My Bespren TG


Ramai gak bakal2 pengantin dlm blog yg aku bace buat produk Tetris Glass nie as their wedding souvenir. X silap aku if 1 gambar camni jer rege per pcs is RM3.80. Mak aihh..mahal kann? Let say order dlm 100pcs total RM380. Huisyoo...masak gak nih. So sbb xde bajet yg besar, aku lupekan jelah niat murni aku nk bg souvenir yg pd aku agak menarik & grand nih. Diskas ngn Incik Tunang, dia kate xpyh la souvenir2 nih. Bg same je seme org. Dan sbb aku pn da sakit otak ari tu pk psl souvenir nih, aku ikot jelah dia ckp. Bak kate org 'berbelanje ikot kemampuan' or 'ukur baju di bdn sndiri'. So kire cancel da la souvenir.

A few weeks b4 aku YM ngn kwn baik aku kt UPM si Ropez. Citer2 psl dia nia minat nk bukak bisnes bagai. Dlm sembang2 tu aku ckp la ttg aku nk cari souvenir kawen nie susah btl la. Pastu ckp la aku minat produk tetris glass tp x mampu nk beli. Kwn aku ni nmpk la peluang nk bisnes & dia kate nk survey lg. Td dia YM aku ckp dia da beli brg2 nk buat souvenir utk TG nih. Agak tekojot gak aku sbb bile mase dia mule ntah. Dia mintak gambo aku & Iz & details majlis kitorang sok. Dia try buat & akn tunjuk sample kt aku. Cam excited je aku dgr. Tang rege xtau lg tp kwn aku kate dia pn baru lagi plus aku kwn dia & 1st customer. Insyallah, rege lebih kurang jer. Xtolah bape aku leh dpt regenye. Hopefully mampu lah aku bayo. Still nk support bisnes member nih. Ape2 pn aku usahakan utk beli gak TG nih. X dpt byk, sikit pn jadilah. Bg semangat kt kwn. Buat mase nie kwn aku ckp dia x buat karikatur sbb dia x reti lukis. Plus kene carik artist utk draw. So leh kate rege pn akn naik. Dia ckp gune gmbr ori pn cantik jgk. So kite tgk la nnti sample TG ori pic dr kwn aku nih. X sabo nk tgk hasilnye. Hrpnye kwn aku ni bejaye :)

Adik aku pn nk kawen tahun nie. Bes pren aku mase sek.akhir tahun pn nk kawen. Leh aku tlg promote produk kwn aku nih kt diorang. Klu ade rezeki kwn aku, adelah. Tlg kwn2 jer. Semangat tol kwn aku nih berbisnes. Cari duit lebih katenyer. Bkn ade komitmen ape pn. So gunekan mase terluang je katenye. Bagos betol kwn aku nih. Gambate kudasaiii!!!

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat