Langkawi Family Trip


To KLIA awal pagi esok akn dihantar oleh bro in law, Abg Syahrul & K.Lin. The bad news is their Grand Livina cannot accomodate the 7 of us+their 3 childrens. So aku rase a few of us maybe 2-3 person have to travel by Klia Express from Bdr Tasik Selatan. Aku da dpt teka da sape yg kene berkorban sikit. Adik aku 2 org tu Iraz & Anje. Maybe aku & Lisa skali kot. Yelah..nk letak beg2 lagi kan. X kesah laa...asal selamat sampai KLIA sudah. Balik x pasti lagi mcm mane. Aku, Iz amek hntr kt Pjaya jek. Diorang la xto lg camne. Susah2 naik taxi jelah. Xpelah, K.Ya ade. Dia leh handle.


Esok da masok 1 May. Bulan aku akn menamatkn zmn bujang. Kire aku kawen umo 26 la sbb besday aku bln 9. Man ckp da cantek sgt la umo cam aku nie nk kawen. X tua sgt, x muda sgt. Iz pun still kira 28thn sbb besday dia pn bln 9 gak. Besday dia 4/9/80, besday aku 24/9/82. Tarikh hari bah. depan besday Iz, tambah No.2, tahun belakang 0 ganti ngn No.2. Jadilah besday aku hehe. Cam besh je kan hehe.. Since bln lahir kitorang same, agak byk gak la interest yg kitorang share. Xyah nk terkejot la kan huhu. Tp yg aku paling suke skali the fact that Iz anak sulung while aku anak ke-4. Anak sulung sgt responsible. Aku taulah x semua, tp Iz mmg sgt ambil berat ttg family. Jenis family oriented type of person. Sgt pentingkn kualiti masa bersama dgn family & kurang bersosial kt luar. Time keje je dia sosial mingle ngn kwn2. Tp time cuti, dia lebih suke lepak rmh habiskn masa ngn family. Aku suke la sbb aku pn bkn suke sgt kuar rmh hehe. Lg besh time cuti2 kemas rmh, memasak & tgk tv same2. Klu time keje, mlm jelah masa yg ade. Tu pn klu ade hal, balik lewat, blh jd the whole week x bersua muka. Betol x?

Emm..citer psl anak sulung, Iz nie sgt cool orgnye. Klu dia marah, muka dia masam tp nada suara tetap lembut bile bercakap. Aku plk yg rasa bersalah bile dia layan aku mcm tu. Kkdng aku marah sbb dia buat salah, dia apologized, aku marah lg, muke dia masam tp nada suara masih lembut, aku rase bersalah, so berbaik semule. Pelik la perasaan bile kite marah, pastu org tu tetap layan kite dgn baik & kite plk tetap nk marah or merajuk. Rasa bersalah giler. Msti x sampai hati nk marah or merajuk lame2. The good thing is, aku yg dulu sllu tinggi suara bile marah, jd cool jgk bile marah when jmpe org yg mmg cool even time marah iaitu En.2nang nielah.

Bile psngn kite baik, camne kite nk jd jahat? Malu nk tinggi suara sbb da la kite nie ppn. Laki leh ckp lembut2, aku ppn x leh ker? Aku bersyukur sbb jumpe psngn yg baik & penyabar sbb scr x lansong, sikap aku yg x baik leh jd better la. Xla 100% berubah, but blh di kawal la senang ckp. Benda nie la yg buat aku respek kt bakal suami nie. With him, I can be a better person. Tak perlu tggu org tegur utk berubah. Ingat senang ke nk ubah perangai manusia? Perangai yg dah tersemai sejak kecik smpi ke besar. Yg dah jd kebiasaan. Meet the right person, Insyallah perubahan tu natural jer. Tak dipaksa2 & dibuat2. Hopefully smpi ke akhir hayat, Insyallah. Amin.

Terimalah psngn anda seadanya. Kite xkan blh dpt semua ciri2 psgn yg kite nak. From 10, maybe org tu blh bg 6 je. Carilah kebaikan yg ade pd diri ssorg tu. Bkn highlite yg buruk2 saje. Bile kite nmpk yg buruk je, mmg xkan kekal lah sst hub.tue. Yg buruk tuelah yg kite akn jdkan alasan utk tak meneruskn hub.eventho byk lg kebaikan2 yg scr sengaja diketepikan. Pd aku yg paling penting bkn cinta. Tp persefahaman. How to deal with the bad side of the person. If semua org melihat keburukn yg ade pd dirinya dulu sblm melihat keburukan org lain, melihat kebaikan lebih dr melihat keburukan, maybe x byk psngn yg berpisah. Tp teori aku nie cume leh apply pd keburukan yg biasa2 jelah. If psngn tu kaki pukul ke bunuh org ker...da kes lain la kan hehe. Cehh..cam motivator cinta lak aku nie...abeslah Dr.Fadzilah Kamsah..da leh pencen da.. :P

Insyallah on Monday aku update kt sini ttg percutian bersama keluarga tercinta to Langkawi from 1st to 3rd May. Nk amek gambo cun2. Last aku g sane 2001. Msti da byk yg berubah. Can't wait to explore Langkawi. Moga kami selamat pegi & balik. Amin.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat