All about car


Waaa...bulan depan aku kawen!!!!! akhirnye aku da blh tulis ayat nih..kekeke...anyway hari nie bermule dgn agak bz. Matahari pn memancar dgn terik pepagi lagi. Smpi2 opis main door PMD kunci lagi. Aku taula maknenye bos gue ngak dtg lagi. Agak ajaib nie..x ingat lak aku dia ade apply cuti. X lame pastu K.Niza smpi & inform kete bos xleh start. So masok agak lambat. Suke la sket aku sbb plan nk g hntr kete g servis kt Dengkil. Teros call Iz tp dia ckp dia baru je nk kuar ade keje. Aku cam da panas sket nih. Sbb da janji nk hntr pagi nie kan. Tp control lagi la. Aku ckp aku g ngn opismate aku jelah. Ramai je yg blh dimintak tlg kt sini. Man, Mages, K.Niza...ckp jer. Aku ckp ngn Man, dia soh ajak Abg Mat despatch. Dlm pd aku pk2 tu Mages dtg ckp teringin nk mkn nasi lemak. So aku ckp aku nk kuar, nnti aku beli klu ade. Then dlm sibuk2 tu aku nmpk Iz & partner Abg Azrun tercongok dpn main door. Rupenye ajak aku g servis kete. Iz da kawtim ngn Azrun la tu hehe. So teros cekup kunci kete & blah. Kene cecepat. Klu blh b4 bos sampai opis da kene balik semule hehe.

Pas hntr kete teros g teman diorang chapteh kt gerai depan bengkel tu. Mase nk balik tgk kete aku da parked kt tepi. Gaye cam da siap la tue. Teros jelah pegi, amek & bayar. Cepat betol siap. Sbbnye mase hntr tu aku tgk smpi 4 org formen tgk kete aku tu. Cam special sgt la pulak hehe. Pdhal sbb xde kete lain lagi. Mase nk amek tu aku tgk da byk kete da. Byk la jgk yg tuko. Melayang RM204.90. Tu pn pinjam duit Iz RM50.90 hehe. Manelah aku tau byk camtu skali. Ingatkn servis biase je cam last servis. Dh ade Abg Azrun yg terer bab kete, mcm2 la dia soh formen tu tgk kete aku tu. Mcm2 la dia tnya aku ttg kete tu. Aku nie taunye hntr kete servis on time jer. Ape dia tukar manelah aku tau hehe. Lgpn sblm nie mmg schedule maintenance kt Perodua. So aku mmg yakin jelah diorang servis elok2. 4 tahun aku pakai kete tu xde lak big problems. Aku start x caye sgt ngn Perodua mase Raya last year. Bile batery aku kong & nk buat major servis tuko timing belt mahal nk mampos. Abah buat kt Kota dpt half price je dr yg Perodua caj. Teros2 lepas2 tu aku g servis kt Dengkil. Juz kali nie kt bengkel besar bkn bengkel sblm nie. Rasenye Abg Azrun yg suggest la tu. Aku x kesah, asal kete aku sntiasa dlm keadaan baik, Insyallah. Syg sgt kete JHT aku tue..bln 9 nie masok tahun ke-5 dah. Cepat btl masa berlalu. Lagi 2 thn je lagi nk abes bayar. Byk berjasa kete Kelisa LE aku nih. Time kasih kete ^_^ hehe

Hari nie byk pulak citer psl kete. Mr.Wong Propel kitorang punye Building Management Facility Manager eksiden kt Puchong Prima. Terok gak tgk gambo kete dia kt henpon En.Shahrel yg g tlg dia pagi td. Seb baek Mr.Wong xde pape. Juz terkejot jelah. Badan sakit2 sket. Bos pn da sampai. Dia ckp kete dia kene tuko alternator kene smpi RM1k. Masak betol. Xpelah dia byk duit. Klu aku kene cenggitu, blh headache seminggu aku kakaka...Kete da la penting dlm idop aku. Xde kete masak siot. Sbb tu aku x suke miss servis kete aku tu. Seboleh2nye biarlah on time. Tp benda buruk klu nk jadi, akn jadi jugak. Semuanya kan Allah dh tentukan. Semua tu cabaran hidup la kan. Kite leh doa yg terbaik jer. Klu ade yg x baek berlaku, kenelah redha. Try perbaiki keadaan. Stp masalah msti ade penyelesaiannya. Kene usaha sikit lah. This is life.

Lisa adik gue called td bgtau Mizan x free on 17 & 18 April time aku ngn Iz nk dtg JB tgk baju kawen etc. Selain dr tarikh tu, ok. So kene diskas balik la ngn Iz bile nk baliknyer. Aku terfikir ok gak balik 25 & 26 April tue. Bleh mak & abah balik skali ngn kitorang ke KL. Sbbnye on 1-3 May tu kitorang 1 family kan ade holiday kt Langkawi. Dh alang2 kan. Menarik gak idea aku nih. Nnti diskas ngn Iz & K.Ya. Dpt mintak K.Ya support RM100 ke ok gak hehe. Selesa sket mak & abah xyah naek bas ke KL. Ok, akan di bincangkan nnti. Adios for now...

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat