Weight, Wedding Cake & Photography


Hari Jumaat selalunye mmg xde keje. Dan mmg sgt2 malas nk buat ape2 keje. Mood cuti dah melanda hehe. Hari nie kepala berat sket, mata pon cam berpinar-pinar. Msti sbb tido yg x lena for these past few weeks. Ape2 pn ade 1 benda yg buat aku gembira pagi td. Aku timbang berat & aku dh lost 3kg. Yayyyy!!! X sia2 aku diet dgn agak bersungguh2 sejak 2-3 mggu lepas. Perut rase agak leper & smlm K.Nita pn tegur ckp aku da lost weight. Pakai baju opis da selesa, shirts, jeans...seme pn selesa. Tp aku blm puas hati lg nih. Klu dpt turun lg 2-3kg, barulah impian murni aku dr last year akn tercapai hahaha...so Insyallah aku kuatkn lg semangat utk menjadi 'anggun' di hari perkahwinan aku bulan depan dgn mengurangkan lg pengambilan nasi, bykkn minum air masak, elakkan minuman bergula & oily foods. Chaiyokkk!!

En.Tunang sy hari nie sgt comel di mata sy. Rase cam nk cubit2 je pipi dia tu hehe. Shirts putih & jeans biru. Rambut yg dipotong kemas. Tergoda sy melihatnye...kekeke...Sempat berdating kejap kt tempat Kak B b4 dia g Solat Jumaat. Semata2 nk tgk keadaan aku yg agak x sedap badan nih. Pandang je muke dia, teros jd kurang sakit. Klu dia singgah lame sket msti teros buleh baik sakit kepala nih hehhe. Nmpk sgt ngade2 je aku nie kan? Saje nk manje2 ngn En.Tunang comel nih...(jgn ade yg muntah ijo lak bace ayat2 karat aku nih huhu). Ptg nie Iz ajak g rmh kwn baik dia Lan yg nk bertunang esk. Saje nk jenguk2 persiapan diorang. Rmh ppn kt Sabak Bernam. Iz xleh nk join sbb esk nk teman bonda & ayahanda tercinta g cari baju utk dipakai time wedding kitorang sok. Thats y klu blh nk tunjuk muke gak la. Aku da penah g skali rmh Lan tu. Tp time tu Lan xde. Jmpe ngn mak Lan je yg kitorang panggil Auntie. Mcm2 la Auntie tu citer. Jenis ramah. Aku mendengar jelah hehe. Anyway rase senang bekunjung ke sane. So Insyallah ptg nie lepas tukar baju aku yg 'selekeh' hari nie, gerak g Kajang la ke rmh Auntie.

Hari nie dr pagi aku dok men'google' ttg wedding kek. Sgt minat dgn kek fondant yg cantik2 tu. Jumpe sorang akak nie buat kek kt JB. Buat delivery lagi. Pastu tgk dia ade buat muffin gak utk door gift wedding. So aku emel dia quote rege for 1000pcs. Plus kek Chocolate Belgium Fondant yg sgt cantik & nmpk menyelerakan. Teros order kek coklat je senang. Tema aku kan wane coklat hehe.

Ohh..mlm td sms ngn Kak 10. Tukang jahit baju sanding aku kt sini & yg uruskan pelamin+make up (by her sister). Dia ckp confirm ttg fotografer dgn pakej RM700 tue. Aku ingat x jadik sbb senyap jer. Maknenyer bertambah lagi la RM yg aku ngn Iz kene keluar. Teros pening kepala Iz bile aku ckp fotografer tu confirm hehe. Xtolah album mcm mane sbb x tgk sample pn. Teros booked jer. Aku rase Sticky Album je tue. Xpelah..yg penting ade Official P/pher. Yg mmg tugasnya shoot gambo kitorang. Mmg la Iz ade camera besar tu. Tp nk harapkn kazen2 amek x berbayar kkdng susah jgk. Sbb diorang pn msti nk enjoy the majlis gak. Thats y better ade OP nih. Xpelah..sekali seumur hidup. Insyallah x menyesal bayar. Ntah nape aku mmg lebih excited ngn wedding kt belah Iz. Sbbnye ramai kawan2 aku yg dtg belah laki. Kwn2 aku kn byk kt KL. Tp fotografi kt belah aku mmg gempak la. Sbb ade 2 ceremony. Nikah & resepsi. So mmg da byk berhabis kt situ. Total fotografi utk 2 belah pihak RM3k. Cam hape je kan? Xpelah, hopefully hasilnya memuaskan hati sbg kenangan seumur hidup, Insyallah amin.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat