Quick Updates

Aku ade kat Villa Bdr Permaisuri skrg nie. Sdg menunggu En.2nang utk soping kt Jln TAR. Parents aku pn ade skali nih. So rasenye pegi skali ngn diorang la jap lagi. Td called Iz,dia kate ade kat post office beli setem tambahan & pastu nk g kuar duit kat bank utk soping gelang nikah sekali. Aku tgk ticker td da xde month dah. Pakai weeks je. Cuak gak tgk hehe.

Quick update ttg Pakej Kawen kt Jhr. Nama kedai De Vogue Bridal kat Taman Molek, JB. Love the interior design of the bridal. Quite exclusive (cam takot x mampu je bile masok kedai hehe) but thank god the pakej are various & suits our budget. We choose basic pakej RM1150, add on for 1 more make up session (nikah) & hiasan bilik pengantin total of RM1,600. Basic pakej - sepersalinan baju bersanding, 1x make up, hiasan khemah pengantin+meja makan damai, pintu gerbang, aksesori (alat merenjis, bantal nikah etc) & pelamin. Sgt suke berurusan dgn bakal adik ipar si Mizan. Lebih kurang je dgn kitorang. Yg paling aku sndiri x tersangka, yg akn make up kan aku nnti adlh seorg Mak Nyah (MN). Memule Mizan tnya nk laki ke ppn. Aku kompiden la ckp ppn. Mizan ckp klu ppn dia x bleh jamin akn 'ok' makeupnya but if kwn dia MN tu, dia berani jamin mmg lawa. In fact bile dia kawen ngn adik aku sok pn pakai MN nie. Iz pn bagi green lite, so aku amek jelah MN tue. Mizan kate klu x selesa MN leh pakai glove time make up & aku pn leh pakai scarf utk cover rambut. Citer ngn parents aku & thank god diorang open. Kakak sulung aku pn ckp ok jer if mmg kualiti makeup terjamin. Sempat aku tnya gune makeup ape & Mizan ckp MAC. So shud be ok la ngn skin aku. Hopefully.

Baju pulak we choose dark brown with gold beading. Aku cam berat hati gak nk gune dark brown but Iz bekenan baju yg itu jer. Mizan & partner pn ckp ok sbb kulit aku cerah. Xde masalah nk pilih wane ape pn. Nothing to worry. So aku ikot jelah. Hrpnye cantikla bile aku pakai sok. Juz tudung aku kene beli sndiri. Jap g try usha kat Jln TAR plus utk nikah skali. By 21/5 aku dh kene ade kt rmh Jhr sbb nk g fitting baju. Soh Abah jelah hntr nnti. Pelamin & hiasan bilik pengantin Mizan akn buat awal samada on 19 or 20 sbb dia ckp x suke buat pelamin time da ramai org. X kesah la bab tue. Siap awal xde salahnye. Bleh aku komen if ade yg x bekenan bile da smpi rmh sok & ade byk masa utk adjust. Sgttt lega bile da settled ttg Pakaj Kawen rmh Jhr & mlm td dah pun settlekn full payment to Mizan by M2u. Payment utk majlis kawen 2 belah pihak aku da settled. Yahhoooooo!!!!!!!!

Smlm singgah A.Hitam beli a few things. Iz beli sarung telur organza, 1000pcs=RM100. Aku beli 100pcs jebuat tambahan yg mak da beli total up 500pcs+500pcs sarung telur kotak beli kt Romantika ari tu. Bunga rewang 50pcs RM2.45 per pcs. Sgt lawa & rege tu sbb gune member price. Mizan sllu borong kt situ. So dia yg suggest pegi PISB tue. 30% less tuuu hehe. Tq so much bakal adik ipar. Plus aku beli 40pcs door gift sapu tgn yg dihias cantik. Rege sebenar RM90 dpt half price RM45. Beli utk special guests la. Mostly for kawan2 aku yg rapat & yg dtg jauh2. Mak ckp ade bagi 'berkat' gak. Means tetamu ade bwk balik makanan majlis & kerepek2+telur dlm paper bags. Tetibe je da jadik cam 'hebat' majlis aku. Aku ingat bagi paper bag isi telur, kerepek2 & gula2/choc jek. Xyah bagi berkat lauk. Da mak aku ckp nk bagi gak, lantak lah. Aku riso belanje bertambah je. Mak kate ok, aku ikot jelah. Takot jd anak derhaka lak kang...kekeke..
Pastu g beli paper bags belah Iz tambahan lg 300pcs. Total paper bags belah Iz 2000pcs. Mak aihh...kalah majlis belah ppn ini mcm....Iz beli jer sbb Mak dia yg bagi duit soh beli. Beshnya ader parents yg agak 'senang' kan? Rezeki masing2 laa...syukur jelah dgn apa yg kite ade ^_^

Kete WRP sgt sarat dgn brg2. Tu pn aku tepakse tangguhkn nk beli paper bags belah aku sbb mmg da xde ruang nk letak. Abah ckp xpe sbb dia pn nk balik BP bagi kad pd sedara mara. So blh singgah AH on the way balik rmh utk beli. Lega aku mendengarnya. Tembok belakang rmh dah 80% siap. Cannot complete 100% sbb byk lg kene buat. Tp utk majlis lansong, da ok lah. Juz tinggal letak batu pasir sbb takot lecak if hujan. Nk perfect xleh la sbb x cukup mase.

Actually now aku da balik dr Jln TAR. Esk kt opis aku update lagi. Nk kemas baju nk balik Pjaya & beli gelang nikah lak. Tata.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat