Diet Forever


Mggu nie adlh mggu terakhir aku blh mkn sedap2. Masok je bln Mei aku kene diet gegiler balik. Klu blh xyah makan nasik lansong. Nk nmpk slim punye psl, aku kene kuatkn semangat balik. Sebulan je lg Cik..x lame pon. Xdenye org mati x mkn nasik sebulan. Baiklah..baiklah. Hrp semangat diet teros tinggi. Target to lose around 2-3kg. Gambate!!! Ape2 pn sat lg aku nk g post opis beli setem utk En.2nang pos kad kawen, pastu g Maybank tuko duit RM100 to RM1.00 utk dikepilkn bersama2 dgn bunga org rewang plus singgah SME beli mkn utk lunch. Lunch smlm ditaja oleh En.Aizam Metro Parking. Dia banje mkn kt Briyani Gam Putrajaya yg terkenal tuh. Aku belasah amek ayam kg.mmg sedap bangat lah. Dpt beza rasa ayam kg.vs ayam bandar. Nasi sepinggan yg sgt byk & aku berjaya habiskn jgk eventho x bape licin. Org banje kene mkn sungguh2 la hehe. Siap dpt tapau lagi sebungkus tue. Gue pn bagilah En.Tunang tersayang & dia mkn sungguh2 ptg smlm time bersama2 after opis hour tulis nama pd kad kawen utk staff opis sini & kwn2 En.2nang. Aku nyer kwn2 da pos Isnin lepas & td member kt KL ckp kad aku da selamat smpi pn. Alhamdulillah :) Tarikh hari ni pd bln dpn adlh tarikh aku nikah lepas Asar. Cuak lak rase hehe. Btl2 da x lame dah nie.

Ptg nie gue ajak Iz g Metro Point Kajang. Nk g Romantika tgk ape yg menarik. Target nk beli bunga utk dibuat bunga dulang utk hantaran. Dgr citer bunga kt sane lawa2. Tu yg teringin nk tgk gak tue. Dulu penah da masok Romantika kt SACC Mall, Shah Alam. Not bad gak tgk brg2 dia & price pon affordable. Hopefully adelah yg menarik perhatian gue ptg nie. Lupe nk citer yg mlm smlm aku waxing kaki smpi ke lutut. Hasilnya kaki sgt licin n nmpk makin cerah lak bile xde bulu2 roma hehe. Buat sndiri jek gune Veet. 20 hengget jek. Klu buat kt Streetmall aku tgk ari tu dia caj 25 hengget. Xdelah sakit sgt buat waxing nie plus hasilnya sgt memuaskn. Cantik btl kaki bile licin. Sronok nk pakai shorts bile kaki cantik. Yg pntng xde dah bulu2 roma kerinting & pjg yg nmpk ugly tuh. Klu tumbuh cantik jer, xyah wax da pn xpe. Klu nk buat gak, leh suruh En.suami je yg tarikkan wax tu heheh. Klu org buat lg kurang sakit. Ape2 pn syukur sbb pd aku xlah seksa sgt buat waxing nie. Dulu nk buat sgt takot sakit yg amat. Now da rasa, ok je :)

Mak called time tgk drive nk ke opis pagi td. Nk kompem ngn aku betol ke nk PA System? Aku kate kompem lah. Sbb klu xde agak sunyi majlis & kurang meriah. Mak kate dia tnya Pakcik yg sllu buat tp dia da kene booked pulak. Tp offer utk carikkan org lain. So oklah tu. Klu ade lagi bagos but if mmg xde, xpelah. Nk wat camne kan? Aku open jek benda2 ni. Yg pntng majlis berjalan dgn baik. Makan minum seme cukup. Plus mak mintak pendapat nk pasang aircond kt ruang tamu rumah. Ruang tamu mmg luas. So klu nk psng a/c, kene carik yg 2.0hp above. If kurang, takot x rasa jek. Plus aku soh pasang kt bilik pengantin sekali klu blh. Xdelah berpeluh2 aku sok time kene make up. Dulu aku da penah bagi duit soh mak abah psng a/c tp diorang beli benda lain lak. Now baru lah sibuk2 nk pasang. Now kan panas da lain mcm. Global warming. So a/c mmg agak perlu jugak la. Kt rmh tu bilik A.Edy je yg psng a/c mase dia nk kawen dulu. So pasni hopefully bilik aku pn ade jgk la. Eventho x bape perlu sgt sbb mlm2 kt kg.sllunye sejuk. Juz siang jelah panas cam duduk dlm microwave. Terpulang la pd mak abah psl a/c nie. Yg penting gue da bagi pendapat yg sgt bernas itu hehe.

Smlm Ayares our OP photographer at JB called utk confirmkn ttg tarikh akad Nikah & masa. Then dia tnya nk amek gambo time make up tak? Aku ckp boleh jer. Dia kate sbb ade org taknak. Aku rase cam ok je. Juz aku kene pakai scarf la sbb klu blh xnk la nmpk rambut tuh. Ape2 pn tgk jelah nnti mcm mane. Nikah after Asar, dia kata by 3.00ptg Insyallah dia da smpi. Agak hepi gak sbb Ayares is the Senior Photog for Capturepix Studio. Shot2 dia mmg cantik bangat. Agak bertuah sbb sifu sndiri yg dtg utk shoot eventho pakej kitorang xdelah gempak sgt. Nikah & resepsi jer. Outdoor xde pong. Aku rase nk buat kt sane sesi outdoor agak x sesuai. Aku lebih suka masa yg ade digunakan utk beramah mesra dgn tetamu. But kat belah Iz maybe blh buat outdoor kejap. Sllunye majlis bertandang x bape havoc sgt. Mcm tuelah pemikiran aku but ape2 pn kite tgk pd keadaan. Yg pntng ade gambo utk kenangan. Itu yg paling penting kann??

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat