nasik. Tu pn rase bdn cam naik jer. Mkn sekali sehari tp ptg & kkdng mlm. Biaselah lps opis hour teman Iz chapteh. Xpelah asal leh maintain 65kg below. Mls da nk runsing2 psl berat nih. Elakkan mkn nasi jelah. Amek bihun selalu. Yg sup2 la better. After period bln nie, ingt nk start balik puasa. Tgk lah nnti mcm mane. Aku rase sbb aku nyer rutin mkn ptg la sbbnye naik 2-3kg. Tp lps tu maintain jer. So dgn rutin nie, maintain jelah weight aku dlm 64-65kg. Klu betol2 nk kerempeng balik, kene puasa sebulan la. Pastu berbuka sup2 jer. Kompem leh turun cam time bln pose hari tue. Ingat nk buat balik la nie start next month. Bulan April. Arr seramnye aku klu masok bln 4. Lagi sebulan lebih je lg nk kawen...arrrrr....excited, takot, hepi, sedih...seme ade....Harapnyer seme berjln lancar time majlis sok, amin.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat