Cepatlah Majlis Berlalu

Ishh..tetibe cam nervous lak bile org dok tnya2 ttg wedding aku yg semakin mendekat. Aku risau. Risau if ade benda2 yg terlepas pandang. Ade benda yg tak cukup. Yg tak terfikir & xde preparation lansung. Membuatkan majlis aku sok kelam kabut & serba tak kene. Benda2 mcm nielah yg buat aku paling takut sekali. Pakej kawen belah Jhr yg masih x settle lagi. Seramnye bile aku pk. Mmg kerja gile la ttg Pakej Kawen aku yg last minute nih. Mmg btl2 bergantung harap pd bakal adik ipar si Mizan tuh. Hopefully if butik dia yg baru bertapak tu xleh nk deliver ape yg aku nak, dia adelah alternative lain like bg recommendation butik lain around JB tu. Moga Allah permudahkan urusan nie bile aku balik sane nnti Insyallah on 24/4/09. Amin.

Seronoknye bace blog org2 yg dah selamat mengharungi majlis besar dlm hidup masing2. Tgk mcm perfect je kenduri diorang. Majlis aku sok camne ntah. Semalam g Serdang ngn Iz beli kertas A4 Ivory color utk potostat jemputan majlis utk org2 Felda. Plan Jumaat nie kitorang mulekn la misi tue. Kena siap b4 balik Jhr. Tak sure lg nk pototstat je dr kad kawen yg sedia ade or gune template yg aku design sndiri gune Microsoft Publisher tue. Nti la diskas ngn Iz. Gelang batal air sembahyang x beli lg. Itu lambat2 pn xpe. Hmm...ape lagi ek..goodie bags soh mak settlekan. Xde souvenir ape pn. Mls da nk pk. Ape yg ade jelah yer kwn2. Brg keperluan diri aku sbg isteri sok aku x beli lg. Gaji akhir bln nie la beli. Sekali dgn night dress & yg dlm2 kt JJ hehe. Benda nie nmpk cam remeh. Tp as a wife, kite kene jaga penampilan diri utk suami. Klu blh biar suami nmpk kite sntiasa cantik & wangi. Konsep berhias utk suami. Islam pn suruh buat benda nie kan? So aku rase bakal2 pengantin ppn jgn terlepas pandang bab nie. Barulah blh jd isteri yg solehah hehe..Insyallah.

Kkdng pk cepatlah majlis nie berlalu. Da x larat da nk pening2 psl preparation etc. Klu buleh, bukak2 mata je after bangun tido, tgk suami da ade kt sebelah. Tgh honeymoon kat Damai Laut kekeke. Mak Andam kt Jhr buat aku agak runsing. Ntah camne ntah dia makeup aku sok. Jgnlah mcm opera cina or burung jampuk. Ape2 pn kene ckp mase nk make up tue. Simple & sweet je kak. Terutamanya time nikah. Lawo ke aku bile da makeup sok ek? Klu x lawo camne? Tgk dlm gambo kawen sok, selekeh jek. Alahai...risonye bile pk psl nie. Muat ke baju kawen sok? Ade size ke mase nk fitting baju akhir bln nie? Ade ke baju yg aku bekenan? Adoiii..klu pk psl nie mmg riso x sudah la aku. Blh migrain jadinye...relax...relax....Tgh bln depan nk pegi buat sauna, massage & bath kt Salon Kak B. Nak naikkn seri muke pengantin. Hrpnye aku x stress la. Sentiasa senyum spy naik seri. Riso tp kene senyum. Agak rumit nih...hehe..

Khemah ari tu sembang ngn Abah dia ckp da booked. Kompang & PA system diorang gak yg uruskan. I know I can count on them, Insyallah. Menu makan after Nikah aku serahkn pd org2 rewang jelah. Maybe mee & kuih2. Yg ringan2 jer sbb time tu da petang. Terpulang la pd mak & sedara mara. Buat mkn mlm terus pon ok gak. Xyah la sedara mara Iz nk cari makan da mlm tu. Rumah GPW tempat diorang bersanggah sok aku kene kemas2 gak. Provide ape yg boleh. Ya Allah, Kau permudahkanlah urusan Kami nnti. Amin.

Wedding aku nie mmg x dirancang. After putus tunang, siapalah sangka aku leh dpt pengganti dgn agak cepat. Aku pn x sangka aku dpt terima Iz dgn begitu mudah. Aku bkn jenis ppn yg mudah jatuh hati pd lelaki. Ex fiance dulu pn 1st love aku la kirenye. Org yg aku terima scr rasmi sbg psngn aku & bercita2 hidup bersama dgnnya. Mase tu umo aku da 22thn pon. Then xde jodoh, awal tahun lepas putus. Aku mmg agak riso sbnrnye bile putus tue. Mmg aku agak lame lagilah aku nk kawen. Tp Allah Maha Mengetahui, perkenalan dgn Iz mengubah segalanya. Semuanya berlaku terlalu pantas. Akhir bln 10 jumpe, kawan2, sembang2, bln 12 bertunang & bln depan nk kawen da. Mcm mane aku blh terima Iz ngn mudah? Jodoh la kot. Yg aku tau, aku xde sbb nk tolak dia. Of course la dia ade kekurangan here & there, tp pd aku benda tu x mnjadi hal. Sbb aku pn byk kekurangan jgk. Pastu semuanya menjadi mudah. Keluarga kitorang mmg bg full support. Juz ade plan2 yg dh dirancang utk tahun nie terutamanya from my side la yg membuatkan keadaan agak kelam kabut sket. Mcm family trip to Langkawi 1-3rd May nih yg xleh nk di cancel. Sbbnye flight da booked, hotel pn da booked. Pastu buat tembok rumah belakang. Byk guna belanja & kene siap asap b4 majlis aku. 2 benda nie la yg buat majlis aku sok cam kesuntukan masa. Plus kekangan kewangan. Xleh nk fokus on majlis aku jer. Tu psl aku agak riso.

Belah Iz lak di duga dgn kesihatan Mak dia. Sudah la mak dia kire org kuat dlm memastikan majlis belah diorang sok berjalan lancar. Bile mak dia sakit, byk la benda yg xleh nk jalan. Iz pn da start riso2. Inilah atr dugaan aku ngn Iz bile nk kawen nih. Dari diri aku sndiri, yg paling merunsingkn tentulah bab kewangan. Ari tu g Vietnam da habis byk. Tu pn plan yg dibuat b4 plan nk kawen. Klu tau awal2 nk kawen bln 5, xde kejenya aku nk g jalan2 kt sane. Tp Alhamdulillah, stakat hari ni aku bleh bertahan lg. Semenye dpt aku settle dgn tunai. Tambah2 sikit ngn duit gaji monthly aku. Thats y xleh nk boros sgt. Nk brg2 berjenama. Nk buat majlis grand. Seme tu aku tolak tepi. Dlm otak nie pk, lepas yg penting2 sudahla. Sesuai dgn kemampuan. Nk wat camne? Aku bkn byk duit. So sederhana jelah.

Alahai...cepatlah majlis berlalu. Dh x larat dh otak nie.....

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat