Update 27/04/09

Smlm g Jln TAR berdua je ngn Iz. Parents aku letih lagi sbb perjalanan jaoh from kg. Mlmnye pulak A.Edy amek diorang g makan2 kt rmh Keramat lak. So aku pn xnk la paksa diorang ikot kan. Lg plk byk brg yg kitorang nk beli. Akn byk berjalan. So takot diorang x larat jelah. Anywat 1st stop to SOGO sbb nk lunch. After that Solat Zohor & pegi Jakel beli sampin utk Nikah Iz sok. Iz pilih warna silver utk dikenakan dgn baju nikah wane cream RM260. Pastu mak aku kirim beli kain ela utk jahit baju utk siblings yg ppn. So aku beli 4 pasang kain ela yg same for RM72. Murah kan? Sgt puas hati juz kurang kene dgn tema coklat sbb byk kaler peach lagi. Ape2 pn mata aku da bekenan yg itu jer so belasah jelah hehe. Yg pntng ade kaler coklat2 sket. Pastu jalan Mydin aku beli sejadah utk buat hantaran to Iz & scarf rambut aku. Jalan2 kt kedai luar2 tu beli Songkok & butang baju melayu Iz pastu aku beli tudung bawal 3 pasang wane coklat (sanding rmh aku), cream (nikah) & putih (sanding belah Iz).

Cerita psl nk beli tudung nih, aku sgt tension sbb xto nk pakai tudung jenis mcm mane. Suke tgk tudung yg jenis Indon sllu pakai yg ade manik2 tu tp xto samada cantik ke tak if aku pakai. Last2 aku beli tudung bawal jek sbb tudung tu mmg akn aku pakai even after lps majlis pn. Klu beli tudung Indon tu, blm ttu lg aku akn pakai g opis. So pembelian bijak, beli jelah tudung yg kompem akn dipakai. Bkn utk majlis je. Malas nk amek risiko beli sbb klu try tgk x cantik, kan da membazir tu. Total 3 tudung bawal RM85 after diskaun. Ok lah tue.

Pas beli seme yg di aim, kitorang balik Villa BSP hntr brg2. Sempat makan nasi sbb mak baru lepas masak. Pas mkn aku kemas2 baju nk balik Pjaya. Berangkat ke Pjaya kitorang g Alamanda nk beli gelang batal air sembahyang. Akhirnya beli kt S.Wan Jewellery kedai sebelah MPH tue. Sbbnye rege kt situ RM109 per gram. Habib after discount pn RM111. Tomei harga biasa RM117. So pembelian bijak, belilah kt tempat paling murah. Byk gak choices & akhirnya yg 1st menarik perhatian aku, itulah yg dibeli. Iz pn bg approval & the price is under RM2k budget. So sapu jelah. Malas nk byk songeh hehe. Settled pembelian brg2 kawen..Yahooooo!!!

Jumaat nie pegi Langkawi aim to buy chocolates for guests. Insyallah klu ade murah2 seme guest leh dpt. Tgk la bajet aku camne sok. Psl payment, Alhamdulillah part aku seme da settled. So skrg nie tinggal beli brg kecik2 jelah. Aku pn da xde idea nk update ape lg nih. Esok2 la yerr sambong...daaa...

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat