Bad News :(


Smlm dgn riang rianya hati telah pergi ke Alamanda dgn Incik 2nang dgn tujuan utk membeli towel Terry Palmer yg jg akn digubah sbg hantaran kpd pihak lelaki. Sblm tu gue pujuk Iz makan dulu sbb pas mkn pastu jalan2 kompem lemak x jd nk membentuk. Ye ke? Aku main tibai jek ckp, pdhal perot mmg da lapo sbb x bekpes & lunch hehe. Iz xnk g RASA sbb da muak sgt katenye. So dia ajak mkn kat Noodle Station. Gue ikot aje sbb dia yg banje huhu. Dlm pd tggu order kitorang smpi, Iz ckp dia kene pegi Team Building ShTech bln June nih from 18 to 20 (Khamis-Sabtu) kat Hotel Legend, Cherating, Pahang. Memule otak aku x dpt tangkap lagi kesedihan yg bakal melanda. Pastu teros teringat nk pegi Honeymoon patotnye ngn dia tarikh tu. Postpone sbb nk elakkan cuti sek.2 weeks b4 that. Teros aku jd moody & pendiam bile dgr berita tuh. Sedih arr sbb baru jek kawen pastu da nk kene tinggal. 3 hari lak tu. Sensorang jelah aku kt rmh Semenyih tu ngn family dia. Da la baru nk sesuaikn diri. Senang kate mmg sedih bangat la pas tau berita tu.

So aku mengadap makanan dgn senyap & tgk org lalu lalang jek. Iz da tanya nape aku senyap jer. Pastu soh pandang muke dia lak. Ckp aku da x syg dia la sbb xnk pandang muke. Masalahnye bkn aku xnak pandang. X sanggup nk pandang sbb kompem aku nangis nyer klu tgk muke dia. Dia tarik muke aku soh tgk muke dia, dah ternangis la aku kt situ. Susah pulak nk benti pas da mengalir. Malu jek org nmpk. Dlm pd sedih2 tu licin gak mee aku tibai (sbb nk cover sedih, concentrate kt mknn jelah). Iz pulak yg patah selera. Aku tgk byk je mee curry dia x luak. Rase bersalah pn ade. Nk cover sedih, aku tukar topik lain jek. Beli towel kt Terry Palmer pastu g beli Big Apple & kitorang lepak kt luar kt air pancut tuh. Pastu jenjalan kt Kafu beli gam selipar Iz. Sembang2 benda lain jek. Balik mlm tu Iz called & ckp la benda tu wajib seme staff kene pegi. Bkn saje2 nk jalan2 suke ria. Aku bkn x phm, juz the fact that he will be leaving me as early as that after getting married is so hard to accept. Ini aku da tau awal, da sedih cenggini. Tiba masanya sok aku xto lah mcm mane. Mls arr nk pk.

Td Iz called ajak g h/moon 15-17 June b4 dia pegi team building tu. Kire the whole week dia x masok opis la. Ok gak sbnrnye, tp aku x decide lagi nk pegi ke tak time tu. Da hepi2 g h/moon pastu sedih lak sensorang kene tinggal. Cam lagi parah je aku klu mcm tu. Hmm..entah la. Nanti2 la pk. Smlm Iz ajak teman dia g reunion ngn bdk2 sek.dia kat are Ptrjaya on 9/5 Sabtu. Dia kate leh bagi kad kawen sekali. Aku ok jer xde hal. Asal ade peluang dpt bersama ngn Incik 2nang, i don't mind ^_^. Hopefully xde ape2 plan yg come up melibatkn family aku lah time tu. Sbb pd aku selagi blm kawen ngn dia, family tetap No.1. Da diskas benda nie dulu ngn Iz & dia pn agreed. Sbbnye dia pn anak sulung dlm family so tau la responsibility tuh. Ape2 pn hope for the best & prepare for the worst. Insyallah.

Popular Posts